Gå til innhold

Opel omega 2.5 v6. Les siste post. Haster litt

Ranger emnet


Ja9_91

Anbefalte innlegg

Hei skal kjøpe bil nå og jeg og broren min som var bilmekanikker var og så på den:

http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=917124;Modified=1243879724;_cmd=similar

 

Var veldig mye stensprut rundt forbi på bilen så litt arbeid der.

 

Den svinget til venstre når du bremset. Hva tror dere dette er?

 

Men det var litt rar slags tikkelyd fra motoren som kom for ca 1000 km siden ifølge eier som vi ikke vet hva er. Broren min sa han ikke trodde det var ventilene og viste det ikke var veivlagrere osv.

 

Hva tror dere det kan være?

 

Og hvor mye ville dere betalt for den?

 

Mye stensprut rundt forbi, svinget til venstre ved bremsing, rar ulyd. Pent interiør og stod på effektanlegg, fine dekk og felger og bremseskiver.

Endret av Ja9_91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast i bremseskiver, slitte foringer i forstilling kan gjøre at bilen dreier til en side. Tikkelyden, økte den med turtallet? Kan være ventiltikking eller rådebank. Sistnevnte hører du godt ved en slag-lignende lyd. Ventiltikking er ganske så lett tikking, så du skal høre forskjell.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte selv ikke så veldig mye ulyd så kan vil ikke være alvorlig. Var broren min som sa han at han mente det ikke var ventiltikking. Og er vel ikke rådebank heller for da hadde jeg hørt noe. Det jeg tenkte på var gjerne at det sprukken gummi en plass eller noe pakning som var gåen. Hva tror dere og hva ville det koste å fikse på verksted? Var ikke veivlagere heller som var gåen sa han.

 

Han sa at han ikke viste hva det var og ville derfor ikke kjøpt den hvis han var meg, men har veldig lyst på den og kan jo ver lyden forsvinner eller at du kan kjøre langt med den før det skulle skje noe, så derfor jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

 

Ulyden kom for 1000 km siden og er sikkert derfor han selger den.

 

Han sa jeg kunne få den til 35 000. Hva ville dere gitt?

Endret av Ja9_91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det er noe sånt for da kjøper jeg den. Kjipt hvis motoren skulle ryke etter en liten stund, for er min førstebil og har bare skrudd på moped før.

 

Men hvis jeg skulle bytte eksospakningen, må jeg da heise ut motoren eller noe sånt og hvor kan jeg kjøpe pakninger?

 

Men dere tror ikke det er noe annet alvorligt? Du hører ikke lyden godt og kommer og går.

 

Og hva ville dere gitt for den?:)

 

Tusen takk for svar alle sammen:)

Endret av Ja9_91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at jeg kjøper den for 30 000 kr, men han vil ha 35000 kr.

 

Er den verdt 35 000 med tanke med alle feilene og veldig mye steinsprut rundt bilen der store deler av lakken har falt av mange plasser.

 

Hvor mye ville dere gitt? Og hvor mye tror dere det ville ha kostet å finne ut hva den ulyden er og fikse dette på verksted? Og ville dere ha fikset ulyden med en gang hvis den går like bra? Gamle biler lager jo ofte litt tikking og små ulyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nå vert på verksted og de var rimelig sikker på at det var eksoslekasje fra manifold på venstre side og at jeg skulle komme med bud.

 

Hvor mye ville dette ha kostet og fikse på verksted sånn ca og er det vanskelig å gjøre selv?

 

Men hva ville dere gitt for bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det bare er en eksos lekasje, har det ikke så mye å si om du kjører en stund med det. eneste bivirkningen er at lamdasonden ikke vill få de nøyaktige verdien, og dermed øke mensinforbruke en smule.

 

hvis bilen drar til en side når du bremser, kan være flere ting. bla. slite bremsesko/skiver, luft/kondens i bremserør og kansje feil spissing.

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke lenge siden selger kjøpte den bilen her sjøl.

2 mnd siden eller noe.

Hadde å vært litt skeptisk til å kjøpe en V6 Omega som det evnt er ulyd i.

Er det kun eksos pakning kun derimot er det noe annet.

Men vær klar over att om det er pakning på v-side som er blåst så må du ha motor ca 30-35 cm opp for å få bytta pakningen..

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt på det men da må jeg levere den til ferske elever som nettopp har begynt i kjøretøy klassen til høsten og de har ikke nok kompetanse enda for å klare det. Hadde fint levert den inn i mars og tror også lærere ville vert glad for at elevene fikk et lite skikkelig prosjekt:) Men vet som sagt ikke hvor lenge jeg kan kjøre med lekkasjen så hadde vert fint vis noen som har hatt samme problem kan si noe om hvor lenge du kan kjøre ca før du er nødt til å fikse det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår