Gå til innhold

Autoglym -> Meguiars

Ranger emnet


soiser

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en tornadorød 2002 VW Passat som jeg alltid har behandlet med Autoglym produkter.

Jeg har behandlet den med paint renovator, super resin polish og lagt på extra gloss protection til slutt.

 

Etter å kikket en del på forumet ser jeg at Meguiars navnet går igjen veldig ofte, etterfulgt med bilder av imponerende resultat.

 

Er Meguiars et bedre produkt enn Autoglym?

Og hvilke Meguiars produkter kan erstatte Autoglym behandlingen jeg har gitt min kjære VW?

 

Mvh

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke svaret til deg, siden dette er noe jeg også er like spent på å få vite mer om.

 

Jeg ble anbefalt Autoglym på det varmeste, og har prøvd det en stund. Men legger merke til at Autoglym legger igjen hvite rester i alle mikroskopiske riper, lakksår, på gummilister og ellers overallt der den kan bli liggende igjen å tørke.

 

Har testet det på både rød og sort bil og resultatet er det samme, alle riper ser ut som de er bare en dag gamle rundt hele bilen dagen etter den er polert, og værre og værre blir den jo lengre den står i sola.

 

Nå er jeg meget spent på hvordan Meguiars resultater ser ut på nært hold dagen etter at man har polert bilen.. :)

 

For jeg er virkelig på jakt etter et bedre produkt til å holde glansen på min bil uten at den skal se ut som alle ungene i nabolaget har vært bortpå den med småstein og sand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr altid brukt Autoglym på min også. Og har lagt merke til det med hvite rester. Fikk en test på Meguiar's Gold Class. Og hva jeg kunne se så ble bilen bra. :) Har ikke sett bilen i direkte sol lys. Men det så ut til å gi ett glimrende resultat av hva øye mitt kunne se. :) Og så også ut til å slippe unne de værste stripene.

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det da....kommer litt ann på hva man synes er best.Vil si det opp til hver enkelt,men Meguiars har mange gode produkter.Stort utvalg av både det ene og det andre.

 

Har jobbet med Mirca,Meguiars,Autoglym og 3M sine produkter.Eneste ulempen med Meguiars er at de har holdbarhetsdato på produktene sine,men igjen får du gode produkter.Men hvert produkt har sin måte å virke på.Er ikke bare å hive på noe rubbing/polish på en pad og smøre det utover bilen sin.Bilpolering er ikke bare bare....Og biltema/bilekstra poleringsmaskiner....huff og huff!

Hvis man er opptatt av bilpleie og liker å holde bilen ved like ofte,vil jeg anbefale å bruke noen kr på en god poleringsmaskin.Makita er en knallgod maskin.Koster i underkant 3000 kr,men du får mye maskin for pengene.Valg av poleringspadder er også en viktig del i hvordan resultatet blir.

 

En helpolerig av en bil kan fort ta opp i 6 timer med alt...hvis bilen er middels vedlikeholdt...Vasking,rubbing,polering,voksing...Men da har du igjen er strøken og glinsende bil.

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukte Autoglym før. Gjekk so over til Meguairs. Eg synes at Meguairs er bedre enn Autoglym. Til trådstarter er vel det step 1, 2 og 3 ifra Meguairs som kan erstatte produktene ifra Autoglym.

Duragloss skal og være ganske bra, men eg har ikkje testa deiras produkter.

Eit anna merke eg er kjempefornøyd med, er Chemical Guys!

 

Eg kjøper alle mine produkter ifra http://www.godkjemi.com og http://www.scandicshine.no

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det da....kommer litt ann på hva man synes er best.Vil si det opp til hver enkelt,men Meguiars har mange gode produkter.Stort utvalg av både det ene og det andre.

 

Har jobbet med Mirca,Meguiars,Autoglym og 3M sine produkter.Eneste ulempen med Meguiars er at de har holdbarhetsdato på produktene sine,men igjen får du gode produkter.Men hvert produkt har sin måte å virke på.Er ikke bare å hive på noe rubbing/polish på en pad og smøre det utover bilen sin.Bilpolering er ikke bare bare....Og biltema/bilekstra poleringsmaskiner....huff og huff!

Hvis man er opptatt av bilpleie og liker å holde bilen ved like ofte,vil jeg anbefale å bruke noen kr på en god poleringsmaskin.Makita er en knallgod maskin.Koster i underkant 3000 kr,men du får mye maskin for pengene.Valg av poleringspadder er også en viktig del i hvordan resultatet blir.

 

En helpolerig av en bil kan fort ta opp i 6 timer med alt...hvis bilen er middels vedlikeholdt...Vasking,rubbing,polering,voksing...Men da har du igjen er strøken og glinsende bil.

 

6 timer? Hvordan i all verden får du det til?

Det er jeg veldig spent på..

 

Jeg bruker vanligvis 3-4-5 timer bare på vask og clay..

Men da snakker vi skikkelig vask da, 2-stegs avfetting med petroleumsbasert og alkalisk avfetting, og vask inkl. hjulbuer, dekk, felger, dørkarmer, motorrom osv osv..

 

Det minste jeg bruker på en bil er 20 timer.. Og det er da bare 1-stegs polering, etterfulgt av wipedown, og voks eller lakkforsegling, alt etter hva kundens ønske måtte være.

Plastfornyer på alt av plast, gummifornyer på gummi, eget produkt for hjulbuer, polering av eksosstuss, glassforsegling på glass ++

 

Så hvordan du da greier å gjøre alt dette på 6 timer, når du i tillegg sier at du "rubber", skjønner jeg ikke.

 

 

Alle compounds har holdbarhetsdato.. Denne er i hovedsak der pga at slipe og smøremidlene i et compound reagerer på hverandre, og skiller seg over tid. Hvis man bare rister godt på alle produktene fra tid til tid, kan man praktisk talt se bort fra holdbarhetsdatoen.

 

 

Men det du snakker om, og det alle de andre snakker om er 2 helt forskjellige ting.

 

Du snakker om profesjonelle produkter, som faktisk sliper ned lakken, og fjerner defektene fysisk. Dette er selvsagt den beste måten, men det kreves mye dyrt utstyr og produkter, mye øving og lesing av info.

Men hvis man er villig til å legge nødvendig tid, og penger til produkter og utstyr, så er det GULL verdt!

 

Det de andre snakker om er konsumentprodukter, som renser lakken, og fyller seg i ripene, slik at dem blir mindre synlige.

 

 

Ser at flere av dere snakker om at ripene blir helt borte etter f.eks Autoglym eller Meguiars konsumentprodukter, når man ser i sola. Dette kan dere nesten bare glemme, med mindre dere har en ganske ny velholdt bil.

 

Autoglym Paint Renovator inneholder faktisk slipemidler, men man greier aldri å korrigere noe nevnverdig mye når man bruker den for hånd. Den kan bruker med en Dual Action/Oscilerende maskin.

 

Konsumentprodukter/Produkter mannen i gata kan kjøpe i butikken, kan ikke brukes med roterende maskin bare for å ha det sagt.

 

 

Mange av dere snakker også om at det blir så mye produktrester av Autoglym.. Øv på teknikker for å spre produktet utover med, og tørk av med microfiberkluter som er laget for lakk.. Så er dere garantert kvitt det problemet.

 

Man har f.eks ikke ei "ert" med produkt på, når man skal polere et bittelite panel, med masse sprekker rundt.

 

 

 

Bare noen innspill fra meg :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virtual: Utvendig for mannen i gata er ikke i dørkarmer osv ;) hehe

 

Kan foresten bruke Autoglym Paint Renovator med roterende maskin, dog på lav hastighet. Har brukt denne på roterende maskin med ullpad selv :) Men vil tro DA er å foretrekke. Mulig du får jobba bedre med den da. Men fjerner mye med roterende, men tørker desverre fort.

 

Men men. Det er korrekt som det sies. Å fjerne alt av riper for hånd vil ta en evighet. Og AG Super Resin Polish fjerner ikke ripene. Den gjør de bare *usynlige*. Er endel filler i AG SRP.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dørkarmer fra eller til.. Jeg skjønner likevel ikke hvordan noen greier 2-stegs polering på 6 timer, inkl. vask og lakkforsegling/voks.

 

Konsumentproduktene kan vel i teorien brukes på roterende på laveste hastighet (600rpm), men det er nødvendigvis ikke bra. Varmen tørker det ut med en gang.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår