Gå til innhold

Audi 80, 1992 modell, extreme makeover.

Ranger emnet


Mightypro

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve meg på et prosjekt med gamlebilen som har stått rolig og rusta i et år nå.

 

Har bygget litt stereo i den ifra før, men alt dette er nå på vei ut, for å så komme inn med litt nye saker.

 

Planen er å få en ok finish på det hele. Blir nok litt plaststøping så fort jeg får taket på det. Har også rust på en hjulbue samt eksosanlegg jeg er nødt til å få has på!:) Hvis jeg synes alt går ganske greit vil det også komme litt styling / lakk på den.

 

Kommer også til å gå til innkjøp av en monoblokk til, samt nytt frontsett/midbass og passende forsterkere til dette da jeg har bestemt meg for hva jeg skal ha.

 

Kommer til å legge ut bilder forløpende i denne tråden da jeg har gjort litt jobb!

Endret av Mightypro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort en del idag.

 

Tatt ut alle setene, teppet, isolasjon, dørtrekk, deler av gammel stereo, samt fjerna trekk fra fremdører.

 

Her er noen bilder ifra etter jeg har tatt ut setene:

 

inniforan.jpg

 

inniforanisolering.jpg

 

 

bakhoyre.jpg

 

door.jpg

 

Her er teppet og deler av isolasjon ute:

 

innietterramponeringavteppe.jpg

 

innietterramponeringavteppe2.jpg

 

 

Kom også såvidt i gang med lydisoleringen:

 

S6000436.jpg

 

isolering.jpg

 

isolering.jpg

 

 

Litt rustbilder:

 

rust1.jpg

 

rust2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av bilstereo utstyret som skal inn:

 

Dette er en Ground Zero GZUA 1.1000DX. Har bare en idag, men kommer til å gå til innkjøp av en til ganske snart.

 

amp.jpg

 

Spilleren, en Kenwood KDC-W5644UY

 

spiller.jpg

 

Basshøyttalerene:

 

subs.jpg

 

subside.jpg

 

Har mye mer saker, men har ikke fått tatt bilde av alt enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du bør lakere bilen din, den raude lakken har blitt falma.

Har du bestemt deg for kva farge du vil ha på bilen?

Skal du gjere nokre endringar med motoren? Det mangler nokre bilder av motoren og motorrommet.

Det ser ikkje ut at det er så mykje rust. Kor mykje rust er det under bilen?

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder av motorrommet ettersom det var noen som ville se bilde av det:

 

motor1.jpg

 

motor2.jpg

 

motor3.jpg

 

 

Noen flere bilder av hvordan det går med isoleringa:

 

isolering-1.jpg

 

merisolering.jpg

 

merisolering2.jpg

 

 

Gamle kassa RIP:

 

ripbasskasse.jpg

 

Fortsatt en god del jobb igjen da det gjelder lydisolering. Skal få kjøpt noen flere plater så fort som mulig, så blir det antageligvis brukt et annet materiale da det kommer til isolering av dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du malt bakrutene eller? :rolleyes: den trenger ei god runde med lakkrens ser jeg :)

 

blir spennendes å følge med vidre :)

 

Hehe, de er ikke malt ;P Men kan vel se sånn ut. Skal få fikset dette også, men alt til sin tid :)

 

Lurer litt på hvor mye jobb det vil være å skifte den ene bakskjermen, om det er mye jobb inni bilen? Kanskje dumt å bygge anlegg som bare det, så måtte ta ut deler av det for å skifte skjerm.

Endret av Mightypro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går litt sakte med hele greia nå! Har kjøpt inn masse rart i det siste, men mangler liksom et par deler! Kjøpte meg fresmaskin, men såklart ikke noen blad, så da må jeg vente til i morra!:)

 

Kjøpt meg nytt frontsett idag også:

 

Phoenix Gold Tantrum 5.0

 

frontsett.jpg

 

Skal se hvordan det blir med plass i dørene da jeg kommer i gang, kan hende jeg tar begge høyttalerene i en dør og kjøper et frontsett til, men er litt usikker enda.

 

Har også kjøpt meg herder, polyester og glassfiber idag, så skal øve meg litt på en treplanke ellerno! :D

Endret av Mightypro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aight. Da har jeg gått i gang litt med dørtrekkene. Første gangen jeg noen sinne gjør noe sånt noe, så forslag mottas med TAKK! :) Er også litt usikker på blandinga mi av herder idag, brukte 2ml per. dl polyester, tror det skal være ok. Men det finner jeg ut av senere om det blir hardt eller ikke!:)

 

Her er iallfall noen bilder.

 

Maskering:

 

maskering.jpg

 

Etter jeg har hatt på polyester (angrer på at jeg brukte blått pledd, hadde vært lettere å se om jeg gjorde en god jobb ved å bruke det hvite jeg har kjøpt):

 

etterpoly.jpg

 

etterpoly2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du bør lakere bilen din, den raude lakken har blitt falma.

Har du bestemt deg for kva farge du vil ha på bilen?

Skal du gjere nokre endringar med motoren? Det mangler nokre bilder av motoren og motorrommet.

Det ser ikkje ut at det er så mykje rust. Kor mykje rust er det under bilen?

 

det må ikk gjøres noe med lakken bare poleres opp fordi vi har en honda civic 95 modell som var hvit isteden for rød og jeg polerte den og da ble den som ny igjen og men lakken på dørene våres er mest trolig ødelagt vi får se hva som skjer, sorry for offtopic

Die Aller Vaerste (DAV)

( ) 1986 Mazda 323

( ) 1986 golf tweiser

( ) 1988 toyota carina II

(X) 1991 golf mk 1 karmann cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser moro ut:) Har maken bil, bare stasjonsvogn med TDI-motor:) Hvilke planer har du for styling? Jeg foreslår lakkering helt ned og kun senk og felger:) Kanskje ei lita frontleppe:)

 

Kanskje det :) Er ikke så dumt. Har en stygg sprekk i frontfangeren min som jeg rett og slett ikke gidder å fikse, så den blir iallfall kjøpt ny. Da det gjelder det andre er jeg ikke sikker enda, men en ting som er sikkert er at det kommer til å skje noe :P

 

Prioriterer uansett bilstereoen først, så tar jeg det derifra! Sitter å er spent som f*** på om det blir stivt eller bare slapp sørpe ute nå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt på fleecepledd og polyester på den andre døra også, tror det blir bra. Har også lagt på et lag med glassfiber på døra jeg fiksa i går, var litt vanskelig å få ut luftbobler, så tok jeg ei LITA pause så var det jaggu meg hardt :P Men håper det blir bra etter sparkel og noen timer med pussing.

 

Kommer til å legge ut bilder så fort jeg er ferdig for dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt dårlig med bilder i det siste. Har fått støpt begge dørene nå, men fant ut at jeg skal støpe litt mer på begge to.

 

Her er iallfall et bilde av den ene døra. Nå regner det ute så jeg får egentlig ikke gjort så mye.

 

bilde.jpg

 

Masse pussing, men var på biltema å kjøpte meg en sånn bra sliper her om dagen :p Neste som skal skje er å se hvordan det hele passer, så blir det sparkling og mer pussing! :)

 

Funnet ut at det meste som er i bilen blir trekt i vinyl eller lignende istedet for masse lakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår