Gå til innhold

bo i norge ta lappen i svergie

Ranger emnet


morpheusbd

Anbefalte innlegg

Jeg brukte godt over 20 000 på lappen, men betalte også 1100 kroner per dobbel kjøretime hvis ikke jeg husker feil. Strøk i tilegg på en oppkjøring, men bestod teorien på første. Alt i alt havnet jeg på gjennomsnittet for den skolen, men ser for meg at den var rimelig dyrere enn mange andre kjøreskoler :P Men synes det er like ille med MC-lappen, der betalte jeg 1300 kroner per dobbel time :P

 

Mener du 40 år siden?

Bare sikkerhetskurs ligger på nesten 7000 kroner, en kjøretime 650.......(lovpålagt 8 timer?).

Etter regnstykket ditt vil det obligatoriske med grunnkurs koste 19 000, utenom de 8 obligatoriske timene. Endret av _Evje_

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok lappen for 3 år siden og hadde det obligatoriske + litt til. kostet meg totalt 33000,-... syke priser, da er det verdt å holde fartsgrensa for å ikkje mista lappen :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte opp 1,5 år siden, alt kom på 12 000 ca, da hadde jeg minst mulig kjøretimer og sto på teorien på første forsøk.

 

Har hørt om personer som har brukt 24 000kr på lappen, det er jo helt sjukt at det skal bli så stor forskjell på så kort tid.

 

En venninne av meg(som antakeligvis ikke er -så- begavet til å kjøre bil) klarte det utrolige å bruke 30.000 på kjøretimer FØR en eneste obligatorisk ting. Bytta kjøreskole, og fikk lappen på en måned eller noe sånnt.

 

Jeg har ingen aning på hvor mye lappen min havna på, men tror det ble rundt 16.000 eller noe i den dur... Kun obligatorisk + 2 ekstra kjøretimer... Det var 7 mnd siden, ca. Tok så BE, ha vna på 4800,-. Nå tar jeg C :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte opp i 2006. Da betalte jeg en plass mellom 16-18.000kr.

 

Hadde vel 9 kjøretimer , sto på teorien første gang. Sto på oppkjøringa første gang. Men med tanke på at man faktisk må betale i skranken ETTER oppkjøringa for og få sertifikatet + betaling av bildet man tar. Så blir dette fort dyrt. Jeg betalte i overkant av 800kr for en dobbeltime.

 

Kjøretimer x 8-12

TG (om du ikke har mopedlappen) (? vet ikke om det er slutt på)

Mørkekjøring

Bykjøring

Langkjøring

Glattkjøring

Leie av bane

Leie av bil til oppkjøring

Betaling til sensor av oppkjøring

Betaling for bildet.

Betaling for sertifikatet (300-400kr?)

Førstehjelpskurs

 

edit: glemte Sikkerhetskurs

 

 

Har jeg glemt noe?

 

La oss ikke glemme at du skal ha en bil. Du skal ha forsikring. Du skal fylle bensin\diesel med dagens priser. + utgifter på slitasje\deler på bil.

 

Så du kommer vel på ca 20-25.000 idag , bare sertifikatet!

 

Men jeg har hørt at det er intensivkurs i mosjøen. Der du betaler ca 12.000kr + hotell,mat og overnatting for den uken du er der.

 

 

Edit: man kan vel alle være enig i at det er jævlig dyrt for en plastlapp i pengboka! :P Men det er jo blitt strengere og dyrere for lappen , da mange sløver bak rattet. Dette er jo en fin ting det. Dessuten , du tenker deg nok 2 ganger om for du leker med lappen din og livet ditt.

 

Tenk deg og betale i underkant av 30K for lappen , forså og miste det 2 uker etterpå? Surt!

 

Lykke til , men glem det med sverige! med mindre du skal studere der. Hør med mosjøen ang intensivkurs. mener det skal være der enda!

Endret av ninjaflipp85

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som brukte 48 000 før hun hadde lappen i hånda. Men det var jo klart 68 kjøretimer til 500 pr time. Og en stryk her og en der på toppen der.

 

Jeg betalte selv 17 000 for litt over 8 måneder siden. Da hadde jeg 9 kjøretimer+obligatorisk.

 

Kan jo legge til at det snart ryker noen tusen til på ny runde i systemet :(

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell priser kommer helt an på den som kjører og han som sitter ved siden av.

 

i rogaland vill jeg anbefale Vågen kjøreskole i sandnes.

 

selv kjørte jeg opp i 06 på Olavs i sandnes og betalte totalt 17700+- har kviteringer enda. men mista lappen etter 6mnd. veldig smart ja jeg vet.

 

men dama tok lappen på vågen kjøreskole. ( hun kunne kjøre bil før hun starta. ) hun betalte 11500 (PRIS UTEN OPPKJØRING OG TEORI KOSTNAD ) og det er nå snart 5mnd siden. Vet at dem skrev at hun hadde hatt kjøretimer hun alldri haddde fordi kjøreskolen vet at dem tjener mer på og få en elev ferdig som er klar og heller få inn en ny elev isteden for og tyne maks penger utav en stakkars person helt til dem går til retten.

 

Men ja Intensiv kurs er veldig populært rundtom i landet atm , vet det va intensiv kurs for 15000 i bergen i fjor. uvist om det er enda.

Bmw e34 525i (3.5L turbo Prosjekt i vinter )

MB - 230CE 91Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår