Gå til innhold

problemer med bil (Kan plutselig kan starte å "hoppe")

Ranger emnet


tusil

Anbefalte innlegg

Vet dere hva som kan være galt med bilen min når den plutselig kan starte å "hoppe"?

Det kommer hovedsaklig når det kommer litt mer belastning på bilen, slik som når jeg kjører i en oppoverbakke (den trenger ikke være bratt) men også når jeg ga gass ut av medkilakrysset (i Harstad), kan det være at den får for mager blanding når jeg trenger det?

Irriterende. (Og det er bare med min bil det skjer, så det er ikke kjøremåten.)

Men bilen vil da ikke drege, han bare hopper, den mister farten siden det ikke hjelper å trø på gassen, jeg girer ned, og det er der framdeles, jeg kan stå på tomgang ei stund, men det er der framdeles, så skrur jeg av motoren og starter den igjen og alt er i orden. bråker veldig av eksosanlegget når man kjører. høres ut som turbo.

 

Noen som har opplevd lignende? Tips?

Endret av tusil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 years later...

Fant du ut av dette? Vi har en 1999 206 1,1 (107.000 km) i drift med tilsvarende oppførsel her...

Har byttet plugger, luftfilter, drivstoffilter, olje og oljefilter nettopp. Luftfilteret så ikke bra ut og jeg håpte det alene skulle være løsningen. Så gikk den fint 6-7 mil og så kom luggingen tilbake, kun i oppoverbakker eller ved hardt gasspådrag. Pluggene var lysebrune, tørre og egentlig helt fine. Bilen har ingen OBD2-kontakt så vidt jeg har sett og lest meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du ut av dette? Vi har en 1999 206 1,1 (107.000 km) i drift med tilsvarende oppførsel her...

Har byttet plugger, luftfilter, drivstoffilter, olje og oljefilter nettopp. Luftfilteret så ikke bra ut og jeg håpte det alene skulle være løsningen. Så gikk den fint 6-7 mil og så kom luggingen tilbake, kun i oppoverbakker eller ved hardt gasspådrag. Pluggene var lysebrune, tørre og egentlig helt fine. Bilen har ingen OBD2-kontakt så vidt jeg har sett og lest meg til.

Pluggkabler/coilpakke

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår