Gå til innhold

Installering av ny netting-grill...

Ranger emnet

S-2000

Anbefalte innlegg

OK folkens...

Skal installere ny netting i fronten på bilen, men før jeg ender opp med en dårlig løsning, tenkte jeg å høre hva slags erfaringer og evt. forslag dere har til å bruke for å feste netting i grillen...

Bruker dere lim, tape, skruer eller hva?

Hvor kan i så fall løsningen kjøpes hen? Har hørt om noen spesielle typer lim, men husker ikke navnene i farten...

Takker for hjelp...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville hvertfall ikke brukt sikaflex dritt faenskap..ville heller brukt berner powerfix, wurth kleb og tett eller rotabonn..de tre spes rotabonn sitter som om du skulle ha støpt det fast..du kommer aldri til i å få det av igjen..ville gått for det as.sikaflex er ikke så værbestandig som de tre typene her.vill bare "råtne" etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

Og hvor får jeg kjøpt slikt hen da?

De fleste glassmestere har slikt for salg, mener det ikke kostet all verdens heller. Eller du kan høre med bilglass-forhandlere...

Hele frontfangeren min henger kun med to skruer og masse glassrutelim :cool:

Seat Ibiza Cupra R '00

Volvo V40 T4 260hk '98 - TIL SALGS!

X BMW E36/5 '96

X Audi 100 2,8e '88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Norse///M

Hele frontfangeren min henger kun med to skruer og masse glassrutelim :cool:

hmm.. litt off topic men.. bare lurte.. jeg må ha ny fanger på min bil.. muli jeg må bytte den skinna som fangern henger på oxo.. kan jeg, med detta limet, drite i å bytte den da?? siden da er det ikke behov for evt så mange nye skruer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare demonterte hele fronten, tok ut skinna fra orginalfangeren og monterte den igjen. Deretter la jeg et godt, tjukt lag med glassrute-lim oppå skinna, presset den nye fronten inntil og skrudde i to små skruer over grillen. Er sånn grill og fanger i ett. Etter en halvtime var jeg ute og kjørte :D

Hekkskjørtet mitt henger kun med slik lim!

Brukte sika-shit på bakrute dekselet mitt, det løsna på E6 mot Gøteborg... Tålte vel ikke 160-170 ;)

Seat Ibiza Cupra R '00

Volvo V40 T4 260hk '98 - TIL SALGS!

X BMW E36/5 '96

X Audi 100 2,8e '88

Lenke til kommentar
Del på andre sider