Gå til innhold

Å lage vanninsprøytning!

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du I/C ? Hvis ikke er det bare å sette en liten nippel inn like før turboen.

Skal ikke store mengden til, vann leder varme ca. 6 ganger bedre enn bensin.

 

Blir litt mere komplisert med en gang intercooleren står i veien. Pumpa må overvinne ladetrykket, dysa må forstøve veldig bra osv. Dette siden dysa må plasseres etter en evt. I/C. Innsprøytningsdyser (efi, K-jet, kaldstart.) tåler ikke vann, og antikorrosjonsmiddel må da tilsettes vannet i tillfelle.

 

Har selv kjørt med vannsprut på I/C løs motor i flere år med godt resultat.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

effekten øker ikke bare av dette, men dette gir muligheten til økt ladetrykk osv....

 

Joda, og økt ladetrykk gir mer effekt. Men likevel, er det mye å hente. Er ikke ute etter et tall, men er det snakk om å hente mye, eller "bare" 0,05-0,1 bar..

 

Men var mest de negative siden jeg lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

Har du I/C ? Hvis ikke er det bare å sette en liten nippel inn like før turboen.

 

 

 

for all del, ikke spyl vann inn FØR turboen.. tørr ikke tenke hva som vill skje når turboen spinner i x antall hundretusen rpm, for så å få en hel vanntråpe inn..

 

ideen om vanninnsprøyting er god, og brukt før, men kan være skummelt på allerede hardt trimmede turbobiler.. sikkert fordi det kan medføre store temp.svingninger..

syklende :-)

 

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rieger

 

Joda, og økt ladetrykk gir mer effekt. Men likevel, er det mye å hente. Er ikke ute etter et tall, men er det snakk om å hente mye, eller "bare" 0,05-0,1 bar..

 

Men var mest de negative siden jeg lurte på.

 

 

er sikkert mye å hente hvis en bruker de rette delene og ikke jalla system... pluss ett datasprut i tillegg så kan en få nytte av det...

 

her har du masse info:

 

http://www.aquamist.co.uk/

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sprocket

 

for all del, ikke spyl vann inn FØR turboen.. tørr ikke tenke hva som vill skje når turboen spinner i x antall hundretusen rpm, for så å få en hel vanntråpe inn..

 

ideen om vanninnsprøyting er god, og brukt før, men kan være skummelt på allerede hardt trimmede turbobiler.. sikkert fordi det kan medføre store temp.svingninger..

 

kjøre inn nos istedet der..:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sprocket

 

for all del, ikke spyl vann inn FØR turboen.. tørr ikke tenke hva som vill skje når turboen spinner i x antall hundretusen rpm, for så å få en hel vanntråpe inn..

 

ideen om vanninnsprøyting er god, og brukt før, men kan være skummelt på allerede hardt trimmede turbobiler.. sikkert fordi det kan medføre store temp.svingninger..

 

Leste du hele posten min? Har selv kjørt med vanninnsprut med dyse rett før turboen i flere år. :)

 

Med tenningen stilt slik at jeg fikk tenningsbank ved ca 1,1bar uten vann, kunne jeg øke til 1,7bar med vann uten bank. :D

 

Største faren med vanninnsprut, er å gå tom for vann, evt. pumpe havari etc.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår