Gå til innhold

Teste Luftmassemåler

Ranger emnet


Sebbe91

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noen problemer med at min B230F fusker noe veldig inne i mellom, så etter noe søking har jeg funnet ut at defekt luftmassemåler kan gi omtrendt samme symptomer som min motor har, men jeg gidder ikke å betale for en ny en bare for å teste, så jeg lurte på om det var noen annen måte jeg kan bli sikker på at det er den som er problemet? kan jeg for eksempel måle spenningen ut fra den?

 

eller kan det være noe annet som er problemet som jeg kan teste? det som skjer er at av og til så fusker den veldig, dette varer som oftest hele kjøreturen, også neste gang jeg starter den kan den gå helt fint eller den kan fuske i noen dager. det virker veldig tilfeldig, når den fusker så virker det noen ganger som den dør helt, og andre ganger går den bare veldig dårlig, som oftest bare når jeg trykker speeden helt i bånn, men det har også skjedd at motoren dauer helt når jeg trykker inn clutchen.

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les ut feilkoder.

Ellers så er beste måten å teste en Luftmassemåler på å prøve en ny en.

 

Du kan og se etter at alt er helt innvendig i den, ofte går det av en tråd.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjekka feilkoder i dag, fikk 1-2-1, jeg prøvde en annen luftmassemåler men det var nok feil type, 007 slutta serienummeret på. og med den ville motoren ikke gå, den bare fuska og gikk ikke på tomgang.

jeg vet ikke om noen andre målere jeg kan prøve, og jeg vil helst ikke kjøpe ny, da de kosta veldig mye. men er det bare luftmassemåleren som kan være feil når jeg får 1-2-1 feil? det er ikke noe annet jeg kan prøve å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår