Gå til innhold

Senking etter 18" rs4-2

Ranger emnet


Gjest lundoz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en audi a3 2006 sportback og har akkurat kjøpt nye 18" 225-40z-18

 

Men etter at de ble montert på så ser bilen fortsatt ut som en SUV..hehe

 

bilde.jpg

 

bilde2.jpg

 

Hva koster det å senke denne litt mer slik at den ser bedre ut. Ønsker ikke noe voldsomt da komfort er viktig der jeg bor, men tenkte kanskje 20mm eller noe?

 

Noen som har noen tanker om dette? Forhandlere som kan gjøre dette slik at det blir godkjent? Eller noen der ute som kan fikse det for meg mot litt cash..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er det ingen i dette forumet som vet om hva som er original senk på en a3 2006 sportback ambtion og hva som er på en audi a3 sportback ambition s-line?

 

Trenger bare vite dette slik at jeg kan senke min bil til s-line standard. Er vel snakk om 20mm som skille eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har en audi a3 2006 sportback og har akkurat kjøpt nye 18" 225-40z-18

 

Men etter at de ble montert på så ser bilen fortsatt ut som en SUV..hehe

 

bilde.jpg

 

Hva koster det å senke denne litt mer slik at den ser bedre ut. Ønsker ikke noe voldsomt da komfort er viktig der jeg bor, men tenkte kanskje 20mm eller noe?

 

Noen som har noen tanker om dette? Forhandlere som kan gjøre dette slik at det blir godkjent? Eller noen der ute som kan fikse det for meg mot litt cash..hehe

 

Ambition senk er 20mm....s-line er 25mm.....ser ut som du har 20mm ambition senk idag.

Audi A3 Sportback

X: Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei mener du at jeg burde senke totalt 50mm? Høres veldig mye ut med 3 cm til..hehe

 

Jeg hadde tenkt 35 eller noe siden original s-line er 25mm og jeg sitter med 20mm. Bygger om til s-line eksteriør så vil at det ikke skal bli for mye senk. Hva syns dere?? ønsker også å slenge på spacere slik at felgene kommer ca 26-20 mm lengre ut? Tror dere det vil passe bra med 30 senk og 20mm ut? Redd for at det skal skrape borti etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å senke til 35 mm slik at det ikke blir for mye senk.

Hva synes dere? Koster slikt mye? Er det forskjell på foran og bak? lavere kan en foran eller kan jeg bare senke 15mm på alle så er det løst?

 

 

Vurderer spacere slik at felgene går ca 20mm lengre ut.

 

Tror dere denne kombinasjonen gjør at bilen ser litt mer sportslig ut??

Endret av lundoz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk og felger lenger ut hjelper selvsagt på utseende.

Hvorvidt det kommer til å skrape borti er avhengig av hvor mye du senker. Vet om A3er som subber med 18" ET35 uten senk (muligens Ambition-understell). Å gå helt ned til ET25 ville jeg vært litt forsiktig med tror jeg (dvs 20mm fra det du har nå).

 

Det er lettere å gi deg tips om du forteller hva du er villig til å bruke på senk. Kun fjører koster vel fra noen lapper og oppover. Komplett justerbart senk får du vel fra 3500 (dvs både fjør og demper komplett). Jo billigere jo stivere/dårligere kvalitet som regel. Jeg betalte vel rundt 6k for FK Highsport og er veldig fornøyd med dette. Fordelen med justerbare er at du selv kan velge hvilken høyde du vil ha, og du kan f.eks heve den når snøen kommer.

Montering på verksted vil jeg tro du må ut med fra 2500 og oppover, avhengig av verksted. Er du heldig finner du noen som kan ordne det for noen kasser pils.

 

Jeg lurer faktisk på om ikke Ambition bare er 15mm, eller er det endret på Sportback? Mener jeg fikk beskjed om det på min A3 Ambition (ikke sportback).

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for bra svar. Er faktisk ikke sikker selv hvor langt ned min er senket men utifra bildet så bør den litt lengre ned :) 1,5 cm ned burde være god klaring. Vurderer bare å bytte fjæra og fortsette med selve festet. Cobra har jeg hørt mye bra om. Noen her som kanskje kan hjelpe meg med å montere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for bra svar. Er faktisk ikke sikker selv hvor langt ned min er senket men utifra bildet så bør den litt lengre ned :) 1,5 cm ned burde være god klaring. Vurderer bare å bytte fjæra og fortsette med selve festet. Cobra har jeg hørt mye bra om. Noen her som kanskje kan hjelpe meg med å montere??

 

Kompisen min senka bilen sin i forrige uke...25mm cobra senkefjærer og kjører med 19". den subber som bare det, vet ikke hvorfor...25mm er engentlig ingenting. subber selvom ingen sitter bak. Er det noe som vet hvorfor. kan det være noe med innpressen på felgen.

 

Jeg skal selv senke min sportback 25mm med cobra..men trur jeg venter med det til vi greier å finne ut om hvorfor den subber på 25mm.

Audi A3 Sportback

X: Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det enten er at felgen er for brei eller at dekka er for breie eller mest sannsynlig at felgen har for lavt innpress (eller en kombinasjon av dette).

A3 8P har originalt innpress på 50, mens mange felger har innpress (ET) på 35, noe mange kjøper. Med 19" og senk er det nok anbefalt med ET rundt 45.

25mm er vel samme som S-Line-høyde, og det burde gå bra med riktige felger.

Jeg har ET45 og mer enn 25mm senk, det subber bak på de mest opplagte plassene, dvs bakkesving, humper, (begge deler subber mest i lav fart) etc. Ikke noe problem om man har kjørt lav bil noen ganger.

Det som oftest skjer er at hjulet tar oppi en skrue i hjulbuen - denne kan byttes ut med en som har mindre hode. Da minsker man subbingen litt.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det enten er at felgen er for brei eller at dekka er for breie eller mest sannsynlig at felgen har for lavt innpress (eller en kombinasjon av dette).

A3 8P har originalt innpress på 50, mens mange felger har innpress (ET) på 35, noe mange kjøper. Med 19" og senk er det nok anbefalt med ET rundt 45.

25mm er vel samme som S-Line-høyde, og det burde gå bra med riktige felger.

Jeg har ET45 og mer enn 25mm senk, det subber bak på de mest opplagte plassene, dvs bakkesving, humper, (begge deler subber mest i lav fart) etc. Ikke noe problem om man har kjørt lav bil noen ganger.

Det som oftest skjer er at hjulet tar oppi en skrue i hjulbuen - denne kan byttes ut med en som har mindre hode. Da minsker man subbingen litt.

 

oki...synes bare at det skal være rart å subbe med s-line senk..testa en s-line med 18felger hos møller...funka helt fint uten subbing..regner med at det er innpressen på felgen som er feil som du sier....han kjøpte R8 felger med 235/35-19...var ute og kjørte idag, og det var veldig irriterende hver gang den subber. Hvorfor subber din når du har ET45 og senk?...sett at noen på forumet her har senk og kjører med 20".

Audi A3 Sportback

X: Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subber nok mest fordi jeg har justert høyden for langt ned (justerbart senkesett). Noen kjører med 225-bredde på 19", det er kanskje greit om man senker mye.

I tillegg varierer faktisk bredden på dekk i samme bredde, avhengig av produsent (sammenlign 2stk 235-dekk fra ulike produsenter så vil du se forskjell).

 

Med 20" har en mindre gummi (profil) på dekka sine, altså er det ikke sikkert at totaldiameteren på hele hjulet er større enn med 19", så det MÅ ikke subbe for det. I tillegg spiller som nevnt bredde og innpress inn.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subber nok mest fordi jeg har justert høyden for langt ned (justerbart senkesett). Noen kjører med 225-bredde på 19", det er kanskje greit om man senker mye.

I tillegg varierer faktisk bredden på dekk i samme bredde, avhengig av produsent (sammenlign 2stk 235-dekk fra ulike produsenter så vil du se forskjell).

 

Med 20" har en mindre gummi (profil) på dekka sine, altså er det ikke sikkert at totaldiameteren på hele hjulet er større enn med 19", så det MÅ ikke subbe for det. I tillegg spiller som nevnt bredde og innpress inn.

 

takk for svaret...avbestilte timen til senking etter at vi tok en tur med A3 til kompisen min...er ikke så keen på å kjøre med senk og 19" hvis det subber uten at det er noen som sitter bak...jeg kjører ganske ofte med fullt bil i helgene :D

 

Men han skal ta med bilen tilbake til der han senka og kjøpte felgene...de skal se om han har fått feil ET på felgen..håper de greier å fikse dette, så kan jeg oxo senke min og kjøpe 19" :D

Audi A3 Sportback

X: Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke verre enn å ta med seg et lite speil og holde innafor hver eik på felgen til du finner en eik det står ETxx (xx = tall). Skriv gjerne inn hva dere finner. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår