Mort1 Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Hei.. Har noen her erfaring med luftmegnemåleren på Audi? Den er defekt, og ny bestilt. Men di på verkstede sa at ledning fra luftmengdemåleren til ryggelys sikringa burde skiftes først. Hvis ikke kommer den nye til å gå ganske fort. Hvorfor? Kan det være at ledninga er for tynn, sånn at du får spenningstap frm dit? eller hva? Lurer...:rolleyes: Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Luftmengdemåleren kan ofte "repareres" ved å bade den i isopropanol. Bad hele måleren og la den lufttørke, eventuellt blås den forsiktig tørr med trykkluft. Ryggelys ledning ? Her skjønner jeg ikke hva du pjatter om :D Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet August 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Har jeg skjønt hvorfor ledningen burde skiftes, har det ikke vært nødvendig og spørre. men takk for tipset. Noen andre som skjønner hvorfor ledningen fra luftmengdemåleren bør skiftes? Eller er det noen andre som har hørt det tullet noen sted i fra? Forvirret:rolleyes: Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Du blir sikkert lurt.. kan ikke stole på disse merkemekanikerne, vettu.. blodpris.. fiks heller bilen på din lokale bensinstasjon. ;) men seriøst. Aner ikke hvorfor du blir nødt til å bytte den kabelen.. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Kan hende dt er en kampanje på det. Altså at det f.eks er for lite motstand i ledningen, slik at det blir for mye spenning til luftmassemåleren, og at den brenner opp lett da. Volvo s40 har noe sånt på lysene(bruker mye pærer). Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet August 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Hehe.. er en 99mod 2.5tdi quattro med det meste av extrautstyr da. synes jeg ser servicehefte for meg fult av Fina stempel:roll: Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet August 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Det med for høy spenning kan jeg være med på, men da skulle det vel latt seg fixe på en annen metode enn å skifte ledning. eller? Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Menneh??? Ledning til ryggelyset ??? WTF? Hva i all verden skal den gjøre i luftmassemåleren ? (Var nok det Gringo mente?) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet August 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Hmm... ja, men det står ryggelyssikring;) og hvorfor den tar strøm derifra???? vet ikke!!!!! Gjør sikkert ikke det eller...... Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 At ledningen er for grov er nok feil, hadde man da puttet på en mindre ledning med større motstand ville bare ledningen blitt varm og det er heller ingen god idè (vet ikke hvor mye strøm måleren trekker). Spennings tilførselen til luftmasse-måleren kommer kanskje fra ryggelyset, selv om det høres veldig idiotisk ut. Jeg sitter å grubler, men det er noe med at etter skole/arbeids-tid så stenger hjernen for dagen. Kommer tilbake når jeg har noe lurt å komme med ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Originally posted by boXer Kommer tilbake når jeg har noe lurt å komme med ;) -..... og da ble det stille fra boXer på en stund..... heheheh :D ;) ;) ;) ;) ;) sorry.. måtte bare Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Originally posted by Silverboy -..... og da ble det stille fra boXer på en stund..... heheheh :D ;) ;) ;) ;) ;) sorry.. måtte bare :D Står ikke "Service-elektroniker Bil" på jakka mi for ikkeno... menne... iom at det er VAG så lener jeg litt mot 'kast-kjøp-ny'... men kanskje det er noe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 :roll: lol lol :roll: lol :roll: lol :roll: lol :roll: :roll: lol Topic jenter, topic! :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 denne tråden her burde jo bli fletta inn i ''audi er best'' tråden...eller hva? LOL :D :D :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet August 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Er det noen som tviler på at Audi er best? :roll: hehe... Det var vel ikke der tråden begynte da. men er det noen som har svar på det med den ledningsgreia, har jeg vært takknemelig:) Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg