Gå til innhold

ADS Forsterker - Kenwood bassere..

Ranger emnet


minst1

Anbefalte innlegg

har et lite problem i merca.

Når jeg kjøpte basserene å forsterkeren, spilte det skikkelig godt. Nydelig lyd å alt var topp. Men så brant jeg en forsterker, så leverte jeg den, å fikk ny. Så når jeg fikk denne forsterkeren jeg hr nå, så spillte det også kjempebra, men så har bassen blitt dårligere å dårligere. Så tror det er forsterkeren om begynner å ta kvelden(igjen).

 

Er det noen grunn for at det skjer? Har de nyeste Kenwoodene (12tommere) på 1200w pr stk. Forsterkeren er en ADS 2800watter.

(Tror forresten det er monobock mener å huske at han sa det når jeg kjøpte den)

 

Spiller jeg for hardt med anlegget som gjør at forsterkeren dør? for store bassere? Osv? Hjeeeelp:P

 

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvordan dette er sammenkoblet... forsterkeren tåler vel ned til 2 ohm så vidt jeg husker, så om du laster den i 1 ohm med sub'ene blir det ihvertfall god lunk i den...

 

Den gir forøvrig ca. 600 watt RMS i 2 ohm.

 

Hva heter Kenwoodene dine, og hvor mange har du?

 

 

 

Det er veldig god lunk i den, å lukter brent:O

Meeeen, jeg skjønner ikkje hvordan jeg får den til 2ohm:S

 

Har 2 kenwood KFCW3011.

Endret av minst1
...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du to subs med 4 ohms impedans hver, som du da ved paralellkobling (sammensetting av Pluss på begge høyttalerne til Pluss fra forsterker, og ditto med Minus) belaster forsterkeren med 2 ohm på det "verste". Dette bør jo forsterkeren greie greit (den har 1 kanal, så det er ganske riktig en monoblokk), produsenten nevner også at den er stabil i 1 ohm uten at jeg egentlig legger noe mer i dét enn at det kan være en skrivefeil i kina-engelsken.

 

Uansett bør det elektriske være greit i utgangspunktet, men har du sjekket at det ikke er noen tråder i kablene som er på "villspor"? Om én tråd fra f.eks. Pluss-kabelen til høyttalerne har lagt seg nedpå Minus-kontakten vil det gi litt utrivelig og uforutsigbar oppførsel, for å si det enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess.. Det vet jeg.. Har hatt samme anlegget i en annen bil, der det gikk første gang. Å han har akkurt samme forsterker som meg:)

 

Så det betyr at dere har nøyaktig samme kabler, jordingspunkt, dimensjoner, lengde, og samme type dynamo med nøyaktig lik lading, samt samme type batteri som er i nøyaktig samme stand??

 

Eller har du målt spenningen når du spiller??

 

Du bør nok rense ørene dine skikkelig, og kjøpe deg ny forsterker, for du har nok spillt med plenty forvrengning, med en strømsvak forsterker ;)

 

Du kan foresten stryke den siste nullen, så er du nærmere sannheten om den forsterkerens kraft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det betyr at dere har nøyaktig samme kabler, jordingspunkt, dimensjoner, lengde, og samme type dynamo med nøyaktig lik lading, samt samme type batteri som er i nøyaktig samme stand??

 

Eller har du målt spenningen når du spiller??

 

Du bør nok rense ørene dine skikkelig, og kjøpe deg ny forsterker, for du har nok spillt med plenty forvrengning, med en strømsvak forsterker ;)

 

Du kan foresten stryke den siste nullen, så er du nærmere sannheten om den forsterkerens kraft ;)

 

Har forsovidt ikkje målt en dritt, men lånte anlegget hans ei beite(Jeg hadde inbrudd), han har samme bassere, samme forsterker(min står stillt litt høyere).

 

Å hansin ble ikkje sånn.. Mulig han er en av di heldige.. Skal ta meg en tur til drammen imorra, å få ny forsterker trur jeg.. Spiller sinnsykt stygt nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår