hantler Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Eksosen på bilen har rusta. Som bildene viser ser dere det har detti fra hverandre og jeg lurer på hva som er beste løsning for å få fikset dette. Går det å sveise? Blir vel vanskelig å få det tett da det er trangt å komme til øverst. Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Du får nok lappa det sammen, men holdbarheten er noe annet, tegn en strekpå både potte og rør slik de skal stå, skru ned, finn ett rør som glir inni, fjern rust og sveis rundt, er den beste måten,r esten av måtene finner du vel ut av sjøl. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Du kan punkte det sammen der på bilen, men det er enklest, best og raskest å demontere anlegget etterpå, og helsveise det liggende på bakken. Da vil du - med anlegget slik det ser ut på bildene, ha et anlegg i 3-5 år igjen. Roy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Route Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 ja enig, ta anlegget av å sveis! husk å ikke ha for høy varme når du sveiser. da vil stålet rundt sveisen blir sprøtt og det vil ha lett for å sprekke. Med en god sveis blir anlegget som nytt : D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Takker for svar. Da blir det vel av med anlegget å sveise skikkelig. men hvordan fjerne rust? Da vil det jo også bli en cm elr to kortere på begge deler da.. Er jo litt rust som bildene viser Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 På enden av røret er det jo bare rust, så jeg vil anbefale deg å kappe av rusta så skjøte på en stuss som har en diameter innvendig like stor som røret har utvendig, så trer du det innpå og sveiser til potta. Hvis du begynner å sveise på enden der vil du bare lage mer hull, for etter som bildene viser er stussen veldig tynn. Smør eksospasta over sveisen og i rørskjøten så du slipper frieksos. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 om eksosdeler fra en 1,8l passer så har jeg liggende som jeg ikke får brukt selv og ser ut til å være i bra sstand og relativt nytt...sånn om du er i nærheten av oslo eller drammen feks :) nesten gratis også slipper du sveise =) Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg