Gå til innhold

Bremsebenk på BT Trondheim

Ranger emnet


DenyDyno

Anbefalte innlegg

Er det virkelig SÅ vanskelig å sette fast en vippebryter under dashbordet evt. kamuflert som en tåkelysbryter elns?! For turbobiler slepper du bare turboen ned til 0,1 bar, og er det N/A så.. Ja, ha en egen krets med en heftig motstand på bensinpumpa, evt. et eget map på sprutet. Er da så fryktelig mye morsommere å se kontrollørene stå der lange i maska, enn å flykte med halen mellom beina? :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmål:

Og på biler som er nyere enn 10år så må vel også BT godkjenne effekten før man må betale noe avgift.. ??

 

Bøtene er så men en avgift som man ikke får noe ut av er høl i hue.. Blir litt som og hugge en bil før nyttår for så og måtte betale veiavgift for påfølgende år..

 

 

Kan jo bare sette vtec innslag etter turtallsperra for min egen del.. Da kommer jeg vel igjen på 140 ish hester av de 200 den er godkjent med :P Om jeg skulle finne på og ta ut noe mere enn det som er. Uansett så må man være ganske fingernem for og få til det med politi eskorte.. Og vi kommer da inn på det som gjelder etter 1989 med endring av ECU, eksos og luftinntak..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmål:

...Uansett så må man være ganske fingernem for og få til det med politi eskorte..

 

Det som hadde vært så fint, om du hadde brukt f.eks. en tåkelysbryter til å styre opplegget, og slå det på akkurat når du går opp på rulla, eller når du står på tomgang, så politiet ikke merker det. Ingenting mystisk i å fikle med lysbryteren ;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er norge i et nøtteskall i denne saken er jo ombygning av bremser f.eks.. man får sjelden godkjent bremser som er langt bedre enn de originale.

 

Det er vel med god grunn da mange oppgraderer bare delene ut mot hjula og ikke tenker på at det er litt mer i bremsesystemet enn det som skal takle heftig nedbremsing over tid.

 

Bedre at de er strenge på akkurat sånt enn at du finner det ut i en lang bratt bakke i Monaco :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel med god grunn da mange oppgraderer bare delene ut mot hjula og ikke tenker på at det er litt mer i bremsesystemet enn det som skal takle heftig nedbremsing over tid.

 

Bedre at de er strenge på akkurat sånt enn at du finner det ut i en lang bratt bakke i Monaco :)

 

ikke vær en avviker er du snill.. er jo nettopp sånne som deg(forståsegpåere) som er problemet. Dårlige bremserør som er tectylert utenpå går jo i mellom eu-godkjenning, så om du har 6-stempla kaliptere, skikkelig klosser og slissa skiver, så hjelper det jo + bra bremsevæske!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjörer gjerne opp på rulla for benking, gratis benking er kjekt det.

I tillegg så beviser den linken over at statens vegvesen fölger med både her og andre bil forum. Jeg blir kvalm av dem ihvertfall, de og endel av de som jobber i politiet er folk som tror de er bedre enn alle andre og skal veldig ofte hevde seg ovenfor folk som er lette å "ta".

Jeg hadde ikke tenkt meg om 2 ganger om jeg hadde blitt vinket inn og hatt en bil med 200-400hk mer enn originalt ihvertfall.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har de lov å skur noe som helst på den bilen? altså.. hvis man ser et stykke foran seg at det er kontroll, så skrur man ned t-trykket, evt andre "saker". De kan vel ikke skru opp igjen dette, sålenge det er slik de fikk bilen inn på benken?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Fikk telefon i dag om at bremsebenken på BT Trondheim er demontert etter at de har tapt 2 rettsaker...?? At bevisene på dette ikke var bra nok og at de måtte ha en motorbenk for å ha klare bevis? Noen som med sikkerhet kan verifisere dette?

 

Haha hadde vært passe digg om dette stemte! :ahahahhaha:

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår