Gå til innhold

Hvordan vaske ny bil?

Ranger emnet


MMORE

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akkurat fått et nytt medlem av familien. Bilen er en sølv metalic BMW 525d sedan 2007. Bilen ble klargjort før vi fikk den av Zentrum. Bilen kjenne fin i lakken (ingen nupper). Spørsmålet er hvordan jeg burde vaske den? Burde jeg legge på mer voks, rense lakken osv?

Hvordan er lakken på tyske biler vs japanske?

Bruker man bare avfetting når bilen er veldig skitten?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn frem hageslangen og spyl over, så bruker du bilsjampo av eget ønske, vask over 2 ganger om du vil polere litt. Ihvertfall hva jeg gjør når jeg skal gni litt på bilen.

 

Har de klar gjordt den så har de nok dratt fort over med noe som får bilen til å se bra ut. Det skader ikke med et lag til uansett.

 

Have fun.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hvordan jeg burde vaske den? Burde jeg legge på mer voks, rense lakken osv?

Vaske med god vaskehanske og passende mild såpe. Bruk 2-bøtte-metoden så unngår du også mye vaskeriper. Skaff deg også et tørkehåndkle, f.eks Water Magnet.

Hvordan er lakken på tyske biler vs japanske?

Hard som fy.. japser er som regel relativt myke i lakken, MB/BMW/VAG er som regel veldig harde.

Bruker man bare avfetting når bilen er veldig skitten?

Jepp :)

Gull på vinter'n når bilen blir full av asfalt og salt!

 

Takker for svar!

Bare hyggelig :D

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare vente til regnet stopper..

 

Hvis det ikke pøser veldig ned, synes jeg faktisk det er litt digg å vaske i regnet.. ikke noe stress med tørking, regnet skyller av "slangevannet" likevel så ikkeno problem med vannringer/skjolder da ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke store foskjellen å vaske ny og gammel bil...bare holde deg unna vaskemaskiner..Vask heller for hånd!

 

Eneste hvis du skal begynne å polere bilen med maskin,så pass deg for alle kanter...Nye biler har en tendens til å ikke ha så mye lakk på bilene...Det kan du se innvendig i bakluker,dører,innstig osv...tørt og du kan noen steder se gjennom til grunningen.

 

Hvis du virkelig vil ta godt vare på bilen din kan du sende den inn til lakkforsegling.Det er en slags voks som legges på og som blir hard med glatt og fin overflate.Du kan ikke vaske bilen med avfetting eller såpe før en uke etter det er gjort.Spyle kun med vann går helt fint!

 

Båtvoks er også en fin ting å bruke...den holder lenge og lukter godt.3M har en fin båtvoks som vi bruker mye på jobben.

 

Ellers har meguiars mange fine vokser...bla annet en camelonshampo...den er litt rå!

Ville anbefalt våtvoks hvis du skal polere bilen din...den stivner ikke og du slipper å gnikke og lage masse striper i bilen din.Tørk over med en microfiberklut;)

 

Lykke til

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, jeg er nytt i denne sider, masse å lÆre og lesse her.

jeg skal få nytt bil i september, den kommer hvitt farge men ikke metalisert, etter har lest noe stoff her blir mer forvirret enn før om vasking og behandling.Hva som anbefales for å vaske dette typpe lakke Hvitt ikke metalisert, produkter,svamp eller?

Har hørt om teflon og Ditec gjort av "profesionaler", anbefales?

Jeg takker til dere for å vÆre der og for æ gjore tingene om bilene lettere til de andre.

Takk.

Teide

Endret av Teide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår