Gå til innhold

Oljecatch tank med ånding

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jepp, det jeg mener

 

Med mindre du har en sofistikert form for tørrsump så er den beste formen for veivhusventilasjon du kan ha noe lignende den originale, med retur av veivhusgassene til innsuget og greier.

 

 

Reodor F

Politidirektør

Veivhusventilasjonspolitiet

Endret av Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en grunn til at jeg trenger filter. Jeg må få ventilert veivhuset fordi det blir for mye trykk.

 

HVOR får jeg tak i slik tank?

 

Det blir større overtrykk i veivhuset av å la det gå ut gjennom et slikt filter enn å la undertrykket i innsuget hjelpe til med å ta seg av gassene. Dessuten er det verken sunt eller miljøvennlig å la dette gå ut i friluft.

 

Over ethvert filter vil det oppstå en trykkforskjell, i dette tilfellet et overtrykk før filter. Dette overtrykket gjør livet surt for tetningsringene rundt veiva osv. I tillegg vil mangelfull veivhusventilasjon føre til at olja forurenses før tiden, selv det ikke betyr så mye på løpsbiler hvor man likevel bytter olje svært ofte.

 

Vil tro at de fleste bling bling-sjapper selger slike misforståtte produkter.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor: Det er tull, så spar meg og heller svar på det jeg spør om.

 

Takker cleveland. den på kimmit fant jeg selv, men den er så voldsomt stor. 2 liter likssom.

 

På turbofun fant jeg ikke noen med uttak for ånding, eller har greddy'n dette?(vanskelig og se på bildet)

 

Selv om det ikke ga deg svaret du ville ha, så farer jeg slett ikke med tull. Hvordan kan du påstå noe slikt?

 

Et system tilnærmet det originale, men noe forsterket/forstørret, er det (nest)beste også for trimmede motorer, dersom du vil ha gode arbeidsvilkår i veivhuset og motorolje som holder seg frisk og smørende.

 

Når det er sagt gjør du selvsagt akkurat som du vil med din egen bil...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man øker turbotrykket på 2jz motorene så blir det for mye trykk i veivhuset, så man blåser ut simringen i fremkant av veiva, og dette hindrer man ved å lufte ut trykket med en "engine breather tank" eller catch tank med filter på.

 

Hvordan jeg kan si at det er tull det du sier? Fordi jeg forholder meg til egne erfaringer og det ekspertene sier og erfarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man øker turbotrykket på 2jz motorene så blir det for mye trykk i veivhuset, så man blåser ut simringen i fremkant av veiva, og dette hindrer man ved å lufte ut trykket med en "engine breather tank" eller catch tank med filter på.

 

Hvordan jeg kan si at det er tull det du sier? Fordi jeg forholder meg til egne erfaringer og det ekspertene sier og erfarer.

 

Hmmm...

 

Da er det pussig at du ikke forstår at et system med et lite undertrykk i veivhuset er bedre enn et system med overtrykk. Dersom du bygger systemet riktig dimensjonert så er et lukket system bedre nettopp fordi det tar hjelp av innsugningsundertrykket for å evakuere gassene fra veivhuset. Videre fører det olja som måtte følge med tilbake til bunnpanna og blir dermed bortimot vedlikeholdsfritt.

 

Nå skal det sies at jeg holder på mest med tråsykler, så jeg har begrenset med kunnskap om emnet!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår