Gå til innhold

Rele til bensinpumpe

Ranger emnet


24277

Anbefalte innlegg

har leitet etter bensinpumperelet som ligger klart i 242en min, men finner ikke dette. tenkte jeg bare skulle koble opp et vanlig standardrele som jeg fant i garasjen. har et rele med 30 - 87 - 85 - 86.

kobler - på pumpa til jord i karoseriet.

Strøm fra batteriet inn til relet på 30

Strøm videre fra 87 til + på pumpa

Signal fra - på coilen inn på 85

men hva skal innpå 86?

 

her er et bilde av relet jeg har

Archive%5CProduct_images%5C42%5CLarge%5C42-303_l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har leitet etter bensinpumperelet som ligger klart i 242en min, men finner ikke dette. tenkte jeg bare skulle koble opp et vanlig standardrele som jeg fant i garasjen. har et rele med 30 - 87 - 85 - 86.

kobler - på pumpa til jord i karoseriet.

Strøm fra batteriet inn til relet på 30

Strøm videre fra 87 til + på pumpa

Signal fra - på coilen inn på 85

men hva skal innpå 86?

 

her er et bilde av relet jeg har

Archive%5CProduct_images%5C42%5CLarge%5C42-303_l.jpg

Jord..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30: +/strøm inn

85: styrestrøm

86: styrestrøm

87: Strøm ut/forbruker

 

30 og 87 kan byttes om på, er bare hver sin side av bryter, 85 og 86 kan byttes om på, den ene skal ha pluss og den andre skal ha minus, disse lukker relèet.

Kobler du som du vil kommer du ikke til å få mye futt i bilen, du snakker om å koble den ene på -coil, der er det veldig vekslende, er der strømmen til coil blir styrt(tenningstidspunkt)

 

Skal du ha det slik må du ha det fra en pluss som er styrt av tenning, og har pluss på siste hakket og på start, så pluss på coil(15) kan brukes om det ikke er formotstand.

 

 

Men hva skal du ha bensinpumpe til, innspøytning, skal du ha F så styrer pumperelèet litt mere enn pumpa, er vel mere ett systemrelè, styrer dyser bl.a. i tillegg til pumpe.

Sitter da rett ved styreenheter.

Men det ligger jo ikke klart i en 242 vil jeg tro.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår