Gå til innhold

HJELP en gang for alle...!

Ranger emnet


aakerman

Anbefalte innlegg

kan noen en gang for alle gi meg et fornuftig svar på det der med strømkabel til stereo.:thumb nå har jeg spurt i øst å vest forskjellige"bedrevitere"om hvor tykk kabel en skal trekke,å alle svarer,ut fra løse luften.tror egentlig ingen helt vet av de jeg har spurt. lurer på,finnes det en tommelfingerregel,formel,ett eller anna, for å finne ut ca hvor mange mm2 en hovedstrøm bør være? har en 33mm2 å håper jeg slipper å trekke ny......

eler er det som jenta sier,jo tykkere jo bedre..?...:tannløs:

takk for svar....:)

Mvh B.Aasen

Opel Astra G N`joy 1.6 twinport

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingen tomme finger regel! Men dette er alt etter hvor mye ampene er på, og hvor mye de skal spille! Jeg pleier å se på forsterkeren jeg, for å se hvor tykk kabel det er plass til! Men du skal ha nokså stor forsterker for at 33mm2 skal være for lite altså! Så tror ikke det er noen som helst fare at du skal behøve noe mindre!

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye watt har du planer om, hvor store sikringer er det på forsterkere/antall.

 

Hvis ikke du har noe ekstraordinært så holder det.

 

joda,det er jo det jeg alltid har gjort pluss litt skjønn å fornuft. kikket på forsterkeren,å stort sett er det plass til 33mm2 tverrsnitt i forsterkeren....:) det jeg lurer på er om det finnes en måte å regne det ut på. 33mm2 er jo ganske grovt da så det skal vel litt til sikkert ja at den blir litt snever... watt ja... rms? totalt i alle forbrukere dere mener? vært arti å hvist hvordan en finner ut dette...:idea:

 

sorry SLY så ikke innlegget ditt før etterpå...skal kikke...:)

Endret av aakerman

Mvh B.Aasen

Opel Astra G N`joy 1.6 twinport

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ein forsterker ifra eit seriøst merke, skal det stå rms watt i opplysningene om forsterkeren. Står det ikkje det, ville iallefall ikkje eg ha kjøpt den forsterkeren! (står ikkje det, kan du oppgi sikringsstørrelsene)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ein forsterker ifra eit seriøst merke, skal det stå rms watt i opplysningene om forsterkeren. Står det ikkje det, ville iallefall ikkje eg ha kjøpt den forsterkeren! (står ikkje det, kan du oppgi sikringsstørrelsene)

 

pioneer spl prs 1200spl monoforsterker. 500 rms x 1(ohm),1000w rms i 2 ohm ( som blir mitt tilfelle)4x40amperes sikringer. skal drive en pioneer 12" på 3000 w,mener den er 1000 w rms. i tillegg kommer 2 stk 4x150w pioneer,men de har jeg ikk fått enda så jeg har ingen info ang rms..husker ikke hva de heter engang..finner noe på nett kanske.....:)

 

 

 

 

 

 

 

anyone??:)

Endret av aakerman

Mvh B.Aasen

Opel Astra G N`joy 1.6 twinport

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår