Jumpern Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Skiftet hjullager på bilen min i går, og ved et uhell kom jeg til å skade ABS-sensoren som er fastmontert på navet. I ettertid når jeg bremser hardt for så å bremse igjen rett etter, så slår abs'en seg inn. Det jeg lurer på er om det er "farlig" å kjøre med dette problemet? Siter Jeh jeh... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Napp ut stikket til ABS-sensoren så koblerden seg ut. Er ikke en ABS-ring du har herpa da? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Her får tydligvis ABS ECU feilsignal. Om det er farlig? Neppe, ABS blir riktignok igangsatt på feil premisser men du kjører neppe i fjellveggen av den grunn. Hjulene låser seg jo ikke. Men du derimot, er blitt utrygg/usikker på bilen din og det gjør deg til en dårlig sjåfør. Så mitt råd er, fiks systemet eller slå det av. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jumpern Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Napp ut stikket til ABS-sensoren så koblerden seg ut.Er ikke en ABS-ring du har herpa da? Hei. Er ikke en proff mekaniker, men hvor sitter ABS-ringen? Siter Jeh jeh... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Som oftest en taggete ring f. eks rundt en drivaksling Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jumpern Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Oki... Er det en dyr sak å få skiftet? Siter Jeh jeh... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg