Gå til innhold

Noen som kjører Volvo C30 her ? Jente trenger hjelp til motorvalg!

Ranger emnet


Naftalina

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe bil, og valget har falt på Volvo C30. Nå gjenstår det bare å velge motor - og det er jo bare vanskelig når man er jente uten peiling:-D

Jeg har kun prøvd en 1,6l D 109 hk, og den går helt fint og greit. Alternativet er en 2,0l D 140hk, men forhandleren har ikke denne bilen inne, så jeg får ikke prøvd den. Den koster ca. 50.000,- mer, og det store spørsmålet er om det er verdt å betale så mye mer for dette ??:confused:

 

En annen forhandler jeg snakket med sa at toliteren er en liten rakett, men at 1,6 er mer enn nok for folk flest. Jeg festet meg ved ordet "rakett" :drive2, men jeg må vel innrømme at jeg mest sannsynlig er "folk flest" også.

 

Det er vel mye mer man kunne ha sagt rundt dette emnet, men nå ser jeg om det er noen her som har noe å bidra med;-)

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved vanlig kjøring vil jeg tro at 1,6 er mer enn nok. Vi bor tross alt i norge... Den kan helt sikkert chippes og, for å få ut noen ekstra hester hvis det skulle være nødvendig. 50tusen er mye penger for 30 hester mer...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på bruken av bilen egentlig. Ved større belastning vil jo en 1.6 liter måtte jobbe mer og dermed slite mer, men sannsynligheten for at det er behov er en annen sak. Tenker da mer på å trekke henger, tunge ting som kommer til å bli flyttet med den. Er ikke det aktuelt vil du ha mer en nok med en bil for "folk flest".

 

Eneste ellers vil vel være at det kanskje er lettere å selge igjen brukt med 2 liter istedenfor 1.6.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er kjedelig å angre seg etterpå, også, når man putrer avsted med ei livløs padde:roll:

 

 

Jeg tenker at det er bedre å ta litt i - men nå aner jeg jo som sagt ikke hvor mye mer guff det er i en toliter...Dessuten er det som du sier MYE penger ekstra.

 

Vil det påvirke bilen om den er lastet med 250 kg ekstra ? Vil man da kunne ønske seg noen krefter ekstra ? Nå må du unnskylde teite spørsmål, altså, men jeg har som du lukter, ikke peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250kg er ikke mye og vil ikke være noe problem på denne bilen. Men hvis du kjører rundt med en henger på 1 tonn så merkes det. (hvis det er hengerfeste i det heletatt for dette eksempelet da... :) )

 

tanken min er bare at du rett og slett tenker godt gjennom hva bruken på bilen skal være. Sannsynligvis trenger du da ikke større og kan spare de 50k :)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved vanlig kjøring vil jeg tro at 1,6 er mer enn nok. Vi bor tross alt i norge... Den kan helt sikkert chippes og, for å få ut noen ekstra hester hvis det skulle være nødvendig. 50tusen er mye penger for 30 hester mer...

 

 

Hva er å chippe ? Er dette noe man må gjøre selv ?? :-D Vil chipping gjøre det verre å selge bilen senere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg vurdere bensin ? Jeg må ha det inn med teskjeer. Jeg skal i hovedsak kjøre korte turer.

 

Du bør vurdere bensin fordi du i hovedsak skal kjøre korte turer ;)

En dieselbil har ingenting i et bysentrum å gjøre pga NOx- og partikkelutslipp. Videre vil en dieselbil som blir mye småkjørt ha en viss fare for at partikkelfilter, EGR-ventil m.m. kokser igjen.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at diesel, iallfall for mange av oss, er like spennende som å runke en trestokk :sick

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at diesel, iallfall for mange av oss, er like spennende som å runke en trestokk :sick

 

Antyder du at bilkjøring har likhetstrekk med sex ??:roll::roll:

 

Siden jeg åpenbart ikke skjønner hva du prater om, kunne du omformulere deg ?:)Mener du å si at det vil bli som å kjøre moped ?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C30 1,6 med bsr chip er en liten rakett det og.. da får du de 140hestene til 8000,- ekstra og ikke 50000,-.

Tror ikke du skal bekymre deg for bykjøring og koksing, du kjører vel lengre enn 200meter hver gang du setter deg i bilen.

Kjenner flere med 1,6 og chip, strålende fornøyd alle som en.

Volvo V50 T5

Volvo 240GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår