gomega Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Tenkte jeg skulle legge ut writeup av et par av bilene jeg har tatt her også. Mye er klipp og lim fra http://www.detailersclub.no men regner med det går greit :) Først må jeg si, at mer kjedelig farge å korrigere har jeg ikke vært borti. Veldig "utakknemlig" farge synes jeg. Men men, det ble da ikke så aller verst :) Vasket først bilden, å så at MG#16 lå fortsatt på, men den var tydelig svekket og beadet så og så ikke lenger. Så også at det hadde kommet en del saltflekker som ser ut som rust etter sist gang, så jeg måtte til å claye litt nå også. Ellers var det lite asfaltflekker og nupper, så en runde med prickbort sørget for at det ble lite claying ellers. Prøvde å inspisere lakken etter vask, og det virket ikke som den var så ille, med unntak av på bakfanger, der det tydelig hadde vært mye som hadde ripet mens det skulle inn og ut av bagasjerom. Dette var ingenting å gjøre med, da du kjente ripene med neglen. Dermed gikk jeg for en 1 stegs polerning som skulle fjerne det som var av swirls, så fikk de få RDSene som var igjen bare være. Prøvde meg frem med litt forskjellige comboer, og som sagt var lakken så hard at jeg måtte opp på 105 på cutting pad for å ta alle swirls. Denne tok og litt RDS, og la faktisk igjen en veldig pen LSP klar overflate. Kunne sikkert kjørt over en runde med en mildere combo for å få den blankere, men synes det ble bra nok ;) Korrigeringsbilder på denne fargen, med kompaktkamera, halogenlampe samt mine fotokunnskaper var bare å glemme, så har dermed bare et par bilder av selve korrigeringa. Ble ganske fornøyd med utseende, så får vi se om bestefar ser forskjell i det hele tatt i morgen da han får den tilbake ;) Denne gangen tenkte jeg at jeg skulle prøve Collinite 845 og sjekke litt holdbarhet osv på den. Dermed ble det to lag av den, med isvann wipedown i mellom den først og det andre laget. Denne var som en lek å fjerne, i alle fall i forhold til Collinite 915 som sitter som bare f på lakken virker det som :P Denne gangen hadde jeg også litt problemer med å fjerne polish fra lakken med IPA wipedown. Måtte gå over flere ganger for at alle prikker med polish skulle bli borte. Utrolig irriterende og tidkrevende. Til slutt en liten memo til meg selv, ha VENTILASJON under IPA wipedown!!! Ble etter hvert ganske susete i hodet etter å ha sniffet kondensfjerner i 3-4 timer :wacko: Utstyr: Vask Bilberry SV Felgkost Meguiars felgkost Hydra foamer med sterk blanding av NXT car wash og CG CW+G CG vaskebøtte med GG Felleskjøpe bøtte med GG Ull mitt (denne ble med en feiltagelse med til vask på 90 grader sist, og ble dermed betydelig mindre :angry: Syntes det ble dårligere glid med den nå, men det kan hende det var pga litt lite såpe. Prøve den litt mer etter hvert så får vi håpe på det beste) Mild blanding av NXT car wash Prickbort Karcher HT SS Drying towel old version Megs Watermagnet (ikke vet jeg hva som har skjedd, men nå sugde den vann ganske bra faktisk! Fattern har brukt denne i et halvt år og ikke klagd, men så har ikke han testet Miracle Dryeren enda heller da ;). Mulig det har noe med at lakken på denne hadde beskyttelse, men det er i så fall bare en av flere grunner.) Clay Riccardo clay ONR lube Lakk Megs MG#105 Small, medium og large cutting pad IPA Gummi/dekk/vinyl Megs High Endurance Megs Trim Detailer SV Seal Feed CG Bare Bones LSP Collinite 845 Masse MF Før vask: Fant ut at fattern hadde en slags skumkanon som en selger hadde prakket på han. Denne skulle han egentlig bruke til å vaske i fjøset, men jeg tenkte at jeg kunne i det minste gi den en sjanse på bilen først. Denne går bare på hageslangen, og skjønte dermed at den ikke ville klare å nå opp til Foam Cannon sitt nivå. Den hadde også flere dyser som skulle settes i slangen som gikk fra såpebeholderen til pistolen. Her var det tydeligvis meningen at beholderen skulle inneholde ren såpe, ikke utblandet. Siden såpene jeg har er alt for tykke til å komme igjennom dysa, og jeg heller ikke ville bruke så mye såpe, tok en god slump med NXT car wash og CG CW+G og blandet med vann i beholderen. Satte så i den dysa som slapp igjennom mest fra beholderen. Ble ikke kjempeimponert, men heller ikke kjempeskuffet. Har ikke testet Foam Gun før, men vil tippe skummet ble litt som med den. Såpa lå på bilen i ca 2 min før det var så og si borte på vertikale flater, mens på horisontale flater lå det naturlig nok på en stund lenger. I alle fall, slik så det ut: Etter vask Inspeksjon Action bilder, det ble varmt B) Før Etter LSP Hjulbuer før Etter Ferdig!!! Beading bilder B) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfenheart Skrevet Juli 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 Ka brukte du på hjulbuene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 Denne har han brukt: CG Bare Bones http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=14&products_id=191 Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfenheart Skrevet Juli 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 Takker og bukker =) Tar denne og svært tilgrisete hjulbuer? Virker nesten som steiner som sitter fast... Er ikke hjemme før neste uke, så kan ta bilde da... Edit: Kupper jo nesten tråden, men siden trådstarter har god peiling virker det som så får det heller gå:tannløs: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2009 Han brukte heilt sikkert prickbort avfetting til vask. Sitter dritten godt fast, kan du sikkert bruke f.eks. ein vaskekost for å løsne dette. CG Bare Bones er for at hjulbuene skal bli svarte og fine etter vask Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Er som todleif her sier, at bare bones bare gjør plasten i hjulbuene fine og svarte igjen. For å få de rene først brukte jeg prickbort sammen med en rema 1000 vaskehanske. Dette løsner asfalt og annet dritt veldig bra. Lurt å gå over med vanlig vask først da så du sparer litt på prickborten :) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.