Gå til innhold

Mitt prosjekt.. :)

Ranger emnet


PiNkAnGeL

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig satt bilen og prosjektet i gang.. Juli blir en artig og krevende måned.. Ettersom jeg ennå ikke har begynt på bilen og den skal være ferdig (så å si) til 1.august og GatebilFestivalen i Surnadal.. :)

 

Skal prøve å legge inn bilder og diverse etterhvert som jeg holder på.. :)

 

Kan skrive litt om bilen da.. :)

Den er en VW passat 35i.. 93 modell (ikke facelift). Motoren har rullet 444000,ingen ulyd, bruker lite drivstoff og er gulle god å kjøre.. Kjøpte den på mai, og har byttet div slitedeler på den.

 

Fargen på den nå er sort.. Men med tiden blir den nok ikke det nei.. Har ikke helt bestemt meg for fargen eller hvordan jeg skal lakkere den.. Tiden får vise.. Interiørfargen er også sort.. Skal ikke gjøre stort innvendig, men litt blir det også..

 

Motormessig er det en 1.8 som står i.. Men da jeg har en samboer som har eid en del G60-passater, håpet han at jeg ville ha en kompressor på motoren etterhvert, og det sier man jo ikke nei til.. Men det også blir med tiden.. ;)

VW polo 1996 (nye prosjekte mitt)

VW passat 1990 2.0 GT 16v stv

Chevrolet Monte Carlo

 

Fanken itj redd fårr å bli skitått på fengran.. Å like'e.. LilleBlå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

1.august nærmer seg og bilen er ikke gjort noe med.. :( Dette er mest BS-bildeler sin skyld, da stylingen ikke er kommet ennå.. Jaja.. Da får det bare gå som det går da.. Og den blir i hvertfall ikke ferdig til da..

Skal på Frøyabanen 8.-9.august.. Skal bli spennede å se om jeg får gjort noe til da.. :)

VW polo 1996 (nye prosjekte mitt)

VW passat 1990 2.0 GT 16v stv

Chevrolet Monte Carlo

 

Fanken itj redd fårr å bli skitått på fengran.. Å like'e.. LilleBlå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC03089.JPG

 

Pusset og grunnet deler av bakluken..

 

DSC03090.JPG

 

Orginalfronten er tatt av..

 

DSC03084.JPG

 

Orginalbaken er tatt av..

 

DSC03091.JPG

 

Ny fangeren prøvemontert.. Må litt justeringer til.. ;)

 

>

 

Ny bakfangeren prøvemontert..

 

Så nå er det bare å pusse og lakkere.. Bilen blir hel svart i første omgang.. Så får jeg heller tjone litt med pussing og slikt i vinter og lakkere den i den fargen som den skal ha.. ;)

VW polo 1996 (nye prosjekte mitt)

VW passat 1990 2.0 GT 16v stv

Chevrolet Monte Carlo

 

Fanken itj redd fårr å bli skitått på fengran.. Å like'e.. LilleBlå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ProStreet ja... Mangler sideskjørtene da.. Men de kommer tydligvis ikke med det første.. Så da får det bli montert i sommer når jeg skal pusse ned hele bilen og lakkere på nytt.. :)

 

Fangerne er btw pussa, grunna og lakkert nå.. ;) Så i morgen blir det montering..Weee.. Frøya snart å vettu:)

VW polo 1996 (nye prosjekte mitt)

VW passat 1990 2.0 GT 16v stv

Chevrolet Monte Carlo

 

Fanken itj redd fårr å bli skitått på fengran.. Å like'e.. LilleBlå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei se her ja, enda en person som har skjønt det ;) Men hvordan får man kompressor på den motoren der? Jeg har 2.0i og finner ikke noe slikt til min :(

Den som leter finner :p altså på ebay,eaton kompressor.

 

Er ProStreet ja... Mangler sideskjørtene da.. Men de kommer tydligvis ikke med det første.. Så da får det bli montert i sommer når jeg skal pusse ned hele bilen og lakkere på nytt.. :)

 

Fangerne er btw pussa, grunna og lakkert nå.. ;) Så i morgen blir det montering..Weee.. Frøya snart å vettu:)

 

kjente det igjen siden jeg har hele settet liggende fra forrige passaten min :p men begynner å bli bra dette,sleng ut bilde av hvordan denne ser ut nå da:tannløs:

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben har kompressor liggende, og ettersom det er breireim på bilen fra før så skulle det ikke mye fiksfakkseriet til for å montere den.. :)

 

Bilen blir montert ferdig i dag, så har ikke fått tatt bilde ennå.. Senkesett må jeg vente med, men d ordner seg.. Nå skulle jeg bare hatt noen fete felger å sette på.. MÅ HA KANT.. ;)

VW polo 1996 (nye prosjekte mitt)

VW passat 1990 2.0 GT 16v stv

Chevrolet Monte Carlo

 

Fanken itj redd fårr å bli skitått på fengran.. Å like'e.. LilleBlå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som leter finner :p altså på ebay,eaton kompressor.

Hvordan skulle jeg vite hva den het a? :p Jeg er trossalt bare en snørrvalp :p (Ikke at jeg fant noen på ebay nå)

 

Gubben har kompressor liggende, og ettersom det er breireim på bilen fra før så skulle det ikke mye fiksfakkseriet til for å montere den.. :)

 

Jeg så litt på google av kompressorkit osv. Det ser ut som det tar mye plass?

Endret av Driftmaster89

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skulle jeg vite hva den het a? :p Jeg er trossalt bare en snørrvalp :p (Ikke at jeg fant noen på ebay nå)

 

 

 

Jeg så litt på google av kompressorkit osv. Det ser ut som det tar mye plass?

 

Det tar litt plass ja, men er plass vis det er en 8 ventiler.. Dynamoen må feks flyttes opp til øverste feste.. Er det en 16v så må dynamoen monteres bak innsuget:)

 

Rotrex har sett med braketter og alt.. Disse tar ikke så stor plass som en g-lader.. (se på g-powertech.com ) :) Se på G60, for den passer på 2.0 ettersom det er samme blokken.

VW polo 1996 (nye prosjekte mitt)

VW passat 1990 2.0 GT 16v stv

Chevrolet Monte Carlo

 

Fanken itj redd fårr å bli skitått på fengran.. Å like'e.. LilleBlå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC03100.JPG

 

Bakfangeren lakkert:)

 

DSC03101.JPG

 

Frontfangeren ferdig grunna..

 

DSC03107.JPG

 

Bakfangeren og streameren ferdig montert.. Ble knall bra.. :)

 

DSC03109.JPG

 

Frontfangeren ferdig montert..

 

DSC03112.JPG

 

Soting av vinduene.. :)

 

Så da er det gitter i fangerne og felger som er igjen.. MÅ finne meg noen 17" felger til neste helg.. Om jeg så må låne meg.. :)

 

Lakkering av hele bilen blir ikke før til vinteren som sakt.. Og hvordan den blir da er hemmelig.. :)

VW polo 1996 (nye prosjekte mitt)

VW passat 1990 2.0 GT 16v stv

Chevrolet Monte Carlo

 

Fanken itj redd fårr å bli skitått på fengran.. Å like'e.. LilleBlå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår