2maz Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 Løsningen! Etter mye frem og tilbake kjørte jeg den uten termostat for å bare fjerne den som et alternativ. Selv om jeg viste at begge de jeg hadde virket. Og bilen kokte fortsatt uten termostat. Men med litt trykk på fra hageslangen klarte den å holde temperaturen nede. Så da var spørsmålet. Skyldtes dette at den fikk kjøling fra det kalde vannet, eller at det kom sirkulasjon. Kunne kjøre den lenge og fant ut at det kom egentlig like mye vann i retur ut av den som jeg spylte inn. Så da forsvant det liksom heller ikke. Tidligere hadde jo det vært trykk i systemet men da hadde den kokt like etterpå. Så da ble konklusjonen det at det trykket jeg hadde da var damp trykk og vann som utvider seg. Konklusjon: mangel på sirkulasjon. Mulig årsak dårlig vannpumpe. Siden jeg kunne se at den gikk rundt og kjente at alle skovlene var hele var det bare en ting å gjøre. Begynne å skru den ut for å sjekke 100%. Og audi får ingen applauls for plassering av denne pumpen. Kunne like gjerne skiftet motor som å bytte pumpe. Av med fanger og flytte front lengre frem for plass. av med vifter aller reimer utenom ac, av med dynamo, servopumpe, brakett til å feste alle disse og så ut med vannpumpe. Tok noen timer. Noen som ser sprekken. Innstallere ny vannpumpe. Fiks ferdig i orden. Den gamle gikk rundt i friluft, men vannmotstand i tilleg gjorde at den slurte og hadde da liten effekt. Så det var løsningen. :tannløs: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 Det var bra, veldig bra du kommer med løsninga og legger den ut slik du gjør, så andre finner det ved en senere anledning. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Juli 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 Skikkelig flott innlegg! Og bra du fikk ordna det :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Juli 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2009 (endret) Dårlig plasering? Har vert borti bila der man likegodt kan bytte register reim når man er igang ;P F.eks. mitshubitsi L300 :p Ellers va det bra innlegg, og bra at du fant feilen ;P Endret Juli 24, 2009 av alarm92 Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Juli 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2009 Kom dette helt plutselig etter at du bytta turbo? Hvis det kom gradvis eller 'nesten gradvis' ville jeg tro at radiatoren var blitt tett... radiatorer blir jo tette og må byttes en gang i mellom. Vet ikke akkurat hvor fort/akutt et slikt problem med en radiator kan oppstå, andre kan kanskje svare på det? mvh movikong dette er heeeelt feil kompis! en Radiator blir VELDIG skjeldent tett! det er en fordel å bytte kjølevæske minst 1 gang hvert 3 år! En radiator er IKKE en bytte vare! Hjelper ikke å ta titt på skovlene! er pumpa dårlig så vil den kun skumme vannet istedet for å sende det videre! ergo vannpumpa di KAN være dau! Om dette kom som følge av at du har bytta turbo, så kan du eventuelt ha koblet trykk/retur vann slangene feil, selv om det skal gjøres godt å få til! Bytt vannpumpa di du! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Juli 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2009 se der ja. du fant feilen ja;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Juli 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2009 Må si det var nytt for meg også at radiatorer er forbruksvare... Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg