Gå til innhold

Pioneer AVH-P5100DVD lite koblingsproblem

Ranger emnet


tmeland

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte meg en Pioneer AVH-P5100DVD for noen dager siden.

Men har litt problemer med og koble den grønne ledningen som skal til håndbrekket.

På den andre spilleren jeg hadde koblet jeg bare denne til jord for og få bilde på den hele tiden.

Men her fungerte ikke det. Vil helst ikke måtte ha på håndbrekket for og bruke den liksom.

Får bare opp en feilmld om at jeg kjører nå, og da får jeg ikke opp noe bilde.

Får kun opp lyd om jeg setter i en film.

Er vel pga den grønne ledningen det?

 

Sliter også med og få sett brente musikkvideoer på den?

Får bare opp at cd-en er av ukjent format. Noe tips?

 

Siste spørsmål som jeg har nå er om det er muligheter for og få skiftet sone på dvden på noe vis?

Tenkte ikke på dette når jeg kjøpte spilleren i USA.

Der er det jo Sone 1 på dvden mens vi her i Norge har Sone 2.

Så den vil ikke spille orginale dvder som jeg har liggende.

 

Og er det noe annet jeg bør tenke på siden spilleren er innstilt for USA? Noe mer som ikke er likt? Trodde det skulle gå ann og ordne på dette da jeg rekner med de kommer fra samme plassen alle sammen?

 

Litt mye spm men håper noen har et lurt svar til meg :)

 

Mvh Tor Erik Meland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er egentlig bare og koble til en bryter så ordner det seg da?

Har ikke koblet meg innom håndbrekket enda så vet ikke om jeg må stille inn noe jeg? Virker som om jeg skal koble meg på + sida på håndbrekket egentlig. Prøvde og koble til 12volt til den ledningen men ble ikke noe bedre av den grunn egentlig..

 

Så det er kanskje en mulighet at jeg kan få ordnet dette med en sånn fjernkontroll? Er dette noe som er veldig vanskelig og oppdrive eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan like gjerne google opp DVDShrink. Med dette programmet kan du hente inn en DVD og brenne ut igjen en sonefri DVD på 30 minutter. Så slipper du å få ødelagt originale filmer ved å ha de slengende i bilen, i tillegg til at du ikke trenger å bry deg med at den har amerikansk sone. :)

 

Tror dette er best ja! Dustete å ha originalDVD'ne i bilen uansett og komprimeringen i DVDshrink ser du ikke på en liten skjerm.

 

Stikk allikevel innom en forhandler som selger pioneer og spør, muligheten for at de har fjernkontrollen jeg snakker om er der, og det må jo bare prøves for jeg har aldri testet den på en bil-DVD som sagt... men om det går er det gjort på 10 sekunder.

 

Står det i bruksanvisningen at den skal på + siden? hmm. 'tenke høyt' Idet du tar opp brekket tilfører du jord der slik at bl.a lampa lyser i dashbordet, dvs 12V blir tilført den grønne kabelen (antar jeg) og samtidig kommer det bilde på skjermen. Som Margido sier, muligens bare en liten impuls, samtidig som advarselen kommer igjen når brekket er nede og det ikke er noe strøm lenger.

 

Det kan også hende at spilleren hele tiden sender ut et meget svakt jordet signal i kabelen slik at når håndbrekket er nede ligger det feks et-par volt som ikke er nok til å lyse opp lampa i dashbordet men som aktiverer muligheten til å se på DVD.

 

Aner ikke om noe av dette stemmer, men du får ta det med i tankeboksen din og se om du finner ut av det. De gamle spillerne var lettere, de skulle bare ha jord så var det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg gjort det på min spiller:

 

DSC00781.jpg

 

.. Håndbrekk-kabelen skal ha jord, ikke +.

 

Kjøp et vanlig relé og koble på følgende måte:

Jord til pinne 87 og 85, remote-kabel fra spiller til pinne 86, og håndbrekk-kabelen til pinne 30. Enkelt og greit :)

 

Når spilleren skrur seg på, trigger remote-kabelen reléet som gjør at håndbrekk-kabelen blir koblet sammen med jord. Da blir spilleren lurt til å tro at håndbrekket blir brukt.

 

Easy peasy! :)

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Hei

 

Hvor for man kjøpt denne dioden og hva spør man etter?

 

R

 

Sånn har jeg gjort det på min spiller:

 

DSC00781.jpg

 

.. Håndbrekk-kabelen skal ha jord, ikke +.

 

Kjøp et vanlig relé og koble på følgende måte:

Jord til pinne 87 og 85, remote-kabel fra spiller til pinne 86, og håndbrekk-kabelen til pinne 30. Enkelt og greit :)

 

Når spilleren skrur seg på, trigger remote-kabelen reléet som gjør at håndbrekk-kabelen blir koblet sammen med jord. Da blir spilleren lurt til å tro at håndbrekket blir brukt.

 

Easy peasy! :)

Rune Wold -

Rune Wold - Main Website

BFWD - Design and Advertising studio

RW Casing - Creating high quality unique luxury casing for mobile devices

Padlet Solutions - Delivering mobile solutions to the hotel industries.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Sånn har jeg gjort det på min spiller:

 

DSC00781.jpg

 

.. Håndbrekk-kabelen skal ha jord, ikke +.

 

Kjøp et vanlig relé og koble på følgende måte:

Jord til pinne 87 og 85, remote-kabel fra spiller til pinne 86, og håndbrekk-kabelen til pinne 30. Enkelt og greit :)

 

Når spilleren skrur seg på, trigger remote-kabelen reléet som gjør at håndbrekk-kabelen blir koblet sammen med jord. Da blir spilleren lurt til å tro at håndbrekket blir brukt.

 

Easy peasy! :)

 

Hei, er det normalt open eller normalt lukket relé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår