Gå til innhold

Å se en person bli påkjørt

Ranger emnet


olemarius

Anbefalte innlegg

Hadde en særedeles ubehagelig opplevelse i dag som jeg helst ville vert foruten!

Like etter klokken 8 i morges, etter jeg hadde kjørt min mor til golfbanen, sto jeg i et kryss med min bror.

Det var en fotovergang like til høyre for meg. Par sekunder etterpå hører jeg et ekstremt skreeens, jeg ser til høyre og ser en jente springe ut i veien, for så å bli truffet av en bil. Hun blir kastet oppå panseret, videre til ruten som knuser og oppå taket så til slutt lander på bakken. Hun blir liggende stille, mens folk hyler og ringer i mobilen til ambulanse, jeg fikk totalt sjokk og ringte med en gang polti å ba om ambulanse på stedet det skjedde. HUn ble liggende en stund med folk rundt seg for å prøve å hjelpe, det fosser blod fra hodet, par minutter etter reiser hun seg men klarer ikke gå,med hjelp fra folkene rundt. Sannsynligvis brukket beina. Var ikke mye mer jeg kunne gjøre så jeg kjørte videre med et trist preg over meg.

 

Håper det var en tankevekker for folket, å ta det rolig rundt andre folk i byer etc. hendelsen skjedde i Australia så kommer nok ikke noe på nyheten i Norge, skal prøve finne ut hvordan det går med hun, håper alt er bra for dette var helt for jevlig å se!

 

Mvh.

ole

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Errr, du prøver ikke å få en som er skadet i hodet (og kanskje ellers i ryggen e.l) opp å stå på beina. Pga. mulig ryggskader, så skal de ligge til ambulanse kommer. Ikke prøve å røre seg i det hele tatt.

 

Men ja, det er bedre å gjøre noe enn ingenting!

 

My $0.02 off topic cents :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti lignende. En taxi sjafør kjørte på en 13år gammal gutt som gikk og slantra i veien. Han ble slengt over bilen, og minst 6m ut i grøfta. Jeg så ikke akuratt treffet men kom 1 min etterpå. Kommer alldri til å glemme venna til den 13år gamle gutten skrike etter hjelp og grine.. Det var en tankevekker for meg og..

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis sluppet å se såpass ekstreme tilfeller selv, men vet at slikt er fort gjort.

 

Var to gode kamerater av meg som for noen år tilbake fikk se en unggutt på rundt 10 fly 20 meter bortover gata etter et sammentreff på en 50km/t vei. Hudrester og blod lagde et flere meter langt spor. Ungen overlevde, men ble "grønnsak" og det hele fikk jo en ganske tragisk utgang. Og tror det var noen vitner som slet med å sove i tiden etterpå. Kanskje ikke så rart.

 

Dessuten har jeg mistet en bekjent etter en påkjørsel i bymiljø i Italia på begynnelsen av 90-tallet. Tragisk når sånt skjer...

 

Gjelder for begge partene å holde "gluggene" åpne... Ikke alltid tro at folk ser deg / hører deg...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært vitne til en mc ulykke der karen grisekjørte noe så jævli og sklei neddi ei grøft, han kjørte videre i grøfta men så var det en avkjørsel tverrs over grøfta slik at det fungerte som et hopp for han, så var det et gatelys i det krysset og han klarte å treffe lyktestolpen i lufta.. ikke noe pent syn..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg satt å ventet på toget. Satt ute i solskinnet uten for Nationaltheatret og solte meg. Så hører jeg masse tuting fra trikken og bremsing. Snur meg og får akkurat med meg en mann som holder på å løpe over veien, men ikke raskt nok. Trikke kjører rett på mannen (på siden av trikken). Så han flyr 720grader rundt 6meter bortover eller.no før han lander på bakken. Ikke akkurat det man har lyst å få med seg før en helg. Så ut som det gikk bra med denne mannen da. Litt blå nese, men ikke noe blod

Marius

Nissan 200sx S13, '91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vitne til at en funksjonær ble kjørt ned av en camaro under bakkeløpet (Romnes løpet) i Skien. Bilen holdt høy hastighet og bommet på nedbremsingen før svingen, bilen hadde ca 60km/t da han traff mannen bakfra. Mannen ble kastet en 10-15 meter bortover langs veien og havnet i grøfta, mens bilen havnet over ham. Mannen ble liggende livløs i en gjørmedam under bilen, mens tilskuere løftet vekk bilen og dro ham ut. Mannen overlevde, men knuste bla. bekkenet tror jeg. UBEHAGELIG å være vitne til iallefall......:rolleyes:

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by olemarius

Hadde en særedeles ubehagelig opplevelse i dag som jeg helst ville vert foruten!

Like etter klokken 8 i morges, etter jeg hadde kjørt min mor til golfbanen, sto jeg i et kryss med min bror.

Det var en fotovergang like til høyre for meg. Par sekunder etterpå hører jeg et ekstremt skreeens, jeg ser til høyre og ser en jente springe ut i veien, for så å bli truffet av en bil. Hun blir kastet oppå panseret, videre til ruten som knuser og oppå taket så til slutt lander på bakken. Hun blir liggende stille, mens folk hyler og ringer i mobilen til ambulanse, jeg fikk totalt sjokk og ringte med en gang polti å ba om ambulanse på stedet det skjedde. HUn ble liggende en stund med folk rundt seg for å prøve å hjelpe, det fosser blod fra hodet, par minutter etter reiser hun seg men klarer ikke gå,med hjelp fra folkene rundt. Sannsynligvis brukket beina. Var ikke mye mer jeg kunne gjøre så jeg kjørte videre med et trist preg over meg.

 

Håper det var en tankevekker for folket, å ta det rolig rundt andre folk i byer etc. hendelsen skjedde i Australia så kommer nok ikke noe på nyheten i Norge, skal prøve finne ut hvordan det går med hun, håper alt er bra for dette var helt for jevlig å se!

 

Mvh.

ole

 

 

Det er da enda værre og BLI PÅKJØRT!!

Jeg hadde fått motorstopp og skulle fikse feilen.

Mens jeg henger over motorrommet og lokaliserer feilen

Så kjører en gubbe på bilen vår i ræva i 90Km/h !!

Min bil blir kastet 4m ned en skråning! Jeg våkner opp under fronten på bilen.... Resten er historie!!

 

Det skal jeg love deg sitter i hodet den dag i dag...

 

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

 

 

Det er da enda værre og BLI PÅKJØRT!!

Jeg hadde fått motorstopp og skulle fikse feilen.

Mens jeg henger over motorrommet og lokaliserer feilen

Så kjører en gubbe på bilen vår i ræva i 90Km/h !!

Min bil blir kastet 4m ned en skråning! Jeg våkner opp under fronten på bilen.... Resten er historie!!

 

Det skal jeg love deg sitter i hodet den dag i dag...

 

 

MrLeone

 

 

åja... er det derfor du er som du er...:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare helt for jevlig, kommer ikke over det, var som å se en film, trodde ikke mine egne øyne, var ganske mange raskt på stedet så ikke noe vits å gå ut å lage mer kaos, derfor jeg bare ringte poltiet. uffa meg. helt for jevlig å se det der, bare bli kasta som ei fille dokke over panseret rett i ruta og bam i bakken..

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det selv, 2 hjuling, litt fort i svingen... rundt 80-90kmh

Klarte ikke svingen, våknet (heldigvis) 2 timer senere i grøfta ca. 40-50 meter fra der jeg først kjørte ut, fant sykkelen ca. 20 meter fra meg i samme grøfta... blod på hjelm og hender... kjørte selvfølgelig i bare vanlig genser og olabukse.

Hadde bare en hjernerystelse, og alt er svart fra ca. 5 meter før svingen frem til da jeg våknet.

 

Det mest irriterende med hele historien er det faktum at noen kom og vekket meg hvert 15. (?) minutt når jeg sov. :op

 

Bremser alltid ned i den svingen uansett hva jeg kjører nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår