MediaSUV Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Det varierer jo fra bil til bil. Det er snakk om en MK 1 kabriolet (de bygde aldri kabriolet på MK 2), men siden den er fra 1988, er vel motoren den samme som sitter i MK 2, ikke sant? Jeg vet ikke når reima ble byttet sist, og jeg lurer på om jeg kan ta sjansen på å kjøre den fram til vinteren uten å bytte. Vil helst ikke spise opp ventiler og i verste fall stempler... Men noen motorer tåler jo sånt uten problemer. Så er det noen som vet sånt sikkert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Hvor mange ventiler er det på denne motoren? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Hvis det hydrauliske løftere så tar den ventilene.Smal sak å bytte reim på disse. Ville gjort det asap hvis jeg var deg. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MediaSUV Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Aner ikke om det er hydrauliske løftere, men den er nok 8-ventilers. Tror ikke det er brukt en 16-ventilerstopp. Bør jeg bytte vannpumpa i samme slengen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Om det er 8ventilers er det svært liten sjanse for at ventilene går åt skogen. Vannpumpa kan være greit å få bytta når du bytter reg-reim. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MediaSUV Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Takk! Da venter jeg til vinteren. Så slipper jeg å ta vår neste konebil ut av drift før den i det hele tatt er begynt. Den forrige ble en tanke katastrofal. Snart to år, og kanskje 100 mil! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg