Gå til innhold

Mitt lille proskjekt; Audi 100 2.8......

Ranger emnet


psychonaut

Anbefalte innlegg

Hei

 

Eg har kjøpte meg for en stund siden en Audo 100 som var skadet i på høyre side framme. Det var ingen stor skade egentlig, ettersom rammevangen heldigvis ikkje var skadet.. Det største problemet blei ( vet ikkje kva det kallles ) utstikket til skjermen ( dere ser det på bilde;) )

 

Eg er forsovidt ferdig med bilen no, så er kanskje litt seint å starte en tråd, men men....

 

Bilen kjøpte eg for 8k, noe eg vil påstå er ett røvekjøp for denne bilen. Den var gått 209,000 km, og no er den gått 212,000km. Det er skin interiør, klima, crusecontrol, 4 el vindu, automat kasse, eneste eg føler eg mangler er kjørecomputer, men det er ikkje så farlig.... Fekk også med senkesett, så det er bare til å montere;);)

 

Eg har gjort alt sjølv, utenom litt hjelp til sveising som min far tok seg av....

 

Det eg trengte av deler var høyre forskjerm, panser, luftfilterhus, hovedlykter, tåkelykter og innerskjerm.

Eg hadde så og si alt dette "liggende", utenom tåkelyktene.. Så eg har ikkje lagt ut mykje penger på denne bilen;)

 

 

Desverre så var eg så dum å ikkje ta bilder av bilen før eg begynte å demontere, var ivrig etter å skru;)

 

DSC003231.JPG

Endret av psychonaut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok egenlig ikkje så lang tid å få den opp å gå som den skulle.

 

Heldigvis for meg hadde eg egentlig alt eg trengte av deler liggde, som skjer, ( denne hadde eg i riktig farge ), bunnen på luftfilter huset og lykter... Digg å ha deler liggende rundt over alt!!

 

 

Måtte få vekk hengerfestet, ikkje pent i det hele tatt!!!

DSC00399.JPG

 

DSC00400.JPG

 

DSC003471.JPG

 

I kjørbar stand;);)

DSC004011.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fekk eg ny grill, og tåkelykter ( desse var knust etter skaden )...

 

Det som gjenstår no er egentlig bare å få lakert panser og støtfanger. Senke den og få tak i noen litt finere felger...

Kanskje få tak noe "styling" frå SGI, noe små ting, men vi får no se.... Bilen er i allefall en drøm å kjøre, og går gått!!! Overaskende nok, så bruker den ikkje mykje motorolje, hadde egentlig forventet at den skulle bruke mye;)

Eneste å utsette er at den lekker en del servoveske, og at kassen er litt treig mellom 3 og 4....

 

 

DSC00428.JPG

 

DSC00429.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er momentet som drar. Ikke hestene :) Mye volum og moment...

 

 

Hehe, det er jo sant;)Beklager;)

 

Men skal innrømme at eg har lyst på noe større, har veldig lyst på en S4 (91-94)eller en S6 (95-97).... Då 2,2 literen. Får se om eg finner noe som er kræsja til en rimelig penge, så kan eg ta å prøve å lage bil ut av det;);) Det som er kjekt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår