skralla Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Morn morn.. Da har jeg endelig fått start på FK'en min etter litt klundring og grubling... Den starter og går helt perfekt, men når den blir varm, så er den ustabil på turtallet på tomgang. Den synker veldig lavt, og jobber seg opp igjen, og så blir den lav igjen, og sånn holder den på.. Etter den er blitt god og varm, så er det nesten så den dør på tomgang, så drar den seg opp igjen til ca 1000 rpm, og så faller den nesten til døden igjen... Samt at etter den er blitt varm så kommer det innmari mye eksos. Blå eksos nesten, som røyklegger hele byggefeltet sånn ca... Også når jeg gir den litt turtall.. Masse eksos.. Får feilkode 2-1-2 Fel på signal från lambdasonden. Kan den få litt for mye bensin tror dere? Kanskje det kan være en temp-måler i toppen som er gåen? Eller er det lambdasonden som jeg kjøpte på biltema? Denne sonden passa jo ikke da det var "hun" i sonde-ledningen og "hun" i ledningsnettet, så måtte klippe av en gammel bosch plugg og sette sammen med kabelsko... Ellers går den veldig fint og ingen andre feilkoder foreløpig hvertfall :) takker for svar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skralla Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Edit... er LH2.4 det er snakk om. Og motoren er FK som sagt. JT superflow 3" anlegg. - Byttet begge styreenhetene også selvfølgelig ;) Og ikke noe respons når jeg "dusjer" motoren med startgass her og der... så er ikke noe falskluft noe sted.. TROR jeg da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Biltema lamdasonden kan du bare hive! Har du luftmengdemåler derfra også bør du hive den enda lenger! Prater av egen erfaring her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skralla Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Aha... tenkte meg at det kan være biltema-feil her ja.. har hatt det på feelingen hvertfall.. Nei, luftmengdemåler, tenningsdeler, samt resten av følere osv.. er original-varer;) Var bare at jeg mangla lambdasonde pga jeg heiv det gamle eksosanlegget mitt til helvette... :S så måtte ha en i en fei, og valgte biltema sonde... skaffe meg en original sonde istedet da.. :) Hadde ingen feilkoder de første oppstartene... men den kom etterhvert.. kanskje den liksom har fungert ei lita stund bare?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skralla Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Ellers.. tror dere det hjelper å bare bytte til original lambdasonde? Så jeg gjør det i første omgang? Eller er det flere triks en bør prøve å samme slengen? Noen med erfaring om det samme opplegget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Prøv å koble av lambdaen mens motoren går for å se om det blir noen endring i oppførselen til motoren da.. Er vel når lambda og lmm ryker at motoren hopper over i reservemodus, aka überfet blanding? noen som vet sikkert? Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.