Gå til innhold

1 strøm kabel, flere forsterkere, hjelp?

Ranger emnet


Snutta

Anbefalte innlegg

Splittblokk? Hva er det?

Er det ingen annen mulighet eller? :P

Kjøre 2 kabler inn i + til mono, den ene til batteri, den andre til neste forsterker? Samme med remote?

Går det?

 

Kan man ikke da risikere at hvis den første forsterkeren trenger/trekker mye strøm, at den andre ikke vil få nok strøm??

slik at det blir effekt(strømspenning) forskjell eller volu forskjell på forsterkerene??

 

Men hvis det splittes vil vel det gå like mye strøm til begge forsterkerene uansett - så hvis det blir for lite strøm fra batteri vil det gå likt utover begge.

 

Bare for å si det så er jeg ingen ekspert, så bare rett på meg hvis jeg har feil.

Jeg kjørte med splitter når jeg koblet to forsterkere på en ledning fra batteri, og det fungerte veldig bra.

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splittblokk? Hva er det?

Er det ingen annen mulighet eller? :P

Kjøre 2 kabler inn i + til mono, den ene til batteri, den andre til neste forsterker? Samme med remote?

Går det?

 

Dette er en splittblokk

 

Det funker sikkert med 2 kabler inn til + på monoblokka, men har du plass til det i strømterminalene?

 

Remote splitter du til 2 baki bilen med en kabelklemme og feks 2 små høytalerkabler. (det meste kan brukes her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriekoble kan du iallefall ikke gjøre.

Om du har plass i terminalen kan du koble slik som du tenkte, men blir nok litt mer system og skikkelig med en koblingsblokk eller fuseblokk baki der.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Seriekoble kan du iallefall ikke gjøre.

Om du har plass i terminalen kan du koble slik som du tenkte, men blir nok litt mer system og skikkelig med en koblingsblokk eller fuseblokk baki der.

 

bruk fordelingsblokk. ser bedre ut,tryggere med tanke på at en slipper risikoen med at en korde kansje havner utenfor når du presser kablene inn i forsterker...:)billi er det også. men for all del,ikke seriekoble da....da blir det dyrt...:thumb

Mvh B.Aasen

Opel Astra G N`joy 1.6 twinport

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår