Gå til innhold

Ford Zodiac et unikt prosjekt


Kristian Fredrik

Anbefalte innlegg

Hei! får vel begynne forfra med denne historien så alle skal få forståelsen av denne bilen.

det hele begynte med at kompis og jeg kjørte forbi den lokale hoggeren i larvik ( for kjentfolk jern og metall) der oppdaga vi at det sto en gammal vetteranbil, så vi dro ned for å sjekke ut nærmere. det viste seg å være en hel og ganske grei ford zodiac fra 1965 som skulle presses. vi syns detta var for ille og bestemte oss for å sjekke ut næremere om hvem som hadde eid bilen. etter mye styr og mange tlf fikk vi tak i hun som hadde ansvaret for bilen. broren hennes forsvant og hun måtte rydde opp etter han. derfor trodde hun ingen ville ha bilen så hun tenkte å vrake den. for å gjøre en lang historie kort fikk vi redda bilen og dama ble veldig gla for at noen ville ha bilen.

 

Det som er unikt med denne bilen er at den er OMBYGD til venstrestyrt MED gulvgir og 5 trins bmw girkasse og 3L bmw rekkesekser! dasbord og midkonsoll har tidligere eier bygget om og tilpasset og han har laget elruter selv! dessuten er forstillinga fra bmw.

 

mange fantikere syns kanskje det er skam og blande BMW og Ford men vi syns dette er unikt og genialt. dette blir ingen orginal entusiast bil, men en bil som vil vekke oppmerksomhet og fange folks oppmerksomhet, og få den stellen den sårt fortjener.

 

alt i alt er bilen veldig hel og pen og omtrent uten rust.

dette blir et langtids prosjekt, men vi håper på å få skilter på bilen om ikke alt for lenge og ta resten over tid! :)

 

noen planer det muligens er snakk om er:

- senking

- felger

- sota ruter

- muligens sjakkmønster på taket

- tone baklykter

 

oppdateringer kommer så fort vi får gjort ting med bilen!

 

her er to biler av bilen trygt hjemme i gården

 

DSC02214.jpg

 

DSC02215.jpg

Endret av Kristian Fredrik

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

da har vi gjort litt...

 

fant ut at bortsirkelen på bilen var lik merce, og jeg hadde noen 17" 5 eika felger fra en 190 jeg hadde tigligere, men selvfølgelig var den ene skada så må repareres. men tok to av de bak og lakka de matt svart med rød stripe rundt og gjorde det samme med stålfelgane forran. ble ganske kult! her er noen bilder fra en tur vi hadde med prøveskilt

 

før vi lakka de svarte

DSC02264.jpg

 

DSC02267.jpg

 

DSC02266.jpg

 

DSC02268.jpg

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Synd en av felga var ødelagt, hadde vært drit rått med 4 sånne:)

Bra dere reddan da:)

 

ja det var kjipe saker, men tror jeg har finni ut noen som kan redde de så får håpe de får sveisa å retta de for syns de var konge på bilen! :P

 

 

Dritgromme biler..! :D

 

Mye måtte du betale for bilen? Vrakpant, regner jeg med..? :)

 

 

hehe takk =) vi betalte som TSA sier hele 2 tusen spenn for bilen, felga hadde jeg liggandes fra før av så denna bilen har ikke kosta oss stort kan du si :P budget cruising som vi kaller prosjektet =) hehe

 

Planen er og prøve å få skilt i løpet av vinter'n så det kan bli tur på skjærtorsdag til sverige!

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeey, klart vi må ta den til sverige på skjærtorsdag! bare få tatt ett røsk på'n det KF.. årnær seg!

 

hehe ja det hadde vært gromt :P det gjør det! :D

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...

i helga ble bilen flytta til ny lagringsplass. har hverken tid eller penger til å fikse den så den får heller stå litt ;) blir et par turer med prøveskilt i sommmer regner jeg med =) vurderes også solgt om prisen er rett ;)

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår