Gå til innhold

Octavia 2000 mod 1,9 tdi bakvisker fungerer ikke

Ranger emnet


aslak

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Skoda 2000 1,9 Tdi 4 wd. Chippet opp til 120 hk og er i grunn fornøyd med det, men er det mulig å hente mer ut av bilen, dvs finnes det noe mer trimming man kan gjøre?

 

Har også ett problem med at bakpusser ikke virker på bilen....Den døde i vinter, kan feilen vær ett rele?fant en del av de under rattet, i såfall hvilken er det, eller er det motor som har brent seg?

 

Ett siste spørsmål, da jeg forsøker å holde godbilen i tipp topp stand:

Jeg har dårlig signal på radio og vet at antennene på vw biler fra denne perioden er dårlige, men så har vist vw en egen ledning til forsterker og vil sjekke om denne er koblet til før jeg kjøper antenne.Er det noen som vet hvilken farge denne har?

blir veldig taknemmlig for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussermotoren er vel ikke helt ukjent,kan jo være ledningsbrudd mellom bakluke/karosseri,eller så enkelt som sikring....

 

Hender det blir irr/korrosjon i antennefoten,problemet kan ligge der.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakvisker er sansynligvis bare utslitt. Den som satt på bilen min hadde rustna fast slik at børstene på elmotoren som drar viskerne hadde brent seg, tror dette er ett problem på sjenerelt alle stv'er. Bare skru ut hele driten å sett i en propp som du får kjøpt hos eks torsov. Da sparer du 2000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg må si meg enig med Skoda2 her, bytt til propp, jeg tipper den har brent seg jeg også.

Skal du hente mere ut av motoren din er nok neste en større turbo og ny chipping, men da burde du snakke med en chip senter nær deg som har litt peil, så får du svar av de, også hvis du blar litt i octavia delene her så er det en trimming post for tdi :D lykketil

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viskern på min Audi 80 irra fast inni navet. Måtte borre i stykker hele drittn for at det skulle løsne. Kjøpte så en svart propp til 12kr hos en rekvisitabutikk. Tok ut spylertanken med det samme, og sparer litt plass og 200gram baki bilen;) Blir mye penere av det også:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår