Gå til innhold

Ombygging av lastebil?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Drømmer meg bort.... :)

 

2007-concorde-cruiser-940m-motorhome-n1062_022.jpg

 

Nei, men nå får jeg etterhvert en lønning med litt størrelse på, og selv om racebilen fikk seg en trøkk på løpet, tror jeg det skal være igjen noen kroner til lastebilen også... Lakken får jeg heldigvis sponsa av onkel, så nå er det bare å slipe den ned og gjøre den klar... :) Skal ta en liten shoppingtur på IKEA, Biltema og Byggmax ila uka, og få tak på materialer til sofa, garderobeskap, og litt utvendig lys :) Samt sveisepinner til alu så jeg får opp ramma til alkove og skjørt fort som f...

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk limt fast de to vinduene jeg glemte å lime sist i dag, og i tillegg fant jeg ut hvor jeg skal sette sentralvarmen, og jeg fikk målt og tegnet opp hvor sofaen skal være :) Da blir det forhåpentligvis litt shopping i mårra før jobb, så alt er klart til snekring!

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lappen fikk jeg i september i fjor :)

 

Ikke godkjent enda nei, skulle på EU i går morges men da slo SELVFØLGELIG håndbrekket seg vrang. Helvete.. Så har ny time på tirsdag.(og eksamen på mandag, så kom ikke her og si jeg ikke har noe å bruke tia mi på :D)

 

Ellers har jeg smellt opp rammeverket til sofa, skjært ut hull til dør, montert lys utvendig over døra, og bestilt de tre siste MDF-platene med bjørkefiner, for å ENDELIG gjøre ferdig interiøret :)

 

zum pics:

27698_396993451611_547141611_4617471_5152075_n.jpg

 

27698_396993461611_547141611_4617472_3686748_n.jpg

 

27698_396993476611_547141611_4617473_7135625_n.jpg

 

MEn som sagt, eksamen på mandag og torsdag neste uke så ikke forvent noen store oppdateringer før da... :) Siste etterkontroll på Porscha 9. juni også, så den snart er i boks også!

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Har noen et n00btips til meg hvordan å vippe frem den satans hytta?! Drar i alle spaker som er mulig, men hytta rikker seg ikke en flekk. Den hakke jekk, men tipper at de to stålarmene som står i spenn foran(torsjonsstaver?) skal "hjelpe" hytta opp. Vel, da har det seg slik at den ene er knekt, så da er det vel definitivt vanskelig å få den opp. Tenkte å kun sette en flaskejekk på ramma, og jekke opp hytta, bør det gå?

 

Er drita lei av håndbrekkproblematikken nå, så nå skal jeg faen ta problemet ved rota :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27698_397922281611_547141611_4643512_5654771_n.jpg

 

27698_397922301611_547141611_4643513_5145851_n.jpg

 

... og da er døra på plass :) Riktig nok litt uferdig finish, men gjør ferdig veggen når jeg gjør ferdig sofaen... Fikk også henta MDF-platene i dag, så da er det bare å vente på at jeg blir ferdig med eksamen på mandag, så skal vi gyve løs og bli ferdige med interiøret!

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytta på disse er litt leie. Du har vel to håndtak på passasjersida bak hytta. Det ene skal du dra i for å løsne en lås, så du kan dra i det andre. Om dette må holdes, eller om det står ute av seg selv husker jeg ikke. Begge dørene på bilen åpnes, så hytta blir litt fremtung. Og så er det bare til med en to-tre mann og løfte det dere er kar om! Den er tung som faen til å begynne med, men etterhvert som den har bikka litt fremover, så går det plutselig veldig lett.

Hva er det som feiler brekket ditt da? Er ikke bare sperreventilen som har klikka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel 3. eller 4. gangen noen foreslår sperreventilen i dag, så tror jeg trygt satser på å demontere den i morgen. Trodde bare ikke selv, at det skulle være så "lett" :) Tipset med førerdørene var genialt, det skal prøves ut i morgen om jeg får tid! Er to spaker på passasjersida ja, en for å løse ut låsen og en "idiotsikring" som er en kjempestor J i stål, som hekter hytta fast i tilfelle låsen kødder seg opp.

 

Skal hente klesskap til soverommet bak i morgen, kanskje jeg får satt det inn og om jeg er heldig :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jaggu fikk vi ikke fiksa håndbrekket i dag! :D Viste seg at fire-veisventilen ved lufttanken er fucked up, så jeg "Tjuvkobla" lufttilførselen til håndbrekket, innpå en ubrukt T-ved lufttanken. Om det er smart kan sikert diskuteres, men det funker iaf! :D

 

Fikk flytta EU-kontrollen til 07.00 onsdag morgen, så da er jeg på G både med lastebil og Porsche B-)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og da har jeg jaggu ENDELIG funni meg det antakeligvis enkleste konseptet, når det gjelder bygging av alkoven. :) MYE enklere enn det prinsippet jeg har tenkt på før, antakeligvis så enkelt at jeg kan driste meg til å satse på å få¨det ferdig før løpet på rudskogen... :D Er lov å håpe, iallefall!

 

heliostilt.jpg.jpg

 

Voldtar riktignok hengslene til hytta men deeeeeet.... ekke så fali :)

Endret av Go-carter

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår