Chivas Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Har hatt -06 Passaten min litt over en uke nå, og jeg blir ikke helt vant til DSG kassa...og lurer litt på om den fungerer som den skal. Jeg har forstått det slik at kassa ikke er vanlig automat, men heller en "automatisk manuell kasse". Det jeg synes er rart, er at den lugger litt ved lav hastighet. Det merker jeg særlig i revers. Særlig merker jeg det også når jeg skal ut av garasjeanlegget jeg parkerer i. Den har en bratt stigning før jeg er ute i gata, og opp den stopper pådraget litt opp, og jeg må gasse på for å få den igang igjen. Dette er veldig uvant i forhold til min forrige bil (Toyota Landcruiser) med automat. Der fløt alt mye bedre, og det var hele tiden "drag" fra motoren. Er det slik DSG kassa skal oppføre seg, og dermed bare litt uvant for meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Kan ikke si jeg kjenner igjen symtomene du nevner. Ville prøvd å bytta girolje og evt oppdatere styreenheten til kassa. Antagelig det du vil få beskjed om av møller. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cstroke Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Hei! Jeg har en Touran 06 modell, og opplever noe av det samme som deg i revers. Jeg må opp på ca. 1500-1700 rpm før girkassen "tar tak". Dette ba jeg Møller sjekke ved siste service, og de mente det var helt normalt at den var slik. Siden jeg fremdeles syntes det var rart fikk jeg med meg en tekniker i bilen, som også mente at dette var helt normal oppførsel i revers. Så det kan se ut til at den skal være slik :) Mvh: Kenneth Tangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Ja, jeg tror kanskje også at dette er normalt. Det har vel med systemet å gjøre, at det er en "automatisk manuell" kasse, og ikke ren automat. Elektronikken clutcher for deg, slik jeg har forstått det. Og da vil det sikkert føles litt rykkete ved igangstart/lav hastighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Juli 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Opplever også dette. Og jeg syntes selv det virker litt rart. Jeg gasser lite når jeg rygger så bilen rygger fint for meg. Men jeg har opplevd en del nøkking når jeg kjører, bilen stor i drive, særlig om jeg har gitt litt gass. Har bilen stått å gått litt på tomgang og jeg kjører sakte igang så virker det ikke som at bilen nøkker lenger. Det kommer også litt ulyder når bilen står på tomgang. Kan det være svinghjulet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet August 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2009 Ok...greit å få bekreftet av andre også at DSG kassa tydeligvis oppfører seg slik originalt. Ulyder hos meg har jeg ikke merket noe av, så det aner jeg ikke noe om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 4, 2009 Rapporter Share Skrevet August 4, 2009 Litt rufsete igangsetting ble nevnt som en av få ulemper med dette systemet da DSG-kassa kom for noen år siden. På den annen side kan det være passende straff for å bytte ut en TLC... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulerik94 Skrevet Mars 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2011 unnskyld avsporing, men jeg har en octavia 10 modell med tsi motor og 7 trinns DSG, og jeg lurer på om den er som den skal. feks vis jeg kommer i 40 km/t og bremser ned for en fartsdump og det står på displayet at kassa har gått ned i andre gir etter dumpa og jeg skal gå på gassen så rykker det litt, er dette normalt? Takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlegb Skrevet Mars 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2011 Lykkelig eier av en Superb med 1,8 TSI og 7-trinns DSG her. Alt som er beskrevet i tråden er normalt. Min kasse ble utrolig nok bedre av hardkjør på bane, forstå det den som kan..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulerik94 Skrevet Mars 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2011 har du hatt det problemet med at den nykker litt ved pådrag etter feks en fartsdump? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlegb Skrevet April 9, 2011 Rapporter Share Skrevet April 9, 2011 Generelt nøkking ved lave hastigheter. Heelt normalt.. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulerik94 Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 har kjøpt octavia med tdi og 6 trinns DSG nå, syntes i mange tilfeller 6 trinns kassa er bedre og kjørel, kanskje litt tregere respons og girskift enn på 7 trinns kassa, men mer komfortabel :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DantheMan Skrevet Juni 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2011 Min kasse nøkker litt ved igangsetting og spess i revers. men kjekt å få dette bekreftet var litt bekymret eg og her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg