Gå til innhold

respons i v8

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kammen og ventilfjærene er ofte en veldig flaskehals i disse.

 

Så sant at toppene klarer å svelg unna mer luft, og forgasseren klarer å gi mer bensin, så er kam og fjærer den billigste og mest effektive løsningen.

 

Men bygger du V8 så kjøper du minst:

 

Forgasser, innsug, luftfilter, kam sett (kam, støtstenger, løftere, fjærer) headers.

 

Så fortsetter det, med : Topper, stempel, veivstag, veiv, råder.

 

Lista er lang og mulighetene uendelige.

 

Ikke glemme skikkelige pakninger og bolter til motoren.

 

Og ja, det er billigere å kjøpe en ferdig motor, men er det like gøy da? :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammen og ventilfjærene er ofte en veldig flaskehals i disse.

 

Så sant at toppene klarer å svelg unna mer luft, og forgasseren klarer å gi mer bensin, så er kam og fjærer den billigste og mest effektive løsningen.

 

Men bygger du V8 så kjøper du minst:

 

Forgasser, innsug, luftfilter, kam sett (kam, støtstenger, løftere, fjærer) headers.

 

Så fortsetter det, med : Topper, stempel, veivstag, veiv, råder.

 

Lista er lang og mulighetene uendelige.

 

Ikke glemme skikkelige pakninger og bolter til motoren.

 

Og ja, det er billigere å kjøpe en ferdig motor, men er det like gøy da? :)

 

 

veivstag og råder er vell det samme...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, det er billigere å kjøpe en ferdig motor, men er det like gøy da? :)

 

Send en PM til Slegga å spør hva man oppnår med "lære å bygge motor"

 

handlet motor av meg, men er jo ikke villig til å høre på sunnfornuft...

Har endt med 15 000 i påkost på en motor til 40 lapper...

Men de 10-12t Motorbyggeren ville ha for å se over og garantere motoren for videre bruk, har nå slagga brukt nesten 2 år på å kødde med...og bruke mere kr på...:deng

 

Så finn en hel skikkelig motor, det blir billigst, og man sparer seg selv for utrolig mye irritasjon, plunder og heft...:D

 

Men hver sin smak...

Men motorbygging og ikke minst: finne,modifisere, få rett deler , ja alt sammen er noe mere kompleks enn det mange vil ha det til...

 

De som vet mye og KAN bygge motor, ja for de er det enkelt...

Men er man grønn, så blir det dyrt...:crazysant:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår