Gå til innhold

Trenger hjelp med Honda Accord 2.0i 1992/3


Martinsh

Anbefalte innlegg

Da har jeg skaffet meg et skrap av en førstebil som nettopp har bikket over 300 000 km!!

Den ser ikke ut overhodet! Den er dårlig i lakk, sideskjørtene er bulket, front fangeren er litt sprekt, lakken er sprekt på bakfanger, interiøret er slitt som fy og det er endel rust i hjulbuene.

 

Så jeg tenker jeg skal pusse den opp litt. Det er ikke snakk om noen hellakkering eller noe i den duren men tenker på litt småtteri som kan freshe opp bilen littegrann.

 

Etter litt tenking så har jeg kommet fram med et lite utkast der jeg har skrevet hva som må kjøpes og hva som må gjøres. Men jeg trenger Bilforumets hjelp til å finne ut hvor jeg får tak i de forskjellige delene jeg trenger osv. KOM MED TIPS

 

Klare blinklys - Tror jeg kjøper dette fra StreetDesign.no. Men de har bare sideblinkers! Hjelp med å finne blinkers fremme!

Senterkopper - Det mangler kopper i midten av felgene. Hvordan finne ut hvilke felger jeg har og hvordan skaffe nye kopper?

Stabstag - Bilen er stiv fra før etter senk. Men vil stive av mer, altså ikke til pynt! Noen som kan finne ut hvor jeg ka skaffe?

Lister - Trenger lister rundt bilen ettersom de gamle er bøyd eller sprekt. Må jeg kjøpe hos forhandler?

Rubbing - Skal rubbe lakken, men lurer på om det har noe for seg når den er full av steinsprut og rustskader?

Fikse flapp i døra - Det er noe av trekket i døren som har løsnet. Det ser ut som det er limt på. Hva skal jeg bruke for å feste det igjen?

Luftfilter - Tenker på Tenzo R eller noe sånt. Men er det bare plug and play?

Soting - Jeg har ikke peiling på hvordan man soter ruter! Må jeg kjøpe sotefilm å klistre på eller hva?

AVL vinge med bremslys - Min mor som eide bilen tidligere tok av den orginale vingen å kastet den.. hva tror dere om AVL vingen?

Lyktlister - Jeg har lett rævva av meg å klarer ikke å finne lyktlister til denne modellen! HELP?

2,5" Endestuss - Litt usikker på hva jeg bør velge. Dette skal være en bruksbil så den må ikke bråke så altfor mye heller. Btw, er 2x wienerpølser orginalt.

Alu stickers/plast til interiøret - Aner ikke hva som er rette typen å velge her jeg!

Shortshifter - Er det verdt det? Mye arbeid? Er igrunn veldig gode gir på bilen i utgangspunktet.

Sideskjørt - Trenger nye, noen som bare kan erstatte de orginale. Ikke så lave, bilen er lav nok.

 

Er det noe mer dere tror bør gjøres med denne bilen eller?

Og en ting til min stefar er bilmekaniker på bilcentrum så jeg har god tilgang på orginale deler og verksted!

 

HVOR kan jeg finne delene?

HVA vil det koste?

HVORDAN skal jeg gå fram her?

 

BTW, det som er gjort fra før er at den er senket og det er noen kjedelige alufelger på den.

 

 

KAN LEGGE UT BILDE OM ØNSKELIG

 

Takker og bukker for all hjelp

Endret av Martinsh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut bilder du..

 

Klare blinklys - Tror jeg kjøper dette fra StreetDesign.no. Men de har bare sideblinkers! Hjelp med å finne blinkers fremme!

 

Sjekka bsbildeler?

 

Senterkopper - Det mangler kopper i midten av felgene. Hvordan finne ut hvilke felger jeg har og hvordan skaffe nye kopper?

Dra på dekkmann og få bestilt senterkopper. Husk navn på felg og størrelse.

 

Stabstag - Bilen er stiv fra før etter senk. Men vil stive av mer, altså ikke til pynt! Noen som kan finne ut hvor jeg ka skaffe?

Husk at å stive av bilen vil gå ut over komfort, men hver sin smak. Du kan kjøpe polyforinger, men bilen vil da bli jævlig stiv.

 

Lister - Trenger lister rundt bilen ettersom de gamle er bøyd eller sprekt. Må jeg kjøpe hos forhandler?

 

Du må ikke. Dra på hugger å se om de har. Husk at sidelister er vanskelige å få av uten å knekke, men det kommer an på om de er limt på, eller festa med klips.

 

Rubbing - Skal rubbe lakken, men lurer på om det har noe for seg når den er full av steinsprut og rustskader?

 

Først å fremst må du fjerne rusta, for det vil se like jævlig ut uansett om du rubber eller ei. Steinsprang kan du "fjerne" ved å dytte i lakk med en lakkstift.

 

Fikse flapp i døra - Det er noe av trekket i døren som har løsnet. Det ser ut som det er limt på. Hva skal jeg bruke for å feste det igjen?

 

Nå er det vanskelig å gi tips til dette da du ikke har lagt ut bilder.

 

Luftfilter - Tenker på Tenzo R eller noe sånt. Men er det bare plug and play?

Fjerne gamle luftfilterboks, husk å fest LMM tilbake igjen. Så det er mulig du trenger en brakett til LMM hvis du fjerner hele røret.

 

Soting - Jeg har ikke peiling på hvordan man soter ruter! Må jeg kjøpe sotefilm å klistre på eller hva?

 

Dra på mekonomen, bilextra o.l å kjøp sotefilm. Bruksanvisning står det på pakken. Husk å følg denne NØYE.

 

AVL vinge med bremslys - Min mor som eide bilen tidligere tok av den orginale vingen å kastet den.. hva tror dere om AVL vingen?

 

JEG ville ikke hatt den på. Men hver sin smak.

 

Lyktlister - Jeg har lett rævva av meg å klarer ikke å finne lyktlister til denne modellen! HELP?

 

Nok en gang, bsbildeler?

 

2,5" Endestuss - Litt usikker på hva jeg bør velge. Dette skal være en bruksbil så den må ikke bråke så altfor mye heller. Btw, er 2x wienerpølser orginalt.

 

Husk på krava til avgasser og støy. Vanskelig å si hva du skal velge siden jeg ikke vet hvordan lyden er på bilen originalt. Du kan være uheldig å ikke få det godkjent på eu-kontroll hvis kravene overskrides.

 

Alu stickers/plast til interiøret - Aner ikke hva som er rette typen å velge her jeg!

 

Rette typen? Hva tenker du på?

 

Shortshifter - Er det verdt det? Mye arbeid? Er igrunn veldig gode gir på bilen i utgangspunktet.

 

Hvis du synes giringa er tight å fin fra før av ser jeg ikke helt poenget, men du må selv se hvor mye du vil koste på denne gamle bilen.

 

Sideskjørt - Trenger nye, noen som bare kan erstatte de orginale. Ikke så lave, bilen er lav nok.

 

Bsbildeler har nok sideskjørt som ikke bygger mye..

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt noen bilder av bilen og det som er litt shabby med den. Fant ut at fargekode sto inni døren på passasjersiden ;) Den er B-65M, dette sier meg fint lite, altså ingenting.

 

But anyways, bilder:

 

Rompa på bilen:

DSC00843.jpg

 

Lakkskadene på bakfangeren:

DSC00844.jpg

 

Den sagnomsuste dobble wienern:

DSC00845.jpg

 

Rust:

DSC00846.jpg

 

Skade på list og lakk:

DSC00847.jpg

 

Enda mer rust:

DSC00848.jpg

 

Rust type "jeg kommer ikke igjennom EU":

DSC00849.jpg

 

Enda litt mer rust:

DSC00850.jpg

 

Fant ut at jeg hadde klare blinklys, hadde aldri tenkt over det :p . Men ser en skade i lakken på bildet også..:

DSC00851.jpg

 

Vet ikke om det vises så godt på bildet men fangeren er sprekt på to plasser:

DSC00852.jpg

 

Mitt "fine" panser med lakk og steinsprutskader+rust:

DSC00853.jpg

 

Trekket i døra, som ser ut som det har vært limt tidligere:

DSC00854.jpg

 

Litt interiør:

DSC00855.jpg

DSC00857.jpg

DSC00858.jpg

 

Felgene uten kopp. Skal jeg senke mer og sette på nye sko uten ballongdekk?:

DSC00858.jpg

Endret av Martinsh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår