Gå til innhold

Kjøleveske forsvinner

Ranger emnet


Garberg

Anbefalte innlegg

Har en passat 2002 med highline 130hk.

Kjøleveska forsvinner, men vet ikke hvor. der ingen lekarsje.

fyller tanken full, kjører littt så er den tom. da lyser stopp lampen i speedometeret. alt vannet forsvinner, hvis det ikke gjør det, forsvinner detr når bilen blir kald. noen som har hatt samme problem,eller noen som vet hva det kan være?????

 

 

Takk:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en passat 2002 med highline 130hk.

Kjøleveska forsvinner, men vet ikke hvor. der ingen lekarsje.

fyller tanken full, kjører littt så er den tom. da lyser stopp lampen i speedometeret. alt vannet forsvinner, hvis det ikke gjør det, forsvinner detr når bilen blir kald. noen som har hatt samme problem,eller noen som vet hva det kan være?????

 

 

Takk:confused:

ingen som har en anelse, har funnet ut at lokket der du fyller vsnnet i er litt ukjett, men kan det ha noe med saken å gjøre, at alt vannet kommer bort????
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer sjeldent at kjølevæska forsvinner inni motoren pga høyt trykk i motor.. Mer vanlig med olje i kjølevæska for å si det sånn :) Men selvfølgelig, det kan jo være gåen toppakning eller sprekk i toppen, men er du sikker på at alle slanger til og fra radiator er tette?

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Frustrert.........

sjønner ikke hvor kjøleveska forsvinner............. den forsvinner når jeg stopper motoren å letter den stå i noen minutter. har trykktesta den.

byttet ekspdisjonstank + lokk men ingen forandring........

ser det er vått under bilen, men tror det er ac kondens, for det lukter ikke kjøleveske........... har hatt dette problemet d\siden jeg kjøpte den for 2 måneder siden, byttet vannpompe på verksted for der var det leksaje, men ble ikke bedre, fant en lekasje på en slange, byttet ut den å hadde ni lekasje tetting. kjørte i ca 3-4 uker men nå begynte det igjen, men det som er rart er at de ukene jeg ikke fylte på vann, var tanket tom men når jeg startet den fylte den seg opp igjenn. sjønner ikke hvor det blir av alt vannet, har fylt på mange liter, ca 10-20liter........ forbanna dritt..... vw verkstedet vet ikke hva som er pronlemet, men de sa de kunne bytte topp pakningen for å se om det fungerte, men de skaulle ha 20.000kr for det.

noen som vet hvordan jeg ser at toppakningen er defekt??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrert.........

sjønner ikke hvor kjøleveska forsvinner............. den forsvinner når jeg stopper motoren å letter den stå i noen minutter. har trykktesta den.

byttet ekspdisjonstank + lokk men ingen forandring........

ser det er vått under bilen, men tror det er ac kondens, for det lukter ikke kjøleveske........... har hatt dette problemet d\siden jeg kjøpte den for 2 måneder siden, byttet vannpompe på verksted for der var det leksaje, men ble ikke bedre, fant en lekasje på en slange, byttet ut den å hadde ni lekasje tetting. kjørte i ca 3-4 uker men nå begynte det igjen, men det som er rart er at de ukene jeg ikke fylte på vann, var tanket tom men når jeg startet den fylte den seg opp igjenn. sjønner ikke hvor det blir av alt vannet, har fylt på mange liter, ca 10-20liter........ forbanna dritt..... vw verkstedet vet ikke hva som er pronlemet, men de sa de kunne bytte topp pakningen for å se om det fungerte, men de skaulle ha 20.000kr for det.

noen som vet hvordan jeg ser at toppakningen er defekt??????

 

Hei!

Jeg har samme problemet med min!

Passat 2002 mod 1,9 TDI.... Vært på verkstedet med den og det som ble gjort der var bare at de strammet alle synlige slangefester. Dette hjalp noe, men nivået forsvinner fortsatt... Må fylle kjølevæske med jevne mellomrom.... Blir dyrt over tid. :P Skal sette den inn igjen nå, så håper de får ordnet det nå...

BTW: Jeg har helt ny toppakning, så er ikke sikkert det er det som er feilen hos deg... Men jeg vet jo ikke... Langt er den gått?

Endret av Wormen

Passat 1.9 TDI Stv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vere radiatoren i varmeapparatet som lek? Eg veit ikkje korleis det er oppbygd på desse bilane, men på ein del bilar renn vatnet inn i bilen viss den lek, då ser du ingen lekkasje utanfrå. Og teppa i ein passat kan ta til seg MANGE liter væske før du merkar det, det veit eg alt om! Løft opp teppa framme og kjenn i golvet om den er våt, kanskje finn de svaret der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har samme problemet med min!

Passat 2002 mod 1,9 TDI.... Vært på verkstedet med den og det som ble gjort der var bare at de strammet alle synlige slangefester. Dette hjalp noe, men nivået forsvinner fortsatt... Må fylle kjølevæske med jevne mellomrom.... Blir dyrt over tid. :P Skal sette den inn igjen nå, så håper de får ordnet det nå...

BTW: Jeg har helt ny toppakning, så er ikke sikkert det er det som er feilen hos deg... Men jeg vet jo ikke... Langt er den gått?

 

har hatt radiator kjetting i kjøleveska nå, holder litt mer på kjøleveska nå. men den blir tom etter en stund, men det piper ikke lenger i bilen. tanken er helt tom når jeg starter den, når jeg kjører litt fyller tanken seg litt, langt under minimums merke. fyller i rosa kjøleveske, men den som kommer i retur er brun??? sjønner ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vere radiatoren i varmeapparatet som lek? Eg veit ikkje korleis det er oppbygd på desse bilane, men på ein del bilar renn vatnet inn i bilen viss den lek, då ser du ingen lekkasje utanfrå. Og teppa i ein passat kan ta til seg MANGE liter væske før du merkar det, det veit eg alt om! Løft opp teppa framme og kjenn i golvet om den er våt, kanskje finn de svaret der?

 

skal de ikke merke det når de kjører trykktest da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har samme problemet med min!

Passat 2002 mod 1,9 TDI.... Vært på verkstedet med den og det som ble gjort der var bare at de strammet alle synlige slangefester. Dette hjalp noe, men nivået forsvinner fortsatt... Må fylle kjølevæske med jevne mellomrom.... Blir dyrt over tid. :P Skal sette den inn igjen nå, så håper de får ordnet det nå...

BTW: Jeg har helt ny toppakning, så er ikke sikkert det er det som er feilen hos deg... Men jeg vet jo ikke... Langt er den gått?

 

si i fra når du har funnet ut feilen da??

 

blir veldig dyrt å kjøpe kjøleveske hele tiden!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du har sjekka at det ikke er noe lekkasjer er mulig at toppakning er gåend.. var borti samme problem med min gamle bmw.. den lakk aldri når den sto. men kjølevannet forsvant med engang jeg kjørte.. da var en slangeklemme løs.. så da den fikk trykk begynte det å lekke ut.. stramma til den og det var aldri noe problem lengre..

 

sjekk ut sånne ting.. kan ofte være veldig enkelt problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du har sjekka at det ikke er noe lekkasjer er mulig at toppakning er gåend.. var borti samme problem med min gamle bmw.. den lakk aldri når den sto. men kjølevannet forsvant med engang jeg kjørte.. da var en slangeklemme løs.. så da den fikk trykk begynte det å lekke ut.. stramma til den og det var aldri noe problem lengre..

 

sjekk ut sånne ting.. kan ofte være veldig enkelt problem:)

 

på tunet har dama en audi 80 2.0 stående hvor dette var et problem. men der var det soleklart toppakning,motor gikk å vannet steg å blas over ekspansjonstanken. skiftet pakning, å fyller vann,i takt med at motor blir varm så forsvinner væska inn i motor. klemmer på slanger for å få ut luft. motor blir fortsatt varm,vannet forsvinner uten synlig lekkasje å det blåser kun kald luft i varmeapparat selv om motor overstiger 90 grader.å da har jeg fylt mer enn nok hvertfall... står bilen over natta er den tom dagen etter... for å si det rett ut,jeg måtte ta en pause før jeg klikka... mye likt på passat å audi,vært veldig greit med et lurt svar på dette mysteriet....:thanks

Mvh B.Aasen

Opel Astra G N`joy 1.6 twinport

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår