aakerman Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 kan noen en gang for alle gi meg et fornuftig svar på det der med strømkabel til stereo.:thumb nå har jeg spurt i øst å vest forskjellige"bedrevitere"om hvor tykk kabel en skal trekke,å alle svarer,ut fra løse luften.tror egentlig ingen helt vet av de jeg har spurt. lurer på,finnes det en tommelfingerregel,formel,ett eller anna, for å finne ut ca hvor mange mm2 en hovedstrøm bør være? har en 33mm2 å håper jeg slipper å trekke ny...... eler er det som jenta sier,jo tykkere jo bedre..?...:tannløs: takk for svar....:) Siter Mvh B.Aasen Opel Astra G N`joy 1.6 twinport Ford Mondeo 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retteåsen Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Finnes ingen tomme finger regel! Men dette er alt etter hvor mye ampene er på, og hvor mye de skal spille! Jeg pleier å se på forsterkeren jeg, for å se hvor tykk kabel det er plass til! Men du skal ha nokså stor forsterker for at 33mm2 skal være for lite altså! Så tror ikke det er noen som helst fare at du skal behøve noe mindre! Retteråsen Siter Mvh Bjørn Arild Retteråsen Golf mk II 85 CL 1,6->16v Audi A4 1.8L 20V 98 Retteråsen's Salgstråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Kan du ikke bare måle der ledningen skal inn i forsterkern da? Så vet du at du har stor nok? :p Jeg gjorde det, og det funka greit det, målte med skyvelær og tok med til butikken.. Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retteåsen Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Akkuratt det samme som jeg sa! Men som jeg også sa, tviler sterkt på han har mere utstyr til at 33mm2'en skal bli for liten! Retteråsen Siter Mvh Bjørn Arild Retteråsen Golf mk II 85 CL 1,6->16v Audi A4 1.8L 20V 98 Retteråsen's Salgstråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Du trenger ihvertfall en bedre overskrift... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Dette er jo slike svar trådstarter IKKE ville ha... Det er en måte å regne ut dette på, men da må vi vite hva du skal koble til denne kabelen (forsterker(e) sikring størrelse) og lengden på kabelen. Evt lengde på kabel og tykkelse for å si hvor mye som maks kan gå gjennom den ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Her har du en oversikt hos Bilradiospesialisten http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a040 I følge den tabellen skal kabelen holde opp til 1000 watt (dersom den ikke er lenger enn 5 meter) Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retteåsen Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Ja men det jeg prøver å fortelle trådstarter er at han bare kan la 33mm2 kabelen sin ligge og koble ampen(e) til den! Retteråsen Siter Mvh Bjørn Arild Retteråsen Golf mk II 85 CL 1,6->16v Audi A4 1.8L 20V 98 Retteråsen's Salgstråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Hvor mye watt har du planer om, hvor store sikringer er det på forsterkere/antall. Hvis ikke du har noe ekstraordinært så holder det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aakerman Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 (endret) Hvor mye watt har du planer om, hvor store sikringer er det på forsterkere/antall. Hvis ikke du har noe ekstraordinært så holder det. joda,det er jo det jeg alltid har gjort pluss litt skjønn å fornuft. kikket på forsterkeren,å stort sett er det plass til 33mm2 tverrsnitt i forsterkeren....:) det jeg lurer på er om det finnes en måte å regne det ut på. 33mm2 er jo ganske grovt da så det skal vel litt til sikkert ja at den blir litt snever... watt ja... rms? totalt i alle forbrukere dere mener? vært arti å hvist hvordan en finner ut dette...:idea: sorry SLY så ikke innlegget ditt før etterpå...skal kikke...:) Endret Juli 14, 2009 av aakerman Siter Mvh B.Aasen Opel Astra G N`joy 1.6 twinport Ford Mondeo 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Har du ein forsterker ifra eit seriøst merke, skal det stå rms watt i opplysningene om forsterkeren. Står det ikkje det, ville iallefall ikkje eg ha kjøpt den forsterkeren! (står ikkje det, kan du oppgi sikringsstørrelsene) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aakerman Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 (endret) Har du ein forsterker ifra eit seriøst merke, skal det stå rms watt i opplysningene om forsterkeren. Står det ikkje det, ville iallefall ikkje eg ha kjøpt den forsterkeren! (står ikkje det, kan du oppgi sikringsstørrelsene) pioneer spl prs 1200spl monoforsterker. 500 rms x 1(ohm),1000w rms i 2 ohm ( som blir mitt tilfelle)4x40amperes sikringer. skal drive en pioneer 12" på 3000 w,mener den er 1000 w rms. i tillegg kommer 2 stk 4x150w pioneer,men de har jeg ikk fått enda så jeg har ingen info ang rms..husker ikke hva de heter engang..finner noe på nett kanske.....:) anyone??:) Endret Juli 16, 2009 av aakerman Siter Mvh B.Aasen Opel Astra G N`joy 1.6 twinport Ford Mondeo 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg