Marianne89 Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Min Passat har gått som en drøm hele tiden, ikke vært noenting med den.. Men nå... Om jeg svinger til venstre med fullt rattutslag og gasser samtidig så hører jeg en kaklelyd. Om jeg svinger og ikke gasser så kakler det ikke. Det er ikke slik når jeg svinger til høyre. Hva kan dette være? Det er en VW Passat 1,8 Sedan. Førstegangsregistrert i 97, men går som 98 modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne89 Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Jeg kjenner en som som hadde noe lignende en gang, og han sa at det var en vaier som lagde sånn lyd når hjula ble dratt med maks rattutslag... Høres litt rart ut, eller kan det være noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Gåen drivknute. Er det lignende en "kneppelyd"? Har det samme på min onkels 03' modlel passat, belgen revna for ett år sia ca. men vi gadd ikke gjøre stort med det, og det er jo strengt talt ikke noe problem, bortsett fra ved max rattutslag :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne89 Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Gåen drivknute. Er det lignende en "kneppelyd"? Har det samme på min onkels 03' modlel passat, belgen revna for ett år sia ca. men vi gadd ikke gjøre stort med det, og det er jo strengt talt ikke noe problem, bortsett fra ved max rattutslag :) Nja, på en måte som en kneppelyd. Det sier klakk klakk klakk. Ikke så veldig høyt, men jeg hører det. Så det er ikke noe farlig? Så det er ikke sånn at hjulet kan falle av? Hehe! Og jeg hører jo aldri noe lyd ved vanlig kjøring. Så hadde jeg kjørt på normale veier hadde je aldri lagt merke til det. Men skulle ut fra en litt krapp gårdsplass idag, hvor jeg måtte svinge fullt, og da sa det klakk klakk klakk. testet på en parkeringsplass etterpå. Og ga gass på høyre og venstre. Og det var kun til venstre den lyden kom. men det som var så rart var at den ikke kom om jeg ikke gasset, hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Passaten jeg bruker(til onkel, altså) får kneppelyder når jeg drar på ut av gårdsplassen(hard høyresving i oppoverbakke :D ) Men den kommer altså ikke ved gasspådrag? Kan hende den bare er "litt" slitt :) Men symptomene vil jeg si er drivknute... Kanskje noen eksperter kommer her og retter meg ;) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne89 Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Passaten jeg bruker(til onkel, altså) får kneppelyder når jeg drar på ut av gårdsplassen(hard høyresving i oppoverbakke :D ) Men den kommer altså ikke ved gasspådrag? Kan hende den bare er "litt" slitt :) Men symptomene vil jeg si er drivknute... Kanskje noen eksperter kommer her og retter meg ;) Jo, det er ved gasspådrag at lyden kommer. Var iallefall slik når jeg testet det ista, hehe.. Om jeg slapp gassen forsvant lyden. Og det var kun ved fullt rattutslag til venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Venstre eller høyre side lyden kommer fra? Min kommer fra venstre, og blir værre ved hard høyresving. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Garantert et yttre drivledd. Ser fort hvilken side det er når du jekker opp bilen da mansjetten mest sansynlig vil være revnet. Dette er noe jeg ville ha fått fikset ganske kjapt da leddet bare blir verre og verre Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne89 Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Hvor mye tror dere at en slik reperasjon vil koste på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vladnag Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Jeg er ingen mekaniker, og jeg byttet det selv på 45 minutter på min egen passat. Det er en enkel jobb, så det burde ikke koste så mye. Mener det koster ca 900 kr for drivleddet hos mekonomen, Møller var endel dyrere.Ring rundt på et par verksteder i området så finner du nok ut av en pris, men ikke bare hør med Møller. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoB23 Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 En kompis av meg hadde AKKURAT det samme problemet for 1uke siden! Det var stabstaget på venstresiden som hadde bøyd seg, og lagt seg over drivakselen. Da kom det en kaklelyd! Samme symptomer på ditt problem. Ingen som skjønner åssen det har skjedd, men det skjedde ^^ Sjekk dette ;) Bilen han kjører er en Daewoo Nexia 97mod, men kan jo skje samme med din. Siter Volvo 740 B230ET! Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raih<3 Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Ytre drivledd. Vanlig feil på passat, dårlig mansjetter. Fort gjort å bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenwood Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Som dem sier drivledd..men få dem som skal bytte det til og gå over alt i forstillinga samtidig..greit og sjekke,siden det har vært en del problemer der og:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne89 Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Ja, takk for tips:) Skal få sjekket opp dette. Foreløpig har jeg ikke hatt hverken råd eller tid. Også skal jeg aldri mer kjøre på ødelagte gårdsveier. Det slo oppunder, og det løsnet en plastikkbit med en ledning på :S Så ledninger har jeg puttet innunder frontfangeren så den ikke subber i bakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg