Gå til innhold

fartssperre på 90km for alle personer under 25 år.

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ser at dette i hovudsak er vanskleg å gjennomføre, men er dette eit dårleg forslag?

 

gjør et langt svar kort og godt begrunnet:

 

Det anslås at rundt 12.000 førere kjører i ruspåvirket tilstand hver eneste dag.

 

Og det er ikke kun alkoholen som gjør utslaget. Rundt 40 prosent av dem som tas for kjøring i ruset tilstand, er ruset på andre ting enn alkohol.

 

En stor undersøkelse utført av Folkehelseinstituttet har vist at rundt 1 av 100 bilførere utgjør trafikkfare på grunn av rus forårsaket av narkotika og legemidler.

 

+ folk som ikke er egna til å sitte bak rattet(verdensmester UANSETT alder og de som tar lett på bilkjøring og som ikke konsentrerer seg på dette + grisekjøring, er grunnen til at det skjer ulykker. Kanskje et bedre sted å begynne?!

 

Forestill deg en som skal kjøre forbi en som ligger i 70kmt, så feilberegner han avstanden til bilen som kommer i mot, men er allerede godt forbi, så kutter den farta på 80kmt...da er det langt tryggere å dra forbi i 110kmt for så å slakke av?! bang sier det.. du har også fare for den situasjonen. Det blir litt som å kjøre forbi med en motorsvak bil i oppoverbakker, farlig.

 

Syns det er jævli typisk at innavl som grisekjører og OVERHODE ikke eier fornuft skal ødelegge for resten.. så går det utover ungdommen som vanlig, ser faktisk LANGT mer aggressive eldre i trafikken, selv om det kanskje ikke gir korrekt bilde av situasjonen på landsbasis.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går dem for langt! Det er bare TULL at dem kan finne på noe sånt.. Greit nok, mange ungdommer kjører som om dem var verdensmestre, men det er da faen meg flere oppi åra som kjører sånn og!! I sine fine Mercedeser, BMWer og Audier.. Greit nok at mange ungdommer kanskje kjører en gammel bil, men hva så? De ''gamle'' bila klarer faktisk å kjøre forbi like bra som dem nye!! Nei helvete heller, klarer dem å få gjennom det pisset her får dem ikke bremsa bilen min!! Ikke sjans i helvete heller.. Dem gjør ALT for at ungdommer ikke skal få lov til å kjøre så og si.. Dem har prøvd å få til -null kjøring i helga- -ha en diger "L" på sidene på biler til dem i prøvetia så folk vet at dette er en uerfaren sjåfør- Greit den siste der, da kan dem sette en "L" på sia på 90% av alle kvinnelige bilister!! For er det noe jeg har opplevd mest av, så er det KVINNELIGE bilister som er så dårlige til å kjøre at du lurer på om dem i det heletatt har kjørt før!! Greit nok at vi mannfolk(Gutter) er ikke verdensmestre vi heller, men vi får hvertfall ikke panikk om det står en bil på ei busslomme som setter på blinklyset for å gjøre seg klar... Har sett mange kvinnfolk bråbremse av den grunn.. Men nok om det, tilbake til topic... Teit av dem :p

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahah, er virkelig imponert hva slags forslag som kommer fram i dag i dette landet.

 

Jada, syt og klag over Norge du... Sånne forslag dukker opp overalt, utsagn som dette mediedekning, og alle organisasjoner er glade i PR :)

 

 

Meget godt forslag dette, en fin måte å unngå dødsulykker på, ved å foreslå noe som øker antall forbikjøringer :)

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, syt og klag over Norge du... Sånne forslag dukker opp overalt, utsagn som dette mediedekning, og alle organisasjoner er glade i PR :)

 

 

Meget godt forslag dette, en fin måte å unngå dødsulykker på, ved å foreslå noe som øker antall forbikjøringer :)

 

seff gjør jeg det, men så har du glemt en vesentlig ting, det er vel kun i Norge sånne sinnsyke ideer får fotfeste!

 

Det jeg lurer på er hvordan dette settes i lyset ovenfør EØS, da disse vil stille norske myndigheter for retten om de ikke tillatter vannscooter-bruk. HVIS det hadde skjedd noe liknende.. forøvrig lo jeg når jeg så bildet av lederne for nei til frontkollijoner, alle var 65+ hahaha:tannløs:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden hadde dem tenkt at dette skulle la seg gjennomføre i praksis?

Hvem skal betale for ombyggingen som kreves på eldre biler?

Hvis f,eks en under 25år skal låne en av mine biler så må jeg ettermontere en fartssperre..?

 

Totalt urealistisk og sløsing av spalteplass..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men et poeng har disse gamle ringrevene.. det er midtdeler, skaper irritasjon, men om det er tre eller firefelts(så man får kjørt forbi enkelte steder i hvertfall) så er jeg veldig for det, så er det et godt forslag hvis man tenker litt alvorlig og sikkerhetsmessig.

 

Men da kommer politiet inn i bildet igjen, de MÅ luke ut usikre sjåfører som ikke klarer å kjøre i tillegg til å bøtlegge dem som ligger i 60-70 i 80-sona.. det skaper ikke flyt og hindrer kjøretøy som kan holde fartsgrensa trafikkflyt. Enda verre med gjennomsnittsmåling av fart, noen som har kjørt nedover sørlandet i det siste? folk ligger i 50-60 i 70-sona for f... ikke en bil men ALLE omtrent!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seff gjør jeg det, men så har du glemt en vesentlig ting, det er vel kun i Norge sånne sinnsyke ideer får fotfeste!

 

Nei, det er ikke bare i Norge slike ideer foreslås, og forslaget her har da slettes ikke "fått fotfeste" noe utover å havne på nettavisen..

 

Det jeg lurer på er hvordan dette settes i lyset ovenfør EØS, da disse vil stille norske myndigheter for retten om de ikke tillatter vannscooter-bruk.

 

Unnskyld meg, men hvorfor blander du inn EØS og myndighetene?? Det er da ikke Jens Stoltenberg som har foreslått dette, det er en UAVHENGIG ORGANISASJON.

 

Løk.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var et godt forslag, til tross for at jeg selv er 19.

Kunne vært sånn "boost" på 10 sekunder eller noe, som du kunne kjøre fortere enn 90 (Forbikjøring etc), og etter de 10 sekundene kuttet bensinen seg til du lå i 90!

 

hehe og hva skjer da hvis du mangler litt??? tullball alt sammen

 

VI FOR SETTE HANDLE NEKT FOR DEM SOM ER FOR FETE I DETTE LANDET OXO ER EN FARE FOR SEG SELV OG NORGE:vampire:

LIKE DUMT FORSLAG DETTE.

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre forbi en bil som liogger i 70 i 80-sona, bånn gass, også gir jævlen på når du er på sida,m det kommer en semi i 90 rundt den slake svingen etterpå, oi der hadde vi ei katastrofe, og hvem har skylda for den.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare i Norge slike ideer foreslås, og forslaget her har da slettes ikke "fått fotfeste" noe utover å havne på nettavisen..

 

 

 

Unnskyld meg, men hvorfor blander du inn EØS og myndighetene?? Det er da ikke Jens Stoltenberg som har foreslått dette, det er en UAVHENGIG ORGANISASJON.

 

Løk.

 

Ja, er klar over det.. men følg med litt a, jeg sier ikke at det har fått fotfeste, men blir OVERHODE ikke overrasket om det blir slik i framtida..gjør du helt ærlig det? i dette kråkereiret.

 

litt off topic:

 

noen som hørte at noen rødgrønne-politikere ville forby syltetøy for yngre folk? fordi det førte til fedme mente de.. var på radioen om dette:) ingen andre enn de rødgrønne får til å komme med slike forslag.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår