Liland91 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Går ikke an og få noen på et freseverksted til og frese ei pakning av en kobberplate? Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil91 Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Går ikke an og få noen på et freseverksted til og frese ei pakning av en kobberplate? Veit ikke :/ jeg skal spørre han som kaller seg dieseldyret, virket som han hadde peiling :D Siter Er den heldige arver av en Opel Omega 2.0i :D god nok som arbeidsbil ihvertfall :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 (endret) Veit ikke :/ jeg skal spørre han som kaller seg dieseldyret, virket som han hadde peiling :D Den originale toppakningen holder en stund på 250 dieselhk, du må få spesiallagd en pakning, da ville jeg hørt med krb trading eller ei tuningsjappe i nærheten av der du bor. Det meste av innmat tåler 400+ dieselhk en stund, så det skal ikke være noe problem med 250 dieselhk. Hovedproblemet ved mye hk og mye dieseltilførsel, er varmgang, min gamle 300tdt gikk på 101 varmegrad som driftstemp, noe som ikke er optimalt, men den tålte det.. så en svær intercooler, bedre flow i toppen og et modifisert innsug fra 300 sugediesel som du sveiser på en flens som passer på intercooler-rørene i f.eks 2,5-3" må til:) men det går ikke noe problem å få til;) jeg skal ha el-vifter og flytte radiatoren 10 cm til høyre, slik at rørene på in/outlet fra intercooleren kan trekkes mellom radiator og frontlykta. Det trur jeg er optimalt og letteste løsningen. Hvis du vil forsterke noe i motoren, så kan du f.eks bytte råder og toppakning, men jeg ville heller brukt penger på porting av toppen, da den ikke har optimal flow originalt. Automatkassa begynner å slurre ganske tidlig, på rundt 150 dieselhk, så da må du få justert vakuumen, det hjelper en del, men hvor høye tall den klarer uten å slurre, det vet jeg desverre ikke. Lykke til!:) Jeg fikser opp en 300tdt nå, i en egen tråd her på e-klasse forumet, veit om to til som er ungdommer som har kule 300tdt, ellers så veit jeg ikke om noen, så hadde vært kult om du også fikk deg deT!:) parkert sammen på hovedlandstreffet neste år hadde vært kult?!:) Endret Juli 12, 2009 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil91 Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 (endret) Den originale toppakningen holder en stund på 250 dieselhk, du må få spesiallagd en pakning, da ville jeg hørt med krb trading eller ei tuningsjappe i nærheten av der du bor. Det meste av innmat tåler 400+ dieselhk en stund, så det skal ikke være noe problem med 250 dieselhk. Hovedproblemet ved mye hk og mye dieseltilførsel, er varmgang, min gamle 300tdt gikk på 101 varmegrad som driftstemp, noe som ikke er optimalt, men den tålte det.. så en svær intercooler, bedre flow i toppen og et modifisert innsug fra 300 sugediesel som du sveiser på en flens som passer på intercooler-rørene i f.eks 2,5-3" må til:) men det går ikke noe problem å få til;) jeg skal ha el-vifter og flytte radiatoren 10 cm til høyre, slik at rørene på in/outlet fra intercooleren kan trekkes mellom radiator og frontlykta. Det trur jeg er optimalt og letteste løsningen. Hvis du vil forsterke noe i motoren, så kan du f.eks bytte råder og toppakning, men jeg ville heller brukt penger på porting av toppen, da den ikke har optimal flow originalt. Automatkassa begynner å slurre ganske tidlig, på rundt 150 dieselhk, så da må du få justert vakuumen, det hjelper en del, men hvor høye tall den klarer uten å slurre, det vet jeg desverre ikke. Lykke til!:) Jeg fikser opp en 300tdt nå, i en egen tråd her på e-klasse forumet, veit om to til som er ungdommer som har kule 300tdt, ellers så veit jeg ikke om noen, så hadde vært kult om du også fikk deg deT!:) parkert sammen på hovedlandstreffet neste år hadde vært kult?!:) Treffet må vi prøve å få til!;) Har du lagt opp oljekjøler på din? Vil ikke det hjelpe litt mot temperaturen? Fant forresten noe kjekt om girkassen, k1 fjærsett som må byttes tror jeg, har hørt at flere sliter litt med at kassen slurer litt. Kan jo vurdere en gang senere i livet å prøve å bytte ut girkassen med en holdbar manuellkasse :) Har du mange hester i vogna di ca? :) Endret Juli 12, 2009 av Emil91 Siter Er den heldige arver av en Opel Omega 2.0i :D god nok som arbeidsbil ihvertfall :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 ja, du er NØDT til å ha både oljekjøler til motor og girkasse, ellers så blir ATF slitt fort pga varmgang og må byttes ofte..men det har du jo originalt, både under radiator(til automatkassa) og til motoren(ved siden av radiator) Jeg må flytte den til motoren til under bilen et sted, fordi jeg skal flytte radiator og høyre for å få montert intercooler. Har ikke så mye hester nei, men kommer til å få friske hester i forhold til hvordan bilen er originalt!;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Hvis du skaffer orginal oljekjøler til W124TDT så er den enda litt større og sitter helt på sia bak fanger Er du ekstra heldig har samme biilen orginal ekstern oljekjøler til automatkassa også som sitter på motsatt side med egen vifte. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil91 Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 (endret) Satan! Han med bilen ringte idag og sa nå at han ikke ville selge den enda, fordi han var så glad i den... han skulle ta kontakt når han hadde planer om og selge den... Jeg kjenner jeg blir irritert! En pensjonist har ikke bruk for en slik bil...:( jaja, han får bare vente seg litt masing, samtidig som jeg får lete videre etter en ny 300tdt :/ Endret Juli 13, 2009 av Emil91 Siter Er den heldige arver av en Opel Omega 2.0i :D god nok som arbeidsbil ihvertfall :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 Nå er det samme kasse i en 500 og en 300TDT da, eller like solid, forskjellen ligger i converter og ventilhus stortsett. Er det samme girkasseinnfesting på disse to eller er det innmaten du mener nå? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Technoboyno Skrevet September 2, 2009 Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=19618.0 Her har du 240TD med 560motor og megasquirt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.