bmw-boy Skrevet Juli 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2009 Har prøvd bindersmetoden, men det skjer ingenting. Ingenting blinker, selv om jeg starter bilen, eller bare setter på tenninga. Er en 2.0l 16v 96 modell. Fremgangmåten var da sette inn binders, sette på tenning, ingenting skjer Prøvde også starte motoren men ingenting skjedde. Hva er det jeg gjør feil??? http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1189022687 Fulgte denne guiden, la også merke til at det står: Please note: 2.0l will not work if engine running. Skal jeg kun ha på tenninga? jeg skal første sette inn bindersen også ta på tenninga eller gjøre det mens tenninga er på? Håper på å få no hjelp hvis noen har peiling Forresten, hva er symbolet på lyset som skal blinke? kan jo hende pæra har gått hvis jeg har gjort alt annet riktig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2009 Lyser den gule motorlampa når du slår på tenning da(uten binders)? Hvis ikke ville jeg sjekka pæra. Motorlampa skal alltid lyse med tenning på og motor av, ihvertfall i noen sekund. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Juli 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2009 den lyser ja, så er nok ikke pæra. prøvde også med en bit av en ledning for å se om det kanskje var bindersen det var noe galt med, men motorlampa blinker ikke, bare lyser og slår seg av når man starter, helt vanlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juli 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Tror ikke det er så rart at du ikke får opp noen feilmeldingskoder når ikke motorlampa lyser når motoren er startet ;) Da er det jo ingen feil å lese ut... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 er du sikker på det? jeg leste i en annen tråd at den skal blinke 1-2 hele veien om den ikke har noen feilkoder å lese ut...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juli 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Nå skal ikke jeg være for skråsikker da jeg ikke har testet det selv, men vet i alle fall at hvis du har hatt en feil som ikke er der lenger, blir motorlampa borte etter å ha startet motoren 5-10 uten feil. Etter hvert blir også de feilkodene slettet fra hjernen etter en vis tid. Tror egentlig ikke du får opp noen blinkemeldinger da. Men har som sagt ikke testet det selv... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Motorlampa skal uansett blinke når du gjer denne testen.. Enten du har motorfeil eller ikkje Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 det var det jeg trodde. Hva er det jeg gjør feil da? stakk bindersen i samma hull som på bildet. kan noen gi meg en detaljert gjennomgang av hva som skal gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 Simtec 56.1 blinker 12-12-12 på repeat hvis det ikke er noe galt. Simtec 56.5 blinker ikke i det hele tatt hvis det ikke er noen lagrede koder. Vil anta at en 96-modell er 56.1, men jeg kan ta feil. Du skal ikke starte motoren, men (såvidt jeg husker) skru tenningen til andre trinn. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molteduden Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 hehe, du har tatt feil pinner, du skal ta den øverste enden av bindersen ett hakk ned, da blir det riktig :) Og du skal ikke starte motoren, da får du ikke ut noen feilkoder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Det skal funke fint slik han har gjort det. Både pin 4 og 5 er jord. Skader selvsagt ikke å prøve pin 5, men jeg har i hvert fall alltid bruk pin 4. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molteduden Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Det skal funke fint slik han har gjort det. Både pin 4 og 5 er jord. Skader selvsagt ikke å prøve pin 5, men jeg har i hvert fall alltid bruk pin 4. åååja, hehe :) visste ikke det jeg, foresten, har du et koblingskjema over ledningsnettet til omega B? har funnet et tysk et men det synes jeg var veldig slitsomt.... skulle hatt et engelsk et:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Står bakerst i Haynesmanualen. I hvert fall i den engelske. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Nå lyser motorlampa når jeg kjører, så da må det finnes noen feilkoder der. Men det skjer fortsatt ingenting når jeg tar den testen, prøvde også å ta øverste delen av bindersen et hakk nei, men fortsatt samme.. Veldig rart dette her, noen som har noe ide? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 http://www.omcvf.net/downloads/div/ECU_fault_codes.pdf Her står det forklart endel om feilsøking. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg