kckerzx Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Har den typen chipping hvor man legger inn nye software i styrenheten. Kan det være at ECU'en min som er ødelagt som gjør det? Aha. Janeida får du tan tilbake til chippern å få den sjekket. Kanskje bare en skitten maf for alt jeg vet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Så vidt meg bekjent så finnes det en del andre følere å basere seg på. Nå står det ikke noe om biltype, men det er ikke mange som går i nød om man kobler ut masseføleren. Bilen går selvfølgelig ikke som den skal, men ECU låser ikke alle verdier om den mangler signal fra LMM. Iom at bilen fungerte bra med frakoblet ECU sier det seg selv Jada bilen kan godt "fungere" uten maf. FORDI den har en "nødmap" den henter dataer fra. Den bruker feks RPM, MAP(noen har både map og maf), tps, O2... Lufttemp beregning tar MAF seg av så den delen blir ikke målt på noen annen måte. (tommelregelen her er 10 grader tempforskjell = 3,5% korreksjon på drivstoff.) Har du ikke MAF koblet på så VET ikke motoren hvor mye luft den tar inn og baserer seg på et annet map en det normale. Skal ikke si at jeg vet hvordan algoritmen i ALLE bilene er, men det er no så. En eller annen form for "nødmap" har vel de fleste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg