Gå til innhold

Gatebilmannen's 74 Volvo 242 American Muscle

Ranger emnet


Gatebilmannen

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rått.. Jeg har en plan om å få V8 i min 244 og..

 

Er det selvlaga motorfester, eller noe som du har kjøpt..?

 

 

Forresten, mulig og få kopi av den søknaden du fikk godkjent.. ? :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått.. Jeg har en plan om å få V8 i min 244 og..

 

Er det selvlaga motorfester, eller noe som du har kjøpt..?

 

 

Forresten, mulig og få kopi av den søknaden du fikk godkjent.. ? :p

 

Det er bra :-) Du får bare stå på ;-)

 

Kjøpte de ferdiglaga, men de er laga av en i Østfold

 

Jeg fikk beskjed av de fleste at jeg ikke fikk godkjent søknadden min fordi det var for seint til og få godkjent v8 i 242en nå ettersom volvo norge hadde trukket tilbake papirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja.. Mye betalte du for festene da? :p

 

Jeg snakka med den lokale trafikkstasjonen her oppe, å dem visste ingenting om at det ikke var mulig å få godkjent lengre.

 

Jeg fikk til svar der, at sålenge jeg hadde en GOD søknad og alt var gjort skikkelig, var det ikke umulig å få det godkjent..

 

Problemet er jo at jeg ikke fikk det skriftlig.. Så har ingenting å gå tilbake på dersom jeg blir nektet.. :(

 

Sendte bare du inn søknad og så ble den godkjent?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja.. Mye betalte du for festene da? :p

 

Jeg snakka med den lokale trafikkstasjonen her oppe, å dem visste ingenting om at det ikke var mulig å få godkjent lengre.

 

Jeg fikk til svar der, at sålenge jeg hadde en GOD søknad og alt var gjort skikkelig, var det ikke umulig å få det godkjent..

 

Problemet er jo at jeg ikke fikk det skriftlig.. Så har ingenting å gå tilbake på dersom jeg blir nektet.. :(

 

Sendte bare du inn søknad og så ble den godkjent?

 

Ja, søknadden min leverte jeg med naboen min som jobber i BT så ga hun den til saksbehandlern. Etter 3-4 uker fikk jeg svar og det var posetivt :-) Du må bare sørge for og skrive en grunndig og god søknad og ikke utelegge noen ting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg også :-D Bare jeg kan få EU godkjent den Audien min. Har 1 Ting igjen nå før etterkontroll så kan jeg rive av forstilling og bakstilling på 242'n og sende den opp til våle så jeg kan begynne på rustsveising :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta noen bilder av bruksbilen. den ser ikke ut for tiden fordi jeg driver og skrur på den så jeg kan få den gjennom etterkontrollen.

 

100_0857.jpg

100_0858.jpg

 

Var innom verkstedet (traktorstallen) for og hente ved så tok jeg ett bilde av leketøyet mitt for dagen som trenger en grundig vask!

100_0859.jpg

 

Fikk ikke gjort noe i dag ettersom det ble overtid og mørkt så det bar inn til kattene for å fyre i peisen!

Cosworth:

100_0877.jpg

Shelby:

100_0876.jpg

 

Opptenningsmiddel!

100_0878.jpg

Endret av Gatebilmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skrudde av bakakselen på 245'en i dag og fant ut at det var en 1031 bakaksel:

100_0974.jpg

100_0978.jpg

100_0975.jpg

100_0976.jpg

100_0977.jpg

100_0981.jpg

 

Ikke rust på delebilen eller? :-P

100_0979.jpg

 

Også sjekket jeg hvordan aksel som satt på 242 fra før av:

Kom fram til at den har 4,10 utveksling iallefall

100_1003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det står 1031 og ikke 71831 a? :D Siden den har el-speedo er det en 86-87+ iaffall. Men som noen sier kan det godt stå en 1030 diff inni et 1031 hus, antageligvis fordi Volvo hadde et delelager å bruke opp.

 

Du får ta vare på 4:10 klumpen eller helst hele akselen. Alltids VOC folk som behøver sånt. I verste fall kan du jo selge den til bilcrossfolk med lat utveksling.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det står 1031 og ikke 71831 a? :D Siden den har el-speedo er det en 86-87+ iaffall. Men som noen sier kan det godt stå en 1030 diff inni et 1031 hus, antageligvis fordi Volvo hadde et delelager å bruke opp.

 

Du får ta vare på 4:10 klumpen eller helst hele akselen. Alltids VOC folk som behøver sånt. I verste fall kan du jo selge den til bilcrossfolk med lat utveksling.

 

Takk skody! Jeg la faktisk ikke merke til de andre sifferne. Skal sjekke det ut. Tenkte jeg skulle åpne den etterpå så jeg kan få sett utvekslinga.

 

Har volvo noen tilgjengelig database for og kunne søke opp delenr/produktnr noe sted?

 

Jeg kan se forskjell på 1030 og 1031 på krone og pinjong størrelse?

Crownpinion%201030%201031.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår