Gå til innhold

-74 Volvo 145

Ranger emnet


SpottedinNarvik

Anbefalte innlegg

Jau, kjøpe meg prosjektbil i dag, gammel sliter med en del rust og 373072 km på tellern.

 

Var litt kakkling i motoren når vi starta den opp, men ga seg fort når den ble varm. Så enten så liker den ikke å stå over lengre tid, eller så bare er den sånn kanskje? Noen med peil kan forklare evt.

 

Bilen ser veldig grei ut, men en del stygt rust rundt omkring. Men noe må man jo ha å holde på med.

 

Bilen går hvertfall som ei klokke, ingen ulyder annet en overnevnt kakking på kald motor. Var godt å kjøre, så koste meg på turen hjem.

 

Har 2 stk 2ere på Eukont.

Rust i gulv, midten/beggesider bak.

Nødblink, feil funksjon.

 

Satser på å begynne med dette, for å kunne kjøre litt med den hvertfall. Men blir nok vinterprosjekt.

 

Bilder:

 

DSC00269sens.jpg

 

DSC00272sens.jpg

 

Ønsker info ang. felger, senking og annet slikt morro.

 

Blir hvertfall bygd custom eksos når den er EuOK.

 

Mer kommer.

 

Kommentarer?

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tåkebaklyset stussa jeg over også..

 

Men huff, det er mye rust i gulvet på den bilen, vi har fått tatt mesteparten nå i helga som var, men er en del igjen i dørken på venstre side.. Gikk tom for gass, så tar restn i helga. :)

 

Litt bilder?

 

Slipt rimelig rent for å se hvor det var rustskader/hull igjennom. (Forran baksete, høyre side.)

 

P1010058gulvbak1.jpg

 

Sveisa igjen hull med nye plater.

 

P1010077gulvbak2.jpg

 

Malt med svart benga, tenker hammerlakk så nye matter.

 

P1010079gulvbak3.jpg

 

Sveiset igjen ett par hull i gulvet forran sjåførsete. Var også større skader opp mot girspaken. Litt triks å få til vinkelen rett.

 

P1010082gulvforran1.jpg

 

Fått begynt å sveise igjen det siste hullet, rakk akkurat å få sveiset rundt før vi gikk tom for gass.

 

P1010085gulvforran2.jpg

 

Er lillebror på 17 som sveiser, ganske flink han. Flinker enn meg hvertfall. :P

 

 

Mer kommer.. :)

 

Trenger enda info feks på hvor jeg får kjøpt senkesett, og om noen veit av noen felger. :)

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er ett helvette av rust, men blir så sick bra etter som vi får sveiset det. Innmari kul bil som er kos og kjøre. Vi er vel snart ferdig med gulvet, så da er det bare å få fiksa nødblinken som var neste feil på Eu.

 

Satser da på å kjøre litt, samtidig som vi tar rusten i karroseri litt etter litt.

 

Mer bilder kommer!

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår