LilleGud Skrevet Juli 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 (endret) Hei jeg var og kjøpte div utstyr til bilstero i dag og kjøpte en slik Headunit. http://www.pioneer.no/no/products/25/109/281/AVH-P4100DVD/index.html MEN! nå som jeg har koblet den opp så begynner den bare å blinke når jeg prøver å bruke den. Mens den går på demo. eller jeg fikler i menyer ect så virker den bra. så prøver jeg å bruke noen av knappene, eller spille noe så begynner den å blinke. Det første som slår meg er at det er en form for sikkerhets lås ? noen som har vært borti dette før ? og hva jeg skal gjøre for å få "aktivert" den ? Mvh Erlend Endret Juli 11, 2009 av LilleGud Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Ihvertfall for å spille dvd og film må håndbrekket være på(sikkerhetsgreie). Det betyr at en av ledningene bak spilleren(merket handbrake eller noe) må være jordet for at disse funksjonene skal virke, altså skal da ledningen være koblet til bryter for håndbrekklampe. Det de fleste gjør er å koble denne ledningen til jord, da fungerer alt hele tiden. Regner med du er smart nok til å ikke følge med på en film når du kjører uansett :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Ihvertfall for å spille dvd og film må håndbrekket være på(sikkerhetsgreie). Det betyr at en av ledningene bak spilleren(merket handbrake eller noe) må være jordet for at disse funksjonene skal virke, altså skal da ledningen være koblet til bryter for håndbrekklampe. Det de fleste gjør er å koble denne ledningen til jord, da fungerer alt hele tiden. Regner med du er smart nok til å ikke følge med på en film når du kjører uansett :) etter en lenger google session har jeg funnet ut at flere har mange rare problemer når den ikke er koblet. så den blir nok konstant jordet for og teste i morgen ja. Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Jepp, det er som sagt en sikkerhetsgreie, men det kan jo være tungvint at den bare fungerer med håndbrekket på. Derfor er det mange som kobler denne til permanent jord :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 fant feilen i dag. det viste seg at jordingen på orginal systemet ikke var tilstreklig, la opp ekstra jord og alt var fin fint. Snakk om å se seg blind på ting :wonder: Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg