seabiscuit Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Hei, har en sånn van sak med automatgir. Men har to Drive gir, en som det bare står D på, mens den andre er D'en i en firkant liksom [D]... Hva er forskjellen og hvilken bør jeg kjøre i? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbs Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 høygir/lavgir? ikke at jeg har NOE peil på verken automatkasser eller chevrolet men Siter Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser Goværsbilen Bmw 530 E12 1976 Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222 Skrota Bmw 520 88 12v Skrota Merce 190 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Det er "vanlig" Drive og OverDrive (det skal være en sirkel med D i midten). Ved OD brukes alle fire girene i kassa, ved kjøring i vanlig D brukes bare de tre første. Tredje gir har utvekslingen 1:1 og det siste giret (overdrive) har lavere utveksling (f.eks 0,71:1). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seabiscuit Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Det er "vanlig" Drive og OverDrive (det skal være en sirkel med D i midten). Ved OD brukes alle fire girene i kassa, ved kjøring i vanlig D brukes bare de tre første. Tredje gir har utvekslingen 1:1 og det siste giret (overdrive) har lavere utveksling (f.eks 0,71:1). Så det vil si at hvis jeg skal kjøre på vanlige norske veier som E39 så skal jeg kjøre i OverDrive siden da brukes alle girene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Står i instruksjonsboken til bilen, hvilket gir som er anbefalt at du skal velge på hvilken hastighet, og type kjøring Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Jeg er av den oppfatning at man bruker OD til vanlig bruk og girer "manuelt" ned til D dersom man f.eks trekker en henger og bilen begynner å gire opp og ned mellom 3.gir og 4.gir i bakker og denslags. Ingen grunn til å ikke kjøre med spaken i OD, mtp. drivstofforbruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seabiscuit Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Jeg er av den oppfatning at man bruker OD til vanlig bruk og girer "manuelt" ned til D dersom man f.eks trekker en henger og bilen begynner å gire opp og ned mellom 3.gir og 4.gir i bakker og denslags. Ingen grunn til å ikke kjøre med spaken i OD, mtp. drivstofforbruk. Okey, tusen takk for svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg