Gå til innhold

har lakka bilen men.

Ranger emnet


taataaaa

Anbefalte innlegg

eg lakka bilen på fredag men de såg bra ut på første strøke men andre so vart de prikka og liknande appelsinhud i lakken:/

 

noken so vet om de går and og få de vekk?

lite lyst til og lekke ut peng på lakk i jen,

golf 2. vraka,ascona c,vraka

ascona c sprint. solgt ascona c,solgt

volvo 740. solgt bmw320i,prosjekt

opel vectra a,bruksbil,volvo 240,vraka

ascona b,vraka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lakka bilen selv og vært for kjip på lakken så du har tørrsprøyta den? Men du la 2 strøk klarlakk på den? Da kan den jo slipes og poleres opp, men vil tro det er lettere og legge et strøk med klarlakk med flyt i om det er store områder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er brukt lakk med herder, kan du slipe ned appelsinhuden med vannslipepapir, og rubbe med maskin, før du polerer opp. Krystallflate!!!

 

Jeg dreit meg skikkelig ut med denne bilen her. Trodde jeg hadde fått syntetisk metallickbase, og dro på med herder og tynner (på vannbasert lakk) skal si det blei appelsin ja!!!

Vil si... MELONHUD!!!

Jeg min idiot trodde at jeg kunne "glatte" det ut med klarlakk, men etter 6 lag med klarlakk var det like ille.

Svogeren min (som er bilentusiast) rådet meg til å vannslipe, og rubbe før polering (han hadde tilmed ei flaske med Autoglym rubbing liggende i baggasjerommet på sin knallrøde og strøkne BMW).

Jeg ga raskt opp 1200 papir, og dro på med 400 papir, fortsatte med 800 papir, før jeg avsluttet med 1200 papir (alt var vannslip).

Da var overflaten plan, men matt som et sjakkbrett;-)

Fant fram poleringsmaskinen, et råskinn av en Bestools til 299 spenn, som fordrer aktiv bruk av høykvalitets hørselsvern, og har muligens bruksforbud på søndager, men den snurrer rundt med 200-3000 omdreininger i minuttet.

La på rubbing på skumskiva, og lot det stå til på lavt turtall.

Resultatet var mildt sagt... overraskende.

For å si det slik: Det var veldig morro og fortsette jobben...

Bilen, sort metallic, ble krystallkar, overflaten ble som glass!

 

Se på bildene, på høyre fordør og skjerm...

 

Vannslipte ned det verste med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår