ladetrykk Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 med den overvåker du blandingsforholdet (som ideelt skal være ~14:1 (luft:bensin).. har du for mager blanding vil du få tenningsbank,og i verste fall fine hull i stemplene dine... riktig, når du driver å skrur på turbo-trykket ditt , så gjør du det vel for å få meir power ikke sant? meir HK = meir luft og Bensin. med denne kan du overvåke at desse holder seg innenfor sikre verdier, vil jo ikke ha motorhavari ... justering kan du gjøre vist du har en justerbar bensin regulator feks.. Men anbefaler å få bilen justert med hjelp av bredbåndsllamda el .. ved større avvik. flissundet motorservice er en som foretar slike justeringer. husk det er ikke noe som heter billige hk ;) Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Hmm, ble mye. Når jeg aktiverer boosten så går den litt ujevnt. Forrige eier snakket om at det var fordi den fikk mer bensin, og når nan ikke tro på så ville den gå litt ujevnt. Skrur av boosten så er alt fint igjen Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 kan vere at du har elektronisk boostcontrol.. har har du 1 program som du bruker til vanleg også har du 1 program som aktiveres med bryteren inne i bilen, desse kan du stille inn programere selv, på nyere ved hjelp av en laptop. blir litt vanskelig med feilsøking over tastaturet.. men hørses ut som du trenger litt innstillinger. .. en air/fuel monitor koster ikke mer enn 3-500 kr og er lett å kople på, men husk at dersom du har en lamda-sonde plassert før turboen så er ikke det alltid dette vil gi riktige verdier på air/fuel monitoren. Da kan det vere betre å få tak i enn extra lamda-sonde og plassere den feks på downpipen fra turboen .. dette gir deg muleghet til å overvåke air/fuel over hele registeret.. tror jeg ville invistert i en slik eller i en tur i rullende landeveg med bredbånds-lamda.. hvilket laddetrykk har du til vanlig? Når du trykker in bryteren inne i bilen? Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Hehe! Lambda sonde? Er ikke det som står på det merket i grillen på gamle volvoer? Har fått forklart hva dette er før, men kunne du ha frisket opp gamle minner? Tror o,6 er det som er standard ladetrykk. Og utifra det jeg ser på min lite nøyaktige ladetrykks måler ligger trykket på rundt 0,8-0,9 med boosten på. Snakket med fiat, og de sa jeg kunne fint kjøre på 1,1 Men ikke over, fordi at kanalen som ligger rundt veiva i turboen ikke klarte og levere olje ved trykk over 1,1. Men hvis jeg ville kunne jeg levere turboen hos de så skulle de frese opp den så jeg kunne kjøre på 1,4 Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Og jeg har jo en motor til som jeg kan ekperimentere litt med:D Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Lamda er en sonde som er som oftest montert på eksosen før kat etter turbo`n , denne i lag med måler blanding luft/bensin i eksos .. Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Bytter man ut en eventuel lambda sonde med en air/fuel monitor? Eller setter man på det i tillegg? Et spørsmål utenom: Hadde en golf gti før som jeg satte på 2,5" toms eksos hele veien. Reiv av katen også. Der satt det en "plugg" som jeg tok av. Lambda sonde? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TETVTEC Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Originally posted by TG1 med den overvåker du blandingsforholdet (som ideelt skal være ~14:1 (luft:bensin).. har du for mager blanding vil du få tenningsbank,og i verste fall fine hull i stemplene dine... ;) Heisann... det som mest sannsynelig skjer først med tenningsbank.... er at *godset/materialet mellom stempelfjærene ryker.... (*engelsk: Ring-lands...) dette fordi at det enorme trykket som dannes trenger ned imellom sylinderveggen og stemplet og BANKER HARDT på stempelfjærene..sånn at materialet i stemplet sprekker...! Been there.... Done that.... Buhuu..!! :( Siter Bottles are for babies...real men get Blown!!! 1999 Honda Civic Si.... Leketøy 1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Enorme trykket som danner seg? Ja, skal ikke det være der? Bensin, luft ,eksplosjon? Så selv om jeg øker lade trykket så følger ikke bensin tilførselen etter? Større dyser da eller pumpe? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TETVTEC Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Originally posted by Fridjow Enorme trykket som danner seg? Ja, skal ikke det være der? Bensin, luft ,eksplosjon? Så selv om jeg øker lade trykket så følger ikke bensin tilførselen etter? Større dyser da eller pumpe? heisann... Skal ikke være trykk mens stemplet er på tur opp til øvre dødpunkt... det er det som skjer når du har tenningsbank... du får detonasjon/selvantenning av bensin-luftblandingen alltfor tidelig....!!!! Og da blir det en enorm påkjenning på motorens indre komponenter sånn som stempler,råder, rådelager,veiv,veivlager osv osv..... Første som ryker er som regel stemplene... Siter Bottles are for babies...real men get Blown!!! 1999 Honda Civic Si.... Leketøy 1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Hva er feil når dette skjer? For høyt trykk? Eller mente du generelt? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 årsaker til tenningsbank er: -for mager blanding -for høy lufttemp. -for høyt ladetrykk Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Se her, ikke billigste. Men rimelig avansert, og komplett med alt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 eller du kan prøve motorsport-import Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Men er for mager blanding et resultat av for høyt trykk? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg