Gå til innhold

Mercedes w124 E500 "kit", SL600/E60 ///AMG-felger +++ masse til w124

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Til dere som kjenner til prosjektet: ja, nå er det over.. Innså tilslutt at 300’en som var utgangspunktet mitt var alt for dårlig å bygge på, så nå skal den plukkes fra hverandre og selges i deler.. :cry:

 

Har bare utsatt og utsatt å legge ut annonse, men nå bestemte jeg meg for å bare få smelt sammen noe og postet så jeg vertfall har starta:D Skal rydde opp og legge til (flere) bilder etterhvert! Har bare litt random bilder liggende som jeg slenger med..

 

Det jeg har er:

 

*Originalt 500-”kit”(fra en hugget E500) bestående av

 

-500-skjermer foran og bak

 

Mail4.jpg

Mail5.jpg

Mail6.jpg

Mail7.jpg

 

-500 fangere foran og bak

 

Mail2.jpg

Mail3.jpg

 

-500 sideskjørt og saccoplanker(disse er noe bredere for å passe til fangerne og skjermene)

 

Mail1.jpg

Se bildene under for hvordan det ser ut ferdig montert på bil!

 

Tror jeg lette i rundt 2år eller noe etter sideskjørt osv, så slo bare til da jeg fant det nesten uten å tenke på hva det kostet! Gav mer enn jeg har lyst til å tenke på for det, så har av den grunn ikke noe lyst til å selge det for mindre enn 20000! Det skal ikke det var så værst pris egentlig med tanke på tilgjengelighet, vertfall for originaldeler :!: Bare for frontfangeren skal de ha 10000for hos autotrio! Det er grøftelys på den også og du får såklart med pærer og relè osv til disse(kostet ca 500kr).. Har ikke org. ledningsnett, men koblet de org. tåkelysene inn på relèet slik at når du skrur på tåkelysene så kommer også grøftelysene på, ser ganske kickass ut da^^ Må medregnes noe retting på skjermene, en del lagringsskader(bulker osv), og bakskjermene er jo brent inn over de org. Bakskjermene på bilen de står på nå, så blir nok ikke sånn helt 100% å ta de ut igjen. Men blir jo bra bare man legger litt tid i det! Det er skjært ut en liten del av bakfangeren for plass til eksospotte da denne bygger _MYE_ mer ned bak enn org. Fanger! Med mindre du skal ha org. potte må det gjøres noe med fangeren uanset, så da slipper du jo det :D

 

*Facelift panser. Uoriginalt og ulakkert, ”custom”-grill(tatt ut de cromlistene og lakkert den svart), 1500kr.. Samme panser som på bildene under

 

*Facelift bagasjelokk+///AMG ducktail. Samme som sitter på bildene av bilen under. Bagasjelokket er i godt stand og er rustfritt, cromlist og ducktail følger med. Ducktailen er ettermarked i glassfiber av Erebuni corp. Den originale er i gummi såvidt jeg vet, så denne kan vertfall lakkes:) Den er _limt_ på facelift bagasjelokk og hjørnene på bakskjermen, tror det bare er å glemme å få den av bagasjelokket, så må selges med bagasjelokket. Hjørnene skal det vel gå an å få av på ett vis. Ser veldig bra ut i kombinasjon med det nye bagasjelokket da! Bestilte denne fra http://erebunicorp.com/ i USA, måtte vente i 3mnd på at de fikk nok bestillinger til å produsere den og det tok ett par uker i frakt.. Ser de ikke selger den der lenger, muligens pga dårlig etterspørsel(tok jo ganske lang tid for de å få nok ordrer). Er jo ganske spesiell, men jeg syns den er obligatorisk på 124, blir ikke helt det samme uten^^ Mener den kosta 6000kr(omregnet fra USD og med frakt osv), bagasjelokket satt på en delebil jeg betalte alt for mye for:( Siden jeg ikke har noe annet valg enn å selge bagasjelokk og ducktail samlet, gir jeg det en pakkepris på 5000kr

 

**SOLGT**E60 ///AMG felger med nye dekk, felgene på bildene under.

 

Dimmensjoner:

 

foran: 8,5 JX17 H2 E18 , 225/45R17 dekk

 

bak: 10 JX17 H2 E17 , 255/40ZR17 dekk. Kan nok med fordel ha bredere dekk bak, men da må man nok opp på et litt annet prisnivå..

 

Felgene med utslitte dekk byttet jeg bort en 87' 300E for(som jeg betalte 40k for!! Men hadde blitt grundig lurt da den var pil-råtten, uanset så har jeg i prinsippet betalt 40k for felgene!), nypris på felgene var sist jeg sjekket hos BOS 10k per framfelg og 15k per bakfelg, så det er felger for 50000 dette her egentlig.. Kjøpte nye dekk til 2000kr foran(inkl omlegging) og 2500kr bak(ikke værst for 255/45ZR17!). Pris for felger med dekk tenker jeg blir 10000, da har jeg ikke tatt med at det IKKE fulgte med hjulbolter, som koster 170kr/stk!!!!!! Det er 3400kr i hjulbolter det, +kjøpte originale låsebolter til 1000kr på BOS(4stk), men det kan jeg prøve å fortrenge når jeg selger de.. :|

 

felger%203.jpg

felger%204.jpg

felger%206.jpg

felger%207.jpg

felger%208.jpg

felger%209.jpg

felger%2010.jpg

felger%2011.jpg

felger%2012.jpg

felger%2013.jpg

felger%2015.jpg

felger%2016.jpg

felger%2017.jpg

e500%201.jpg

ducktail%201.jpg

div.jpg

DSC00615.JPG

 

 

Gjør seg også bra i kombinasjon med pre-facelift panser 8-) Merk at på bildene er det kun fanger og skjermer foran som er montert!

img_460.jpg

img_442.jpg

 

Litt moro å sammenligne med standard 124 :D

gammel%20vs%20ny%201.jpg

gammel%20vs%20ny%202.jpg

gammel%20vs%20ny%203.jpg

gammel%20vs%20ny%204.jpg

gammel%20vs%20ny%205.jpg

gammel%20vs%20ny%206.jpg

gammel%20vs%20ny%207.jpg

 

**SOLGT**H&R cupkit bestående av dempere og fjærer, 60/40mm senkning. Montert på bilen under

 

senkesett.jpg

senkesett%202.jpg

 

Fordelen med dette er at her er demperne tilpasset kortere fjærer, og kjøreegenskaper deretter :) Har tüv-papirer på de så det skal gå an å få de godkjent. Mener jeg betalte 8000kr for kittet, selger det for 4000kr

 

**SOLGT**Zimmermann bremseskiver (boret). Ser mye tøffere(mer sportslige) ut enn de originale, men er nok akurat samme bremseeffekten^^ Kanskje gått 5000km eller noe. Mener de kostet rundt 500kr/skive, selger alle sammen for 500kr..

 

**SOLGT**Røde/sorte baklykter(facelift) , koblet slik at bremselyset(ytterst) også er kjørelys, ser mye bedre ut! 500kr.

baklykter.jpg

baklykter%203.jpg

 

 

Kan selges med klarglass/hovedlys og hvite blinklys for 900kr i tillegg.

 

**SOLGT**Klarglass-hovedlys til faceliftpanser.

klarglass%201.jpg

klarglass%202.jpg

klarglass%203.jpg

 

Ikke CE-merket men gir utrolig mye bedre lys enn de originale lyktene grunnet nyere reflektorer. Kostet 2700kr nye fra dekkportalen, men selger de for 1000kr da kvaliteten er litt så som så.. Latterlig at de koster nesten 3lapper nye vertfall! Hvite blinlys kan evt. følge med. Røde/sorte baklykter kan følge med for 400kr i tillegg.

 

*Hvite blinlys, gies bort hvis du trenger de og kjøper noe:)

 

*Ferdig sotede sideruter bak, de som du ser på bildene over. 500kr

 

*Facelift dørhåndtak . En liten fiks for å få en mer moderne look! Håndtakene er montert på bildene over. 500kr

 

*”E500”/sportline-skinninteriør(facelift) med armlene, nedslagbare nakkestøtter bak og dørtrekk.

 

interi%f8r%203.jpg

interi%f8r%202.jpg

interi%f8r%201.jpg

interi%f8r%204.jpg

interi%f8r%205.jpg

 

:!: :!: NYE BILDER :!: :!: (Enkelte av bildene kan trykkes på for å få større versjon)

 

baksete%201_1.JPG

baksete%202_1.JPG

f%f8rersete_1.JPG

passasjersete_1.JPG

d%f8rtrekk%20foran_1.JPG

d%f8rtrekk%20bak_1.JPG

 

Sier ”E500” siden disse ser helt like ut setene i E500, men det er vist andre skinner på førerstolene i E500 så disse er mest sansynlig sportline-seter..? 2+2 konfigurasjon, dvs. at benken bak er erstattet med to seter og en oppbevaringsboks mellom de. Kan helt sikkert sitte en person i midten også, men tviler på at det blir så veldig behagelig! Matchene boks til å ha mellom fremsetene selges også, se under. Har medfølgende dørtrekk, men de er det laget hull i til vindussveiv. Da det er el. vindu i bilen de står i beholdt jeg heller dørtrekkene fra pre-facelift skinninteriøret, mønsteret i disse dørtrekkene matcher mønsteret på putene i de nye skinnsetene helt perfekt! De gamle dørtrekkene har ikke tredetaljer, det har de nyere(nøttetre).

 

Førersetet er noe slitt på det obligatoriske slitemerke på 124-seter, nede på ryggstøtten på venstre side. Virker som at det har begynt å gå opp i sømmen, så det er ikke i selve skinnet det er slitt. Ser for meg at det ikke skal være noe problem å sy evt. for å få det bra, men jeg er ingen syerske så får ikke gjort det selv :oops: Setene har stått og støvet i bilen i ganske nøyaktig et år, så de er ganske støvete og møkkete på bildene, ser også at det ble litt rare farger på bildene(pga. blitz?), passasjersetet er ikke brunt :!: Skal ta en skinnrens og ta flere bilder (i dagslys!) ved senere anledning :| Selger setene for 10000, inkl. dørtrekk og nakkestøtter.

 

*Midtkonsollboks i nøttetre, matcher boksen mellom baksetene på interiøret over. 500kr

 

midtkonsollboks_1.JPG

 

*Skinnratt uten airbag, herlig oppgradering fra det gamle bussrattet! Skinnet er litt slitt. 750kr

 

ratt%201.jpg

skinnratt_1.JPG

 

*El. vindu foran og bak. Skal prøve å få plukket det ut komplett, fungerer fint men heisene bør smøres, spes. førerdøra går litt tregt. 1500kr

 

**SOLGT**///AMG-pedaler(automatgear) , erstatning til de kjedelige gummiklabbene over pedalene og brekket, føles og ser mer luksus ut:D 300kr

 

**SOLGT**komplett 300E motor+drivverk.

 

m103e32m.jpg

 

Diff uten ASD(sperre) og med ABS, automatkasse som lekker noe olje(fra bunnpakningen antakeligvis) og slurer litt mellom 2.- og 3.-gir, motor gått 290000 og har ingen feil som jeg vet om, går fint, men drar litt dårlig da den får for lite bensin, antakeligvis bare å stille inn på CO-skruen da den bare slapp ut 0.09% CO under avgass-test på eu-kontroll. Har desverre ikke mulighet til å plukke ut motoren osv fra bilen, så selger bare det som er igjen av bilen. Kanskje greit om du skal konvertere også så er du sikker på at du får alle delene. Hele bilen(altså det som er igjen), får du for 2000kr, hvorav du vil få igjen 1500kr i vrakpant om du skroter den. Altså blir det 500kr+frakt og jobb for komplett E300 motor++

 

Skal bare plukke fra hverandre hele bilen, så si fra hvis det er noe du trenger :)

 

Selve bilen med 500-stash står på Gran, div. ligger på Gjø(k)vik, noe ligger på Lillehammer, fullstendig kaos med andre ord :?

 

Redigerert pga ting som blir solgt og utlegging av bilder osv..

Endret av erkeurpurgwurg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

hei. registrerte meg nå for at du muligens kunne sendt meg ei melding på nr: 91118372. er ikke så ofte på internett så kommer ikke til å kunne få oppfulgt samtalen. tenkte å prate litt med deg om det "e500 kit" du har liggende. så hadde hvert fint hvis du kunne sendt meg ei melding så skal jeg ta kontakt med deg snå snart jeg har mulighet.

 

takk på forhånd

MVH

Christer R Hoffmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår