nilssolli Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 lurer litt på hvordan det er å sette på kompressoer på en 92 modell 2.0 gti 8v motor. er d så mye jobb at det ikke er værd strevet,, og hvordan er d å sette en g60 motor nedi i stedet, kan d lønne seg mere, eller er d alt for mye som ikke passer over? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Originally posted by nilssolli lurer litt på hvordan det er å sette på kompressoer på en 92 modell 2.0 gti 8v motor. er d så mye jobb at det ikke er værd strevet,, og hvordan er d å sette en g60 motor nedi i stedet, kan d lønne seg mere, eller er d alt for mye som ikke passer over? Eneste jeg kan si med sikkerhet er at du bør dekomprimere motoren din for å få noe effekt ut av den, og når du først er i gang hadde det jo vært artigt med en Golf III "G60" men jeg hadde for min del foretrukket turbo.. letter og billigere vil jeg tro.. mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Hva med VR6 motor da, og turbo på den? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Originally posted by nilssolli lurer litt på hvordan det er å sette på kompressoer på en 92 modell 2.0 gti 8v motor. er d så mye jobb at det ikke er værd strevet,, og hvordan er d å sette en g60 motor nedi i stedet, kan d lønne seg mere, eller er d alt for mye som ikke passer over? Jeg vet om noen tuningfolk i Danmark som jeg tok kontakt med.. de virker seriøse og har bygd både kompressorer og turboer på golf 3. Fikk tilbud på min bil.. 35k komplett og ferdig bygd med chip. Ellers selger de alle komponentene du behøver for 22k mener jeg de sa. C1 Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilssolli Skrevet Januar 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 tajj for tipeset, høres interesant ut alt dette, vr6 med turbo er litt drøyt, skulle vurdert d hvis jeg hadde vr6 motor fra før i bilen men. men turbo eller komp er høyaktuelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Originally posted by nilssolli tajj for tipeset, høres interesant ut alt dette, vr6 med turbo er litt drøyt, skulle vurdert d hvis jeg hadde vr6 motor fra før i bilen men. men turbo eller komp er høyaktuelt Gi oss nå en tilbake melding da ka det blir til og hvordan prosjektet ditt utvikler seg... Noen som vet om Turbo-grenrøret fra en TurboDiesel passer? for da hadde det jo forsåvidt vært lett å fått tak i turbo og grenrør.. Trenger bare en ekstra topakning eller bytte til smidde lavkomp stempler... mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilssolli Skrevet Januar 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 det skal jeg nok gjøre, blir vel ikke noe før på sommeren tenker jeg, har en bilstereo som må bygges ferdig, er noe igjen der før jeg er fornøyd osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Blir det kompressor? Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Hvorfor ikke bruke 1,8 20vT motoren? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Da må du jo bytte motor.. casen er at det trenger du ikke om du får bygd kompressor til 2.0 literen. Blir vel kanskje billigere, jeg vet ikke? Btw, hvordan gikk det med speedoen din Bjørn? Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Originally posted by ClusterOne Da må du jo bytte motor.. casen er at det trenger du ikke om du får bygd kompressor til 2.0 literen. Blir vel kanskje billigere, jeg vet ikke? Btw, hvordan gikk det med speedoen din Bjørn? Tror faktisk det går opp i opp det! 1,8 20vT kan chippes og trimmes mer enn 2,0kompressor til samme pris! Gikk bra med speedoen, traff nesten på første forsøk, testet mot en "Din fart er" hadde 70 på speedoen og 67 på måleren! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djholinj Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 har tenkt på samme tanken her ang kompressor..et lite tips er å få tak i en golf 2 gti topp å montere å chipe ecu`n..det pluss kompressor så passerer du glatt 200 bhp..gjerne med g60.. g-ladern skal passe da blokka i basis er lik alle 8v.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 4 år gammel tråd :) Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 har tenkt på samme tanken her ang kompressor..et lite tips er å få tak i en golf 2 gti topp å montere å chipe ecu`n..det pluss kompressor så passerer du glatt 200 bhp..gjerne med g60..g-ladern skal passe da blokka i basis er lik alle 8v.. Hva er vitsen med GTI topp fra Golf II da? Er jo liksom ikke akkurat store forskjellen mellom dem. Tror ikke 2,0L toppen er noe særlig dårligere. Er antagelig dyrere å sette g-lader på 2,0L blokka enn å sette inn G60 motor Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djholinj Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 er 2 forsellige topper på 2.0..forsellen er større ventiler på noen..derfor mange bruker topp fra mk2 1.8 gti..de har store ventiler..bare toppen å chip gir mellom 125-140 hk på veiva..mot 115 org.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.