PK_91 Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 Har hatt bilen min på et par kontroller nå, og sliter med for høy CO =/ Er snakk om en 1989 Audi 100, 2.3E (katalysator og innsprut..) Første måling var på 2,55. Byttet lamba-sonde, neste måling var på 1,50. Byttet til nye plugger og nytt luftfilter, og på neste kontroll var den sørenmeg oppe på 2.50 igjen! Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få CO-verdiene innenfor godkjent område..? Siter 1989 Audi 100 2.3E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 En liten skvett E85 gjør nok susen.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 eller kondensfjerner, sprit.. masse funker, men viktigste er å kjøre den varm før du leverer fra deg den Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 bio etanol har jeg hørt at det virker? Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK_91 Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 Oh, den var varm når jeg kom dit.. Så det var nok ikke noe problem :-p Og, en relativt vesentlig ting jeg glemte å nevne - bilen har stått lagret i 5 år! MEN, den er kjørt hardt før jeg begynte med EU-kontroll-styret (typ ca. 5k rpm, konstant i en 10-15 minutter, og generellt hard kjøring i en halvtime-tre kvarter) Siter 1989 Audi 100 2.3E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 Dyserens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 (endret) Altså, co feil tyder på for fet blanding (skjønner overhodet ikke hva dyserens skal ha å si her). Bilen din har sikkert mekanisk sprut av noe slag, enten så er luftmengde dårlig, eller så må det rett og slett justeres. e85 o.l (som å introdusere en liten vakumlekkasje i motoren) hjelper deg gjennom EU-kontrollen ja, men er ikke beste løsningen, særlig siden du vil bruke mer bensin og ødelegge katalysatoren din med å kjøre slikt. Endret Juni 8, 2009 av slitenvolvo Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 eller noe så enkelt som defekt katalysator..........den gjør jo CO om til CO2.. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK_91 Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Jepp, er mekanisk sprut det er snakk om her.. Skal se om jeg finner ut hvor jeg kan koble til feilsignal-leseren (lyspære på 2 ledninger..?) og se om den indikerer noe. Hvordan kan du stille inn på det a? Hmm.. Fikk beskjed på verkstedet at katalysatoren var god :p Siter 1989 Audi 100 2.3E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg